2018-07-14, 02:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Varför blir UW misstänkt för att han pendlar till ett jobb?

Den första uppgiften att han va i ett annat län mordnatten visade
sig vara fel, han va enligt nya uppgifter hemma.

Om han pendlar till jobb eller inte har jag
ingen åsikt om.
Citera
2018-07-14, 02:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Undrar just vad troende anhöriga gillar den kommentaren.

Till en annan sade Jesus: ’Följ mig!’ Mannen svarade: ’Herre, låt mig först gå och begrava min far. Jesus sade till honom: ’Låt de döda begrava sina döda, men gå du och predika Guds rike!”’
Citera
2018-07-14, 02:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radarfwd
Till en annan sade Jesus: ’Följ mig!’ Mannen svarade: ’Herre, låt mig först gå och begrava min far. Jesus sade till honom: ’Låt de döda begrava sina döda, men gå du och predika Guds rike!”’

Jaa du, hur ska jag tolka det där, inte riktigt mitt bord får
jag nog erkänna

Jag tyckte Taxen lät lite empatilös bara, därav min kommentar.
Citera
2018-07-14, 04:36
Medlem
GilGrissom82s avatar
SD ägnar sig, enligt egen utsago, åt semester, släktträff & och en dos romantisk nostalgi.

Citera
2018-07-14, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
SD ägnar sig, enligt egen utsago, åt semester, släktträff & och en dos romantisk nostalgi.

Jag får inte ihop hans beteende.
En fd nära älskare och vän är bragd om livet, han själv är misstänkt och han bara lullar på. Jag ryser. Även OM han är oskyldig.
Men sen dyker bilder på Mats Alm och Peter Madsen upp och påminner om att det finns de som är så iskalla.

Detta fall gör snart så JAG hamnar i skillsmässa. Har fastnat på hjärnan. Måtte de lösa fallet och fälla den skyldige.
Citera
2018-07-14, 07:36
Medlem
Sockerhalss avatar
Tänker nu delge mitt scenario. Det jag tror på nu:
NW var hemma hos Lena,kanske kom dit under kvällen. De blev osams. NW fick tag i nåt "vapen" och jagade ut Lena. Hon blev naturligtvis livrädd och sprang ut. NW efter. Därför gick inte dörren igen ordentligt(om den nu stod öppen). Oavsett hann ingen låsa. Han slog ihjäl henne nånstans nära planket.
OM det var frätskador så kan han gått hem igen och hämtat soda t.ex. Sen springer han hem till pappa och tar med sej Lenas mobil eller tappar den . Den är ju pingad mellan Lenas och UW:s bostäder.
NW och UW misstänkliggör Stefan. Enl. tråden var UW den förste polisen pratade med. De hämtade in SD direkt. Måste varit efter någons tips. NW ser lycklig ut på en bild strax efter Lena hittats.
Jag tror att åklagaren har köpt UW:s ord rakt av. Därför var hon så envis att få fast SD.
Jag tror även att dna-svaren som väntas(om några finns) kommer fälla eller visa på sonen.
Därför är det så tyst. Man tar inte in honom eller går ut med information förrän man är riktigt säker. Så, jag tror att NW kanske idag finns med bland misstänkta. Vi får se. men detta tror jag i nuläget. Jag hoppas jag har fel.
Jag tror även att detta är den version Stefan lämnat till sin advokat. SD kan omöjligt ha några tankar om nån random GM. Alltså finns inte så många att välja på. SD vet hurdant förhållandet varit mellan mor och son.
Senast redigerad av Sockerhals 2018-07-14 kl. 07:41.
Citera
2018-07-14, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosenrasande1
Jag får inte ihop hans beteende.
En fd nära älskare och vän är bragd om livet, han själv är misstänkt och han bara lullar på. Jag ryser. Även OM han är oskyldig.
Men sen dyker bilder på Mats Alm och Peter Madsen upp och påminner om att det finns de som är så iskalla.

Detta fall gör snart så JAG hamnar i skillsmässa. Har fastnat på hjärnan. Måtte de lösa fallet och fälla den skyldige.

Hade precis skrivit ett långt och resonerande stycke i samma anda som din text, men när jag skulle posta lyckades jag sjabbla bort all min text. Kan inte ens skylla på Samsung..

Jag försöker sammanfatta:
SD:s text andas ett oerhört kyligt och minst sagt distanserat förhållningssätt till det inträffade och det faktum att han i omgångar suttit både anhållen och häktad misstänkt för mord.
I mitt försvunna inlägg beskrev jag SD som en person där vi inte skall bli överraskade om man vid en framtida RPU finner en allvarlig personlighetsstörning.
Hans text är ett försök att beskriva normalitet, med utflykter och vänner, fast han avslöjar sig genom att ta i alldeles för mycket och texten blir till ett pekoral. När han sen i en bildtext beskriver ett nedgånget och sunkigt gammalt lusthus som "en av de fem mest romantiska platserna i [hans, SD:s] liv", då börjar jag famla efter nånting att kräkas i.
SD är en dravlare. Jag skulle inte bli minsta överraskad om han också visar sig vara en mördare.
Citera
2018-07-14, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82

Du är nog den som har läst honom mest.
Tycker du att han har ändrat sitt sätt å skriva eller ser det likadant ut
som det gjorde innan mordet?
Citera
2018-07-14, 08:31
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Tänker nu delge mitt scenario. Det jag tror på nu:
NW var hemma hos Lena,kanske kom dit under kvällen. De blev osams. NW fick tag i nåt "vapen" och jagade ut Lena. Hon blev naturligtvis livrädd och sprang ut. NW efter. Därför gick inte dörren igen ordentligt(om den nu stod öppen). Oavsett hann ingen låsa. Han slog ihjäl henne nånstans nära planket.
OM det var frätskador så kan han gått hem igen och hämtat soda t.ex. Sen springer han hem till pappa och tar med sej Lenas mobil eller tappar den . Den är ju pingad mellan Lenas och UW:s bostäder.
NW och UW misstänkliggör Stefan. Enl. tråden var UW den förste polisen pratade med. De hämtade in SD direkt. Måste varit efter någons tips. NW ser lycklig ut på en bild strax efter Lena hittats.
Jag tror att åklagaren har köpt UW:s ord rakt av. Därför var hon så envis att få fast SD.
Jag tror även att dna-svaren som väntas(om några finns) kommer fälla eller visa på sonen.
Därför är det så tyst. Man tar inte in honom eller går ut med information förrän man är riktigt säker. Så, jag tror att NW kanske idag finns med bland misstänkta. Vi får se. men detta tror jag i nuläget. Jag hoppas jag har fel.
Jag tror även att detta är den version Stefan lämnat till sin advokat. SD kan omöjligt ha några tankar om nån random GM. Alltså finns inte så många att välja på. SD vet hurdant förhållandet varit mellan mor och son.

Nej ingen har jagat ut henne, det finns ett vittne som hört henne prata med en man samtidigt som hon gått åt plankethållet.
Citera
2018-07-14, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
"som tur var"?
Fick de någonsin fast förövaren? Varför tycker du att det var tur att polisen inte kunde se vem det var?
Som jag skrev i inlägget är det förbjudet att filma på offentligt område. För att få tillståndet att filma får kameran bara ta vårt inhägnande område. I detta fall var det iof otur men möjligt hade vårt tillstånd blivit indraget om vi inte följt alla regler.
Ps har för mig att dom tog GM några veckor senare... ds
Citera
2018-07-14, 08:48
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Kan du ge ett exempel på en 16-åring som mördat sin förälder i Sverige?
Kan väl inte vara så vanligt som du säger?

Läst om några fall i USA, men kan inte minnas något från Sverige med så ung person?

Vi pratar väl inte om en psykiskt sjuk eller gravt kriminell person heller?

Tänk ett steg längre:
Tänk att gm är en helt annan person än den du tror... Han blir häktad, gripen, dömd. Den du menar är HELT oskyldig.

Förstår inte logiken i att tro det larviga tuttinuttandet och oskuldsimpotensen ang äldre "barn" på något sätt skulle vara bra..Ca 19 000 barn under 15 år blir varje år polisanmälda för brott. Min övertygelse den juridiska komplexiteten till trots kommer straffbarhetsåldern sänkas på några års sikt parallellt med att mognadshetsåldern för "barn" fortsätter att sjunka. .

Vart femte mord- och mordförsök begicks förra året av en tonåring.
– De här ungdomarna har ofta en personlighet som gör att de bryter mot regler och lagar, säger kriminolog Mikael Rying.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/ngvrvn/mordade-av-tonaringar

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/en-begars-haktad-for-efter-knivdadet-i-enskede

https://www.expressen.se/kvallsposten/pojke-misstanks-for-mord-inne-pa-friskis-och-svettis/

https://www.expressen.se/nyheter/16-aring-atalas-for-mord-pa-miljonar/

https://www.expressen.se/omtalat/listor/unga-mordare-8-fall-da-barn-domts-for-mord/

(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-07-14 kl. 09:36.
Citera
2018-07-14, 08:49
Medlem
Gabriel Knights avatar
Jag hänger nog inte riktigt med i ert resonerande kring övervakningskameror men det är väl för att jag inte riktigt har haft tid att gå igenom hela tråden grundligt från början. Finns det övervakningskameror i något av husen? Är inte det mycket udda i så fall?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in