2018-07-14, 15:33
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Inte skyldiga, men ansvariga för hur de väljer att framställa sig.
Absolut. Det gör dem vare sig skyldiga eller ansvariga för hur andra väljer att framställa dem. När man lyssnar till dig däremot så säger du rakt ut att de skall hållas ansvariga för hur deras fiender framställer dem i sin propaganda. Detta då de "provocerar" fienden.
Citera
2018-07-14, 15:34
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Du argumenterar inte, du försöker fälla retoriskt krokben utifrån antaganden om mina motiv. Du har helt enkelt inte förstått vad jag anför.

SD är inte en rasistisk organisation. Det är allt, i ett nötskal.

Du fällde faktiskt krokben för dig själv med definitionen av ”rasism”. Du verkar dessutom ha insett och håller med om regimens beteende mot etniska svenskar.

Men så här ligger det till, pysen. Innan du fattat att ”rasism” är ett begrepp som fienden skapat som vapen mot vita folk så kommer du att fortsätta famla i mörkret och snubbla in i fällor. ”Anti-rasism”=anti-vitism. Så småningom kanske den polletten trillar ned hos dig.
Citera
2018-07-14, 15:36
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Absolut. Det gör dem vare sig skyldiga eller ansvariga för hur andra väljer att framställa dem. När man lyssnar till dig däremot så säger du rakt ut att de skall hållas ansvariga för hur deras fiender framställer dem i sin propaganda. Detta då de "provocerar" fienden.
Nej, det är inte vad jag sagt rätt ut och inte heller vad jag menar.

Jesus, är denna tråden ett parallellt universum?
Citera
2018-07-14, 15:39
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Divination
Du fällde faktiskt krokben för dig själv med definitionen av ”rasism”. Du verkar dessutom ha insett och håller med om regimens beteende mot etniska svenskar.

Men så här ligger det till, pysen. Innan du fattat att ”rasism” är ett begrepp som fienden skapat som vapen mot vita folk så kommer du att fortsätta famla i mörkret och snubbla in i fällor. ”Anti-rasism”=anti-vitism. Så småningom kanske den polletten trillar ned hos dig.
Du bad om en defintion av rasism och jag gav dig ordboksdefinitionen. Om det är nåt mer du vill jag ska göra för dig får du uttrycka dig tydligare.

Vad vill du? Vad är det som inte är klarlagt oss emellan i denna fråga?
Citera
2018-07-14, 15:42
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Divination
Då har du inte läst mina inlägg, att svensken marginaliseras eller behandlas styvmoderligt gillar jag inte.

Du verkar smått desperat att kategorisera mig Du kommer aldrig lyckas, lägg din energi på nåt annat.
Citera
2018-07-14, 15:45
Medlem
sherms avatar
Citat:
Nej, det är inte vad jag sagt rätt ut och inte heller vad jag menar.

Jesus, är denna tråden ett parallellt universum?
Nej det var ju verkligen inte vad du sa

Citat:
Nu är jag som sagt inte inläst på NMR men deras image som paramilitär styrka drivna av hat måste de själva hållas ansvariga för till stor del. De är jävligt provokativa, åtminstone vad gäller deras gatuaktioner.
Citera
2018-07-14, 15:47
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Nej det var ju verkligen inte vad du sa
"Ansvariga för till stor del", ja det vidhåller jag.
Citera
2018-07-14, 15:47
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Det enda våld som legitimeras i organisationen är detsamma som envar har rätt till under gällande lag: Brottsbalken kap 24, paragraf 1.
Jag pratar inte om våldet som legitimiseras, jag pratar om våldet som används. Eller menar du att det är nödvärn att storma en fredlig demonstration och slåss samt kasta gasflaskor?

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Antirasistdemonstrationerna_i_Kärrtorp_2013

Läs gärna under fliken ”första demonstrationen och attacken”. Flera av de högst uppsatta NMR-medlemmarna närvarade under detta. Här var det demonstranterna som använde nödvärn (förutom en som knivhögg en nazist och häktades för detta).

Är detta brukande av nödvärn av NMR?
Citera
2018-07-14, 16:03
Medlem
SecretQs avatar
På tiden. De där obildade och verklighetsfrämmande människorna har fått verka alldeles för mycket. Det som hände i Auschwitz till exempel har aldrig hänt och det sprider de vidare till inavlade som bara väntar i buskarna för att få gapa "Skrik som en gris!". De vill avskaffa yttrandefriheten, samtidigt som de lutar sig på den under sina manifestationer. Undrar vad de växte upp i för dysfunktionella familjer som fick dem att engagera sig i NMR.
Citera
2018-07-14, 16:22
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Du bad om en defintion av rasism och jag gav dig ordboksdefinitionen. Om det är nåt mer du vill jag ska göra för dig får du uttrycka dig tydligare.

Vad vill du? Vad är det som inte är klarlagt oss emellan i denna fråga?

Du lipade över att du gick på en retorisk nit och jag replikerade med att du själv tillhandahöll ditt debattaktiska självmordsvapen. Utöver det frågade jag dig VILKEN definition av ”rasism” du föredrar för i din wikipedialänk fanns ju flera.
Citera
2018-07-14, 16:22
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
Jamen så kom igang.

Hvilken gruppe forøver mest terror i hele verden, med mange tusinde døde i nutiden, på grund af at de ønsker verdenssømme, og i nutiden ( 2002 ) er så stærke at de sender brev til den nyvalgte svenske statsminister hvor de udtrykker ønske om at deres krav opfyldes?

Forkert - det er ikke Nazismen - bum bum bum - hvem kan det så være?
Som jag har svarat innan och kommer att fortsätta svara. Förbjud dem med.
Citera
2018-07-14, 16:27
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Du låter som en av de regimvänliga och då är du en stor del av problemet. Din avatar, en soldat i den svenska armen, är inte nödvändigtvis förtroendeingivande. Tvärtom, det får mig att tro att du håller av den svenska staten vad den än tar sig till. Isåfall har du en bit kvar.
Så du tycker att det hade varit synd om man avslöjat idioten som körde lastbil på Drottninggatan i Stockholm? Du tycker att man ska välkomna och tillåta organisationer som vill trycka ner andra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in