Citat:
Ursprungligen postat av
GilGrissom82
Intressant fråga. Utan att gå in på några detaljer i hans loggar, så skulle jag nog spontant säga att han verkar använda samma (åtminstone likartat) sätt att skriva som före mordet.
(En reflektion som jag faktiskt gjort, är att nästan samtliga geocachare som cirkulerat i LW's "krets" varit väldigt verbala och uttömmande i sina loggtexter, till skillnad mot vanliga geocachare som till största delen bara gör en kort notis att de funnit cachen).
Jag tycker nog att SD lägger upp aningens färre selfies numera, men den ändringen har egentligen uppkommit de senaste 2-3 veckorna och beror kanske mer på att han vet att andra ser honom, kopplat till häktningarna. Dessutom verkar han vara ner försiktig med att skriva ut namn/geocachealias på de personer som på något sätt är delaktiga i hans egna burkletarturer.
Jag är, precis som de flesta andra i tråden, förundrad över hur han kan fortsätta att skriva i så pass "glättig" ton, och tycker att han syns vara något av en överenergisk skrävlare med egocentrisk läggning. Ingen människa jag frivilligt skulle vilja umgås med.
MEN däremot ligger han inte som en "klar förstaplacering" över misstänkta GM på min lista. Något saknas för att få min fulla övertygelse, och detta tror jag skulle kunna härledas till händelseförloppet direkt vid LW's anmälan om försvinnande. Jag lägger min tillit till resultat från NFC nu, och hoppas frågetecknen rätas ut då.
Vi kan nog vara absolut säkra på åtminstone en sak när det gäller SD och det är att han läser denna tråd. Eftersom han är f n är på fri fot, så har han ju därmed också möjlighet att vara inne och posta i denna tråd. Gissningsvis försiktigt, med tanke på att han vet att hans mobil/dator ännu en gång kan bli genomsökta..
(det fetade)
Vill inte värdera en trebarnsmamma som nyligen blivit mördad, men det hjälps inte att jag undrar över hur LW bedömde SD.
Av det jag läst, så skulle inte jag velat umgås ens en eftermiddag med den uppblåste och självcentrerade mannen. Omogen och impulsiv, men samtidigt beräknande och gissningsvis rätt så manipulativ. Där ungefär lägger jag mina 5 cent.