2018-07-13, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
https://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=159&grupp=26202&artikel=6 996149
Det har säkrats en mängd bevis och spår framförallt på fyndplatsen.

Men varför låter man inte de anhöriga begrava Lena? Även om proverna inte är analyserade så måste de ju vara tagna/samlade och sen får de väl ticka på i kön i Linköping. Hur ofta går man tillbaka till kroppen för nya prover? Är det möjligt att ta del av ansökan om anstånd för att se vad som angivits som skäl till anstånd? Både Engla och Lisa Holm var begravda en månad efter dödsfallet, i enlighet med vår Begravningslag. Vad är det i detta fall som gör att man låter begravningen vänta? LWs familj och anhöriga är ju troende och borde vara måna om att få henne i vigd jord.
Citera
2018-07-13, 23:39
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Men varför låter man inte de anhöriga begrava Lena? Även om proverna inte är analyserade så måste de ju vara tagna/samlade och sen får de väl ticka på i kön i Linköping. Hur ofta går man tillbaka till kroppen för nya prover? Är det möjligt att ta del av ansökan om anstånd för att se vad som angivits som skäl till anstånd? Både Engla och Lisa Holm var begravda en månad efter dödsfallet, i enlighet med vår Begravningslag. Vad är det i detta fall som gör att man låter begravningen vänta? LWs familj och anhöriga är ju troende och borde vara måna om att få henne i vigd jord.
Jag skulle då tycka det var viktigare att sätta dit personen som släckt min anhörigs liv än att denne skulle i någon larvig vigd jord.

Någon anledning har polisen och det visar sig väl.
Citera
2018-07-13, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Jag skulle då tycka det var viktigare att sätta dit personen som släckt min anhörigs liv än att denne skulle i någon larvig vigd jord.

Någon anledning har polisen och det visar sig väl.

Undrar just vad troende anhöriga gillar den kommentaren.
Citera
2018-07-14, 00:21
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Undrar just vad troende anhöriga gillar den kommentaren.
En bagatell i sammanhanget skulle jag tro.
Citera
2018-07-14, 01:13
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Nu har jag läst ifatt gårdagens och dagens inlägg. Fortfarande har jag ett par obesvarade frågor.

Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Det finns vittne som hört en manlig och kvinnlig röst samtala på väg från LW lägenhet i riktning mot bullerplanket.
Det vittnet blir ett nyckelvittne när det gäller vilka röster som hördes, vilken riktning och sist att LW kände sin lieman.

Kände pratvittnet LW? Kan pratvittnet identifiera LW:s röst?

Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Före och vill betona att vittnet inte pekade ut SD som den manliga rösten.
Utan hörde rösterna från sitt öppna sovrumsfönster.

Inte pekade ut = inte visste?
Eller:
Inte pekade ut = pekade ut någon annan?

Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
"på väg från LW lägenhet", visste vittnet att dom kom just från LW:s hus/lägehet eller var det en riktning också...
Kan hoppas att vittnet kände igen Lenas röst och om turen är med även sällskapets!
Kanske tom kunde höra vad dom talade om... önsketänkande!

Exakt min förhoppning.

Ja, sen finns det så klart högar med andra frågor man vill ha svar på 😉
Citera
2018-07-14, 01:14
Medlem
Sockerhalss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Det var visst ifrån en, som inte kunde posta i forumet ännu:
(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

Tragiskt att NoaH är immun för dej NinaBe. Varför?Bara för han är hennes son? Eller för han "bara" är 16/17 år? Han har verkligen inte gjort sej förtjänt av immunitet. Tog inte många timmar innan han lade upp en glad selfie i nåt socialt forum. Tycker du det ser bra ut för hans del. Jag bara undrar. Han är nästan vuxen, så lägg av att behandla honom som ett barn. Har man passerat puberteten då är man en ung man/kvinna. ( Såvida man inte har en rubbning på sköldkörteln, då kan man hamna i pubertet vid 7 års ålder och tidigare.). Du kanske tycker våra "skäggbarn" är barn också??? Mycket, mycket hormoner i en ung manskropp, som kan ställa till det.
Senast redigerad av Sockerhals 2018-07-14 kl. 01:39.
Citera
2018-07-14, 01:41
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
En nyfiken fråga, vad har du för känsla?

Jag misstänker, att en vuxen - åtminstone åldersmässigt - har berövat "LW" livet!
Citera
2018-07-14, 01:45
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Tragiskt att NoaH är immun för dej NinaBe. Varför?Bara för han är hennes son? Eller för han "bara" är 16/17 år? Han har verkligen inte gjort sej förtjänt av immunitet. Tog inte många timmar innan han lade upp en glad selfie i nåt socialt forum. Tycker du det ser bra ut för hans del. Jag bara undrar. Han är nästan vuxen, så lägg av att behandla honom som ett barn. Har man passerat puberteten då är man en ung man/kvinna. ( Såvida man inte har en rubbning på sköldkörteln, då kan man hamna i pubertet vid 7 års ålder och tidigare.). Du kanske tycker våra "skäggbarn" är barn också??? Mycket, mycket hormoner i en ung manskropp, som kan ställa till det.

Jag se inte "NW," som ett barn!
Citera
2018-07-14, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Jag misstänker, att en vuxen - åtminstone åldersmässigt - har berövat "LW" livet!

Jo, jag har också några sådana på lager.
Citera
2018-07-14, 02:08
Medlem
Citat:
Jo, jag har också några sådana på lager.

Vilka MGM:s har du på lager?
Citera
2018-07-14, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Vilka MGM:s har du på lager?

Uw, SD, HD, plus den vi inte ska nämna.

UW poppade upp i och med att han kom hem från "annat län".
Fast inte nödvändigtvis i den ordningen.

Skulle det va någon av hennes andra "hobbykamrater" ligger jag illa till.

Din tur.
Citera
2018-07-14, 02:35
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Uw, SD, HD, plus den vi inte ska nämna.

UW poppade upp i och med att han kom hem från "annat län".
Fast inte nödvändigtvis i den ordningen.

Skulle det va någon av hennes andra "hobbykamrater" ligger jag illa till.

Din tur.

Varför blir UW misstänkt för att han pendlar till ett jobb?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in