Citat:
Ursprungligen postat av
8711
Även bland folk som inte röstar finns det sannolikt folk med sympatier för Sverigedemokraterna. Som för alla andra partier. Men visst, gällande antalet väljare lär en fördubbling från 2014 innebära mellan 1,6-1,7 miljoner väljare.
Det är en väldig mängd väljare som är en faktor i sig som sprider ordet till sin omgivning, sin familj, släkt och vänner. På arbetsplatser, i skolor med mera. Att man nått ett sådant enormt antal är i sig en faktor som gör att ordet sprids precis överallt vilket är väldigt bra för Sverigedemokraterna.
Problemet är att nollställda pk-får aldrig förstår sig på vad som är bra med SD. Det krävs att hela medieetablissemanget avvecklas innan de flesta av dagens kärleksförespråkare förstår sig på att SD inte är rasister. Jag jobbade sommaren 2015 på en sådan arbetsplats när SD peakade rejält, och då snackades det hela tiden om vad det var för jävla idioter som röstade SD, hur nyttig arbetskraftsinvandringen på 70-talet var, och liknande. Senast förra veckan pratade jag med en inskränkt kollega på mitt nuvarande jobb som lipade över att en kollega med finsk härkomst röstade SD, och att alla på jobbet är mer eller mindre "smygrasister". Blir intressant att se vad han tycker om min AfS-röst i höst
Citat:
Ursprungligen postat av
8711
Överhuvudtaget tycker jag valrörelsen känns ganska passiv än så länge. Inga valstugor, torgmöten och annat ännu som det känns som det varit tidigare valrörelser. Men det kanske bara är jag som har dåligt tålamod inför augusti månad då allt lär dra igång fullt ut i valrörelsen?
Särskilt nu när valet är en vecka tidigare än vanligt, redan den 9 september, så gäller det att rycka åt sig initiativet för Sverigedemokraterna nu när läget finns!
Enda jag har sett är att C i sin desperation satt upp propaganda precis överallt. Längs vägar, på bussar, hållplatser osv. "Närodlad politik", "Landsbygden för Sverige framåt" och liknande. Man vill ju bara spy