2018-07-14, 07:56
Medlem
Ett helt enormt bra förslag, bättre sent än aldrig. I och för sig kan de väl alltid fortsätta kampen som invandrare i Ungern eller Thailand, blir svårt att förhindra men huvudsaken är att vi slipper den bruna smutsen här? Kanske kommer de räknas som politiska flyktingar i länderna de flyr till, stackarna? Hög tid att Sverige skärper upp lagarna men det är åtminstone bättre sent än aldrig. Men ja, precis som någon klokt skrev här finns det exempelvis en rad muslimska organisationer som vi inte vill ha i Sverige heller.
Senast redigerad av mastodon111 2018-07-14 kl. 08:01.
Citera
2018-07-14, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mastodon111
Ett helt enormt bra förslag, bättre sent än aldrig. I och för sig kan de väl alltid fortsätta kampen som invandrare i Ungern eller Thailand, blir svårt att förhindra men huvudsaken är att vi slipper den bruna smutsen här? Kanske kommer de räknas som politiska flyktingar i länderna de flyr till, stackarna? Hög tid att Sverige skärper upp lagarna men det är åtminstone bättre sent än aldrig. Men ja, precis som någon klokt skrev här finns det exempelvis en rad muslimska organisationer som vi inte vill ha i Sverige heller.

Det har mycket lite att göra med invandrare. De har betydligt mer att göra med opposition och makten rädsla för repressalier för en illa skött politik.
Citera
2018-07-14, 08:21
Medlem
DIdes avatar
Hur skall det gå när de mest rasistiska partierna i sverige idag är sossarna, mp, v och centern.
Skall de förbjuda sig själva?
Det finns inga som så öppet propagerar för raser och rasskillnader som dessa partiers förespråkare. Det är raser hit och dit och kön och gender upp och ner.

Rena rama fascismen. De tycker till och med att det är ok att kasta stenar genom rutor hos privatpersoner som inte delar deras idiologi.

Hemskt tragiskt att det inte hanteras för vad det är utan blundas för. Otroligt. Hur kan de inte fatta kopplingen hur de agerar, tänker och propagerar med vad som hände under 30- och 40-talet i tyskland?

"Vi måste lära av historien så att det inte händer igen..."Jag säger att de är ren Bull shit!

Nu vill de lagföra alla som inte tänker som dem. Det låter som renaste fascism om något.
Citera
2018-07-14, 08:26
Medlem
Flashsmashs avatar
Du ska tycka som jag (gör), annars jävlar. Det finns inga alternativ.
Senast redigerad av Flashsmash 2018-07-14 kl. 08:36.
Citera
2018-07-14, 08:28
Medlem
Hencuckens avatar
Eftersom mjölk är rasistiskt så antar jag att alla mejerier får lägga ner nu.

Ja det finns faktiskt forskning som bevisar att mjölk är rasism. Google it!
Citera
2018-07-14, 08:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av madchance
Att ta fram en legal definition av vad som är rasism vore dock inte så dumt. T.ex. skulle man kanske kunna fastslå att ideologier inte är raser.

Varför det? Det ska inte finnas några lagar som förbjuder åsikter.
Senast redigerad av borskungen 2018-07-14 kl. 08:37.
Citera
2018-07-14, 08:50
Medlem
fel
Senast redigerad av Siddhashila 2018-07-14 kl. 09:24. Anledning: fel
Citera
2018-07-14, 08:51
Bannlyst
Morgan Johansson erkänner det finns etniskt ursprung, betyder det då att svenskar finns?
Citera
2018-07-14, 08:55
Medlem
Vår vänsterregering vill förbjuda NMR och bara NMR som deras vänster, feminister, HBTQ aktivistiska fottrupper kräver.
IS har ingen öppen organisationer. AFA är bara en organisation för våldshandlingar, ingen ideologi så de borde ju vara dem man i första han riktar in sig på. Men det är inte så noga med att följa grundlagar när vänsterregeringens känsloarmé kräver något.

Det kommer inte att finnas ett skarpt förslag på länge än så jag tar en vilopaus från tråden.
Citera
2018-07-14, 09:07
Medlem
Sverige måste väl följa EU´s lag om det inte gäller de fyra grundlagarna. Är väl bara att kolla upp vad som gäller i EU så har väl Sverige inget att säga till om eller tvärtom.
Citera
2018-07-14, 09:07
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
Vår vänsterregering vill förbjuda NMR och bara NMR som deras vänster, feminister, HBTQ aktivistiska fottrupper kräver.
IS har ingen öppen organisationer. AFA är bara en organisation för våldshandlingar, ingen ideologi så de borde ju vara dem man i första han riktar in sig på. Men det är inte så noga med att följa grundlagar när vänsterregeringens känsloarmé kräver något.

Det kommer inte att finnas ett skarpt förslag på länge än så jag tar en vilopaus från tråden.
https://youtu.be/AOsurZOnbx4
Citera
2018-07-14, 09:08
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Men SD-puckona i den här tråden tyckte att förslaget var bra. Samma puckon som nu klagar på att förslaget är dåligt. .

Du blandar ihop organiserad brottslighet med grupper som bara har en viss åsikt.

Vad är problemet med 10 rasister som bildar en klubb för rasister?
Det går inte att förbjuda människor att ha en ÅSIKT.

Jag kan tycka det vore bra att råna en bank.
Men det blir inte brottsligt förrän jag verkligen planerar att göra det.

Du måste skilja på åsikter och gärningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in