2016-09-01, 17:05
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av menelik
Du rabblar samma mantra. Jag tror SD:s möjliga utveckling gör dig lite nervös.
Nej det är du som gör det, jag ser SD's framtid an med tillförsikt.
Citera
2016-09-01, 17:57
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av menelik
Inget riksdagsparti kunde förutse den stora flyktingvågen från Syrien, som ställde invandringsfrågan på dess spets under fjolåret. Enkelt idag när man sitter med facit i handen. Som du t ex.

SD förutsåg den.
Citera
2016-09-01, 23:21
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Hela hotellrabaldret då? Jag tycker det blev en fantastisk upplösning på det hela. Tror ett antal tusen sympatier till ramlade in

Snodde detta inlägg från huvudtråden ( (FB) Best Western avbokade Peter Jezewski när han sympatiserade med SD, men har ångrat sig) hit då det passar bättre här.
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Så vad blir motdraget nu från Sverigedemokraterna för detta måste man liksom spinna vidare på. Be om en insamling och om nu i genomsnitt varje SD:are bidrag med en spänn skulle man få ihop till 1,5 mille och därmed kunna ge Peter Jezewski ett bättre betalt gig så han nu tackar nej
Vore fantastiskt kul och kan tänka mig huvudbryet hos pk-eliten och hos våra kära journalister.
Vad ska de svara på det?
En slags tunnelbanekampanj 2.0 där vi drar fram debaklet i ljuset ordentligt!
Fast det skulle kunna bli kontraproduktivt där jhournalisterna får det till att SD och dess sympatisörer mobbar Best Western. Tanken var kul men jag tror vi låter det stanna där, eller?
Citera
2016-09-23, 23:23
Medlem
Returpappers avatar
Journalister, PK-debattörer och "experter", i princip alla som hatar Sd kan inte förstå att Sd fortsätter öka när socialdemokraterna och moderaterna ändrat sin invandringspolitik. De till och med går längre än Sd påstår några. Det är svårt att förstå att de inte förstår bättre.

Sd anhängare anser att vi tagit emot för många invandare under alldeles för lång tid. Nu är de här och med dem en rad problem som ingen gör något åt. Bränder, våldtäkter, ökad allmän brottslighet, skjutningar, mord (nej ingen litar på BRÅ), höga sociala kostnader, brister i sjukvård, svårt hitta en tandläkare, bostadsbrist, kackerlackor, vägglöss.

Gap och skrik i bostadsområdet, hotfulla spännblattar, skrämda mobbade barn. Slöseri med arbetsmarknadsåtgärder, konstiga kulturyttringar en galen religion som skapar terrorister.

Folk vill till varje pris ha en återställare. Räcker inte med att stopp alla invandrare, de flesta vill inte ha de som nu, de vill ha bort dem, ha det som det var förut för 10, 20, 30, 40 år sedan. Ju äldre mer vill man vrida klockan tillbaks.

Att det är föga realistiskt spelar ingen roll så länge inte andra partier tar tag i integrationen på allvar och suddar ut invandrarnas enormt negativa kulturella avtryck. Ge dem jobb, ge dem utbildning nej, nej, nej, det räcker inte, det är på tok för lite.

Om de skulle komma fram ett parti som säger vi ska skicka hem 1 miljon invandrade så tror jag ingen skulle våga rösta på dem. Men det skulle var som med sverigedemokraterna 2005, då sa massor av folk ja vi gillar er hoppas ni blir stora och kommer in i riksdagen, men vi röstar inte på er.

Nu röstar de på Sd men många önskar sig säkert ett riktigt invandrarfientligt parti som går mycket längre, stryper invandrarnas försörjning, drar in deras uppehållstillstånd och slänger ut dem från deras lyxtillvaro på HVB hem, samt trollar bort dem!
Senast redigerad av Returpapper 2016-09-23 kl. 23:27.
Citera
2016-10-11, 16:50
Medlem
Funderat lite över den uppenbara desperationen hos företrädare för ljugvänstern(statsminister Löfven)samt tokliberalerna(Jan Björklund)mm.
Attacken synes samordnad och syftet från båda håll verkar vara att försöka tvinga fram en Decemberöverenskommelse modell nummer två.

Jag tror att det enkla faktumet att mängder med nyinvandrade för närvarande sitter i förvar på flyktingförläggningar och annat och som otvetydigt kommer att komma ut i samhället nästa år är upphovet till den framstressade desperationen.

Nästa år lär antagligen bli som ett självspelande piano för SD.En mycket stor andel vanligt folk har redan nu fått nog av massinvandring och mångkultur och nu kommer det en stor mängd som ytterligare kommer att skölja över samhället ett år innan nästa ordinarie riksdagsval.

Det finns skäl till statsministerns desperation.SD lär gå ordentligt framåt nästa år om inget görs.
Återstår rena rama tarvligheterna.
Citera
2016-11-15, 22:53
Medlem
Jag tror SD skulle kunna öka om de blev mera populistiska.

Enligt Metro/YouGov är svenskar just nu mest bekymrade för:

46% flykting och invandringspolitik
38% sjukvård
32% skola
26% äldreomsorg
24% kriminalitet (för ett år sedan låg denna siffra på 13%)
http://d25d2506sfb94s.cloudfront.net/cumulus_uploads/document/gqpygzsalr/Opinion_YouGov_Oktober2016.pdf

Ett populistiskt parti kan ganska enkelt göra utspel om att vi ska låta skolan gå tillbaka till hur den "var förr", innan flumpedagogiken och innan lärare devalverades och skolan blev till ett lekland.

Sjukvård samma sak. Ge tillbaka makten över sjukvård till läkare och de som jobbar på sjukhus, inte till siffertrixande byråkrater. Här har SD ett öppet mål eftersom de andra partierna är så låsta att det är förfärande.

Vad gäller kriminalitet och äldreomsorg tror jag SD redan har rätt starkt förtroende. Flyktingpolitik också, men integrationspolitik är det värre med. Jag tror dock aldrig de kommer lyckas få förtroendet i just integrationspolitik.

Jag tycker vidare att det saknas visionärer och ideologer inom SD. Det finns ett märkligt tomrum inom de flesta områdena hos SD.

Det som är bra om man är populist är att väljare behöver bara tycka väldigt mycket om ETT av förslagen partiet lägger. Om SD t.ex. lägger fram bra sätt att förbättra skolan så kommer de kunna få nya väljare enbart för att denna fråga är så viktig för många.
Citera
2016-11-16, 20:43
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Det kan man definitivt INTE! Svenska folket står inför ett val om sin överlevnad eller död. Idag. Det är vad det här borde handla om. Ska det svenska folket leva här eller ska vi dö ut och ersättas av folk från andra sidan jorden och tredje världen? Det är ditt val som läget ser ut idag och gjort under lång tid.

Jag är inte förtjust i en sympatisör(?) som dig, som inte förstår vad det handlar om. Som inte har radikalare åsikter än vilken moderat eller sosse som helst i denna ödestimma. Jag är inte förtjust i en trött, tyst, feg partiledning som anpassar sig till sin uppenbara fiende, som ber om ursäkt för sig och kryper för att få samarbeta.

Personerna du talar illa om är hundratusentals personer som för bara 10 år sedan och bakåt fanns runt ett livskraftigt parti som skulle göra motstånd mot allt detta, inte anpassa sig till det och krypa för folkförrädarna. Det är en skam att dagens partiledning beter sig som den gör, med jakt på egna medlemmar istället för att ta till orda mot förtrycket mot vårt folk. Är dessa personer så trötta och inte kan mer än man visar idag så borde man kliva åt sidan för levande, passionerade och radikalare alternativ som vill föra en framåtskridande kamp för vårt folk. Ja, det går bra i opionionsmätningarna. Svenska folket är desperata och ser inget alternativ idag. SD är den parlamentariskt samlande kraften idag. Men att påstå att partiledningen gjort det bra senaste åren är att fara med osanning. Ett tröttare och mer fjäskande gäng är svårt att finna! Har man nått vägs ände är det dags att kliva av i tid. Motståndet behöver gå framåt, ha egen kraft och egen politik, stå upp för sig, inte ta någon skit av fiender. Inget kommer bli bättre av tystnad, fjäsk och anpassning. Om SD och M är samma parti efter nästa val och regerar, vad har då blivit bättre? Ingenting! Då har vi alla tagit ett parti från 0 till att sitta i en regering, men det är så utspätt och svagt så det är ingen skillnad mot partiet som ska samarbetas med. Det är oacceptabelt anser jag. Vill du ha det så? Om inte, säg ifrån när tid finns!

Håller med. Nu är precis rätt tidpunkt efter Brexit, Trump och uppåt i opinionen med vind i seglen att lägga i nästa växel. Speciellt tjatandet på M om ett samarbete. Det måste bli slut på det krypandet. SD kan nu om de vill komma upp i 30% till 2018, helt övertygad.
Det skulle innebära ett M på mindre än 20 och ett S på dryga 20.
DET skulle vara ett förhandlingsläge av solitt guld. M och S får slåss om SDs gunst!

Men det kräver att SD NU slutar att fjäska, fördöma, utesluta, krypa, ta avstånd ifrån osv.
De ska peka med HELA handen vad problemen är, vilka som orsakat/ar dom och att vi har lösningen och så här gör vi!
Väljarna tål sanningen. De törstar efter den och någon som leder dom ut ur mörkret. Ge dom den!
Senast redigerad av Kolgrill-ftw 2016-11-16 kl. 20:45.
Citera
2016-12-09, 20:54
Medlem
ojhos avatar
Att SD kommer att landa mellan minst 20-25 % av rösterna tar jag för ganska givet. Övriga partier har svaga ledare, krackelerande samarbeten och ett tydligt gemensamt ansvar(vi är 87 %). Konsekvenserna i samhället hade inte kunnat döljas i Nordkorea. (M) skulle inte agera i panik om de inte var oroliga. Det är snarast så att SD kan kosta på sig att ta ut svängarna utan att riskera att förlora speciellt mycket, för lämmeltåget har inte gått tillbaka till M eller S och de flesta lär aldrig göra det. Samtidigt måste man i någon utsträckning brösta upp sig om man vill åstadkomma någonting, inklusive att bli passivt stödparti till M. Hur "mjuka" SD än vill vara kommer man aldrig att kunna förvänta sig konsensus. Om SD gör något kommer man att skapa dissonans och det är något man måste vänja sig vid. Till slut skapar man en organisation där alla bara kan sitta stilla i båten.

Jag tillhör SD-kritikerna, men oavsett mina ideologiska synpunkter finns det så många öppna dörrar SD inte sparkar in. Varför trycker man inte mer på "svenska medborgare"(kan göras hur PK som helst för den som vill) och kampanjar mot "omsorgen" om "papperslösa"? Här kommer etablissemanget att behöva vika ner sig. Varför inte göra allmänheten medveten om att det var SD som tvingade fram detta erkännande? Samma sak med alla former av särbehandling av migranter framför övriga - det finns inga argument varför en "nyanländ" ska gå före i bostadskön eller betala 50 kr för tandvård. Vill man vara PK kan man säkert hitta någon sedan länge anländ syrian som blivit nobbad hyresrätten till förmån för en nykommen syrier. Eller myndigheter som struntar i lagen och gör godtyckliga överväganden efter värdegrunden - land skall med lag byggas!

"Men det skulle skrämma bort väljare!" SD orsakade för bövelen en regeringskris! Ser ni det kollapsande stödet under hösten -14? http://privat.bahnhof.se/wb492673//1%20Alla%20glidande.gif
Nej, inte jag heller. Hitlerhälsningar eller total passivitet är en falsk dikotomi. SD har en enorm potential i det väljarnas syn på invandring, lag och ordning, försvar, normer etc i mycket sammanfaller med partiets. Men då måste man visa att man menar någonting med orden.
Citera
2016-12-20, 16:30
Medlem
trailblasers avatar
Jag såg nyss denna avslutade auktion med Filip och Fredrik.
http://www.tradera.com/item/280404/271491777/filip-och-fredrik-gor-er-reklamfilm-musikhjalpen#view-item-main
Vore det inte hysteriskt roligt om SD (eller något SD-kopplat företag) vann budgivningen och skapade en SD "valfilm" med Filip och Fredrik? Nu tror jag ju inte att det hände, och det är jäkligt synd, för det hade varit en rent genidrag.
Citera
2016-12-20, 16:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Håller med. Nu är precis rätt tidpunkt efter Brexit, Trump och uppåt i opinionen med vind i seglen att lägga i nästa växel. Speciellt tjatandet på M om ett samarbete. Det måste bli slut på det krypandet. SD kan nu om de vill komma upp i 30% till 2018, helt övertygad.
Det skulle innebära ett M på mindre än 20 och ett S på dryga 20.
DET skulle vara ett förhandlingsläge av solitt guld. M och S får slåss om SDs gunst!

Men det kräver att SD NU slutar att fjäska, fördöma, utesluta, krypa, ta avstånd ifrån osv.
De ska peka med HELA handen vad problemen är, vilka som orsakat/ar dom och att vi har lösningen och så här gör vi!
Väljarna tål sanningen. De törstar efter den och någon som leder dom ut ur mörkret. Ge dom den!
SD har blivit M:s systerparti mer eller mindre.
Citera
2016-12-26, 19:49
Medlem
StatligaTeleverkets avatar
En sak som kan hjälpa SD är väl helt enkelt hur verkligheten ser ut.

2014 hade jag själv inte "vaknat". Varför inte det då? Jo, det var helt enkelt så att i den småstad jag bor i så fanns det inte särskilt mycket invandrare. De som fanns drev pizzerior, turkkiosker och ett skomakeri typ. De flesta kom väl på 90-talet antar jag, och de jag själv kände var assimilerade. Jag hade helt enkelt mest positiva erfarenheter av invandrare, trevliga personer från Iran eller Turkiet. Fanns väl några kriminella invandrare också, men jag kände till många fler kriminella etniska svenskar, så det var inte riktigt något man reflekterade över. Sedan kom tiggarna, men de satt mest där och var jobbiga utan affärerna och sa "hej hej". De var jobbiga, men det var inget som väckte mig.

Sedan rätt vad det var så var det mängder med invandrare här. På stationen kan det numera sitta stora gäng med främst afghaner, men även araber, somalier etc. Jag själv pendlar och jobbar lite oregelbundna tider. De bussar jag tidigare åkt med var alltid ganska tomma. Några få personer bara. Numer är även dessa bussar fyllda med i stort sett enbart invandrare. Nere i centrum där jag bor som tidigare var ganska lugnt, sker det nu skadegörelser hela tiden. Man hör/ser ofta polis och brandbil åka upp till flyktingboendet. Det som hette Kungsgatan går numer under smeknamnet "Gazaremsan" då det helt plötsligt öppnade flera nya orientaliska supermarkets. Där får man inte parkera, men ändå står det bilar som tillhör dessa invandrare parkerade där mest hela tiden. Böter får de inte. Tidigare var staden säker, även sent (visst hände det saker tidigare också, men mycket mer sker nu), det finns gator som börjat bli "no-go-zoner" för gamla tanter, som numer kan bli nerslagna om de råkar ta en bakgata.

Jag inser nu hur naiv jag var för bara två år sedan. Men fler och fler börjar vakna. I år talades det öppet om detta under julafton från folk som tidigare varit invandringsvurmare. Men det är lätt att vara det, när den erfarenheten man har från invandrare består av en trevlig och välintegrerad Iranier som kom på 90-talet och en trevlig Bosnier som granne. Ju längre invandringen når, och särskilt då till småstäder, där de inte "smälter in" utan märks rätt väl, ju mer kommer SD att växa. Tror personligen på att de får minst 25 % i valet, men skulle inte bli förvånad över om de får uppemot 35 %. Vore intressant om de får egen majoritet i vissa kommuner.
Citera
2017-01-25, 01:49
Medlem
Redors avatar
Det är väl inte så konstigt att SD går framåt.

Om Sossarna ska fortsätta föra sin migrationspolitik som den är nu så kommer SD sitta vid makten efter nästa val, eller iaf ingå i en majoritetsregering.

Det som hela tiden föder deras framgång är ju det faktum att t.ex Pensionärer som arbetat hela sitt liv, betalat skatt och nu är inne i sina sista ljuva år, får det sämre än vad en flykting får det. Bara det att de fick bo i containrar under renovering av ett äldreboende. Det stack i mångas ögon.
Pensionärer bor i containrar, medans flyktingarna som inte bidragit med någonting till Sverige har det bra i diverse boenden, hotell, lägenheter osv på bra platser i Sthlm (och övriga Sverige). Man köar 15-20år för en lägenhet i innerstan i Sthlm, men för en flykting går det på någon månad. Det byggs nya hus för att ta emot alla, medans boendesituationen för Studenter varit kaotisk i många år så har det aldrig byggts för studenterna. Skulle vara intressant att höra förespråkare för den "fria invandringen" om hur de ser på faktumet att deras egen mormor eller morfar har det sämre än de nytillkomna. Det finns liksom ingen rimlighet i deras argument.

Det är väl inte så konstigt att detta göder SD och skapar en fientlighet. De rödgröna måste börja inse det, om man nu inte vill att SD tar över.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in