Slänger ut en (icke verifierad) gissning: var det under perioden som LW pluggade teologi i Stockholm? I så fall kan ju hans boende + flytt inom Sthlm bero på det. Någon annan kanske vet mer.
Tack för svar. Så kan ju mycket väl ha varit fallet. Undrar vad UW arbetade med under dessa år?
Någon som vet varför UW, efter att ha flyttat från sina hemtrakter (Karlskoga) 1998 flyttar till Älvsjö och bor relativt kortvarigt på två olika adresser där innan han flyttar till Örebro? UW:s föräldrar och två syskon bor kvar i Karlskoga.
1998-05-04 till 1998-12–05,
första Älvsjöadressen
1998-12-05 till 2000-01-01, andra Älvsjöadressen. Under denna tid gifter sig UW och LW (1999-09-04).
Skulle du kunna PMa adresserna om du inte vill skriva ut dom.
Jag kan ju inte redogöra för hur det gått till. Det är vad jag tror,på ett ungefär. Jag kan t.ex inte ha invändningar på vittnets uppgifter som hörde röster. Ej heller om N jagade ut Lena. För mej är det ett troligt händelseförlopp. Alla tror vi olika förstås. Men jag tror att på nåt vis har sonen dödat henne. Jag tror att han fixade det själv. Han är stor och stark.
Någonting gjorde honom skogstokig hos Lena. De små barnen behöver inte ha hört nåt. Behöver inte varit gap och skrik. Skrek gjorde hon ju däremot bakom planket enl. vittne.
Nä jag säger som du. Inväntar analyser och hoppas på en lösning.
Du verkar vara ute efter att hänga ut Lenas son?
Har du något emot honom?
Du tror inte utredarna noga förhört och gått igenom alibi för de närstående?
Du har inte det minsta empati för barnen som förlorat sin mor?
Vänta med att spekulera tills sonen i så fall tas in på förhör. Han har aldrig varit intressant i utredningen.
Originalinlägget kommer från Moralensväktare som i alla fall jag värderar som trovärdig.
Jag tror inte han skulle nämna vittnet om det inte var bekräftat att det rörde sig om LW.
Jag ifrågasatte inte 'Moralensväktares' uppgifter om att någon skall ha hört röster. Det jag var inne på var att du kanske har "förbättrat" de här uppgifterna, med antydningar om att det eventuella vittnet skulle ha hört de eventuella personerna gå åt just plankethållet.
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Hoppas du ha möjlighet att söka hans inlägg annars kan jag göra det åt dig senare.
Tack. Men det ligger alltså i ditt eget intresse, om du vill ge intryck av att vara trovärdig, att länka till det originalinlägg du hänvisar till. Annars kan det ju uppfattas som att du hittar på.
Senast redigerad av Draifos 2018-07-14 kl. 11:59.
Om jag hade minsta misstanke om att jag figurerade i mobilen på ett
negativt vis hade jag tagit den och förvandlat den till molekyler, vilket
jag tror att SD hade gjort, om han inte klantade sig på något vis.
Ja, det borde ligga högt på GM prioritetslista, kan man tycka. Ytterst märkligt om mobilen hittats, kanske även i dugligt skick, måste jag säga. Nu vet vi ju visserligen inte om så är fallet. Det finns ju motsägelsefulla uppgifter i tråden ang. telefonens ”närvaro” respektive ”frånvaro”.
Förstår inte logiken i att tro det larviga tuttinuttandet och oskuldsimpotensen ang äldre "barn" på något sätt skulle vara bra..Ca 19 000 barn under 15 år blir varje år polisanmälda för brott. Min övertygelse den juridiska komplexiteten till trots kommer straffbarhetsåldern sänkas på några års sikt parallellt med att mognadshetsåldern för "barn" fortsätter att sjunka. .
Vart femte mord- och mordförsök begicks förra året av en tonåring.
– De här ungdomarna har ofta en personlighet som gör att de bryter mot regler och lagar, säger kriminolog Mikael Rying.
Hjärnan på tonåringar är inte på långa vägar färdigutvecklad. Det är den inte riktigt före 24-25 års ålder. Det är den främre delen av hjärnan som ligger efter i utveckling, som styr t ex planering, omdöme, impulskontroll mm. En tonåring är inte en liten vuxen.
Det är därför vi inte dömer en 16-åring som en vuxen.
En tonåring kan snatta, men som vuxen bli en ärlig och välfungerande person. En tonåring kan ljuga för sina föräldrar lite bekymmerslöst (och ofta ganska dåligt) men som vuxna bli ansvarstagande. En tonåring kan köra vårdslöst på moppen, men som vuxen köra försiktigt.
En tonåring är INTE som en liten vuxen!
Jag kan inte läsa alla de artiklar som du länkat till. Det finns många ungdomar som lever ett liv "utanför " det vanliga samhället. Där det saknas den social "tillhörighet", struktur och sociala normer som behövs för att bygga upp ungdomar som kan formas till stabila, kärleksfulla och trygga individer.
I det här faller vet vi inte på djupet hur familjelivet sett ut, varför det uppstått konflikter mellan mor och son. Det vi vet är att föräldrarna är skilda och som det verkar bor sonen hos fadern, nära sin mor. Av det lilla vi sett på typ insta och att vi inte vet om han har ett solitt alibi, att han bråkat med sin mor gör honom inte till mördare. VET du vem han är, hur han är, hur han fungerar???
Att jämföra NW med dessa ungdomar som du länkar till i pressen kan vi inte göra. Dessutom handlar väl en stor det av brotten som utförs av ungdomar i typ gängkriminalitet? En del är ju 18-20 år, går inte att jämföra med en 16-åring!
Jag har själv en 16- åring. Jag kan verkligen se det omogna och barnet i honom. Han kommer ofta och vill tanka trygghet, samtidigt som han vill visa sin självständighet. Han glömmer viktiga saker och det är mycket nuet som styr. Svårt att tänka framåt när det gäller planering. Mörkrädd på kvällen om han är ensam, ringer och frågar hela tiden när man kommer hem. Kan ha svårt att se helheten. Orädd när det egentligen är farligt och tvärtom (gäller förstås vuxna också, men här är det tydligare), de saknar helt enkelt erfarenheten. Logiken är inte som en vuxens, även om han är smart. En gång när min son var i affären med sina kompisar och det kom en kontrollant och frågade om hon fick kolla deras väskor. Jag vet inte hur länge han tog upp det hemma, hur felaktigt misstänkt han blev och hur sårad han blev. Han hade absolut inte tagit något och han blev gråtfärdig och arg varje gång han tog upp det. Det är ett barn som reagerar så. Eller hur?
Så länge han inte är har beteckningen "misstänkt" och vi inte vet något mer om honom än det lilla som ni tycker gör honom till misstänkt, tänker jag absolut inte diskutera det här. Skadorna av detta kan bli allvarliga för honom.
Slänger ut en (icke verifierad) gissning: var det under perioden som LW pluggade teologi i Stockholm? I så fall kan ju hans boende + flytt inom Sthlm bero på det. Någon annan kanske vet mer.
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Tack för svar. Så kan ju mycket väl ha varit fallet. Undrar vad UW arbetade med under dessa år?
Med reservation för att hon själv hänvisar till Teologiska Högskolan Stockholm i sin facebook-presentation.
Jag hittar dock inga uppgifter om någon kandidat-/magisteruppsats eller liknande skriven av henne (även med hennes efternamn som ogift), så vet inte om hon verkligen gick någon de akademiska teologiprogram som THS bedriver. Brukligt för andra högskolor är annars att dylika uppsatser finns publicerade.
Så himlans märkligt att pratvittnet hör två stycken prata men sedan inte dödsskrik.
Kanske hörde dem medan x stängde sitt fönster och drog ner persienner eller något.
Mobilen. Om den är förstörd pga besvärligt innehåll för GM, borde ju personens egna mobil också förstöras.
Vad jag vet kan raderade sms o dyl återskapas?
GM borde alltså bytt mobil nyligen.
Så himlans märkligt att pratvittnet hör två stycken prata men sedan inte dödsskrik.
Kanske hörde dem medan x stängde sitt fönster och drog ner persienner eller något.
Mobilen. Om den är förstörd pga besvärligt innehåll för GM, borde ju personens egna mobil också förstöras.
Vad jag vet kan raderade sms o dyl återskapas?
GM borde alltså bytt mobil nyligen.
Bullerplanket kanske uppfyllde sitt syfte.
Dvs. om skriken uppstått först när LW och GM var på andra sidan planket (mot motorvägssidan), så hördes de i första hand av boende på andra sidan vägen, dvs. ljudet studsade mot planket och förstärktes till andra sidan.