Citat:
Ursprungligen postat av
Rosenrasande1
Jag får inte ihop hans beteende.
En fd nära älskare och vän är bragd om livet, han själv är misstänkt och han bara lullar på. Jag ryser. Även OM han är oskyldig.
Men sen dyker bilder på Mats Alm och Peter Madsen upp och påminner om att det finns de som är så iskalla.
Detta fall gör snart så JAG hamnar i skillsmässa. Har fastnat på hjärnan. Måtte de lösa fallet och fälla den skyldige.
Hade precis skrivit ett långt och resonerande stycke i samma anda som din text, men när jag skulle posta lyckades jag sjabbla bort all min text. Kan inte ens skylla på Samsung..
Jag försöker sammanfatta:
SD:s text andas ett oerhört kyligt och minst sagt distanserat förhållningssätt till det inträffade och det faktum att han i omgångar suttit både anhållen och häktad misstänkt för mord.
I mitt försvunna inlägg beskrev jag SD som en person där vi inte skall bli överraskade om man vid en framtida RPU finner en allvarlig personlighetsstörning.
Hans text är ett försök att beskriva normalitet, med utflykter och vänner, fast han avslöjar sig genom att ta i alldeles för mycket och texten blir till ett pekoral. När han sen i en bildtext beskriver ett nedgånget och sunkigt gammalt lusthus som "en av de fem mest romantiska platserna i [hans, SD:s] liv", då börjar jag famla efter nånting att kräkas i.
SD är en dravlare. Jag skulle inte bli minsta överraskad om han också visar sig vara en mördare.