Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-13, 22:40
Medlem
Kasselstrand nolltaxerar. På adressen bor två män** och en kvinna. Kasselstrand driver en enskild firma som bedriver PR-verksamhet men har noll i omsättning. Kasselstrand och den till Österrike emigrerade (2006?) Erik Berglund driver podden Den Kokta Grodan som får in flera tusen i veckan i gåvor (?).

Kasselstrand gillar välfärdsstaten och vill ha en bra statlig skola, försvar mm och är emot friskolor. Men han tjänar och skattar noll? Finns det en naturlig förklaring? Är han miljonär och lever på kapital, men han har inga kapitalinkomster att tala om (3,579 kr).

Om slaskpressen tar tag i detta, vad händer med AfS trovärdighet?

** Den andre unge mannen i lägenheten sitter i styrelsen för en bostadsrättsförening som hyr ut ett antal affärslokaler. Han lyter en lön på nästan en miljon per år och är styrelseledamot i ett aktiebolag som haft noll i omsättning i fem år.

Kvinnan vet jag inget om ännu.

Är detta en normal livssituation i Stockholm, bland partiledare? Vad försiggår?
Citera
2018-07-13, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OneDoesNotSimply
Vilket problem?

Tolkade inlägget jag svarade på som att allemansrätten kan vara problematisk pga att den missbrukas av utlänningar och att en lösning skulle kunna vara att den bara ska gälla svenskar.

Som lösning tycker jag dock att det är bättre att vi med AfS politik slipper de flesta utländska bärplockarna istället för att skapa extralagar som lindrar symtomen. Tycker egentligen samma sak om tiggeri. Är egentligen lite dumt förbjuda svenskar att tigga (som tidigare inte var ett samhällsproblem) bara för att bli av med alla zigenska tiggare. Då bättre med Nej. Ut. Men i tiggeri-fallet förstår jag att det är så akut att ett förbud kan övervägas tills AfS lyckats med att säkra gränserna och påbörja återvandringen.
Citera
2018-07-13, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evilius
Kasselstrand nolltaxerar.

Gustav har tills nyligen bott i Finland och han har ett hederligt arbete på ett finskt företag. I år bor han på nytt i Sverige, så tror inte han nolltaxerar nästa år. Som nyligen återvandrad till Stockholm är det inte ovanligt eller konstigt med en sådan boendesituation. Vill du utöver detta diskutera skvaller om honom finns det en separat tråd där detta görs.
Citera
2018-07-13, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Holme80
Gustav har tills nyligen bott i Finland och han har ett hederligt arbete på ett finskt företag. I år bor han på nytt i Sverige, så tror inte han nolltaxerar nästa år. Som nyligen återvandrad till Stockholm är det inte ovanligt eller konstigt med en sådan boendesituation. Vill du utöver detta diskutera skvaller om honom finns det en separat tråd där detta görs.

Utmärkt
Citera
2018-07-13, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Holme80
Tolkade inlägget jag svarade på som att allemansrätten kan vara problematisk pga att den missbrukas av utlänningar och att en lösning skulle kunna vara att den bara ska gälla svenskar.

Som lösning tycker jag dock att det är bättre att vi med AfS politik slipper de flesta utländska bärplockarna istället för att skapa extralagar som lindrar symtomen. Tycker egentligen samma sak om tiggeri. Är egentligen lite dumt förbjuda svenskar att tigga (som tidigare inte var ett samhällsproblem) bara för att bli av med alla zigenska tiggare. Då bättre med Nej. Ut. Men i tiggeri-fallet förstår jag att det är så akut att ett förbud kan övervägas tills AfS lyckats med att säkra gränserna och påbörja återvandringen.

Det är vad jag vet mest thailändare som kommit hit på s.k. "bärplockarvisum".

Löfven sade att dessa jobb skall reserveras till s.k. nyanlända.

Problemet är dock att negrer, araber och hazarer inte vill plocka blåbär.
Man kan ju för fan bli trött av detta!
Citera
2018-07-14, 00:46
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Jag har inte sett någon officiell info angående dessa två punkter. De är nog ganska långt ner på AfS lista över åtgärder som bör tas, med asylstopp och återvandring högst upp givetvis. Jag hoppas/tror att de åtminstone vill lägga ned alkoholmonopolet. När man lyssnar på Den Kokta Grodan hör man ofta Gustav o Erik prata om hur andra länder har det och hur absurt/onormalt Sverige är i förhållande till dem, rent politiskt alltså. Så jag tror de inser även hur absurt alkoholmonopolet är. Sexköpslagen har jag dock ingen aning om hur de ställer sig för den. Personligen är jag definitivt emot den, precis som allt förmynderi.

Det du kallar för förmynderi är ibland nödvändigt för att förhindra dekadens och degeneration, det vill säga sådant som kaosliberalismen lägger grunden för. För mig är det viktigt att Alternativ för Sverige inte på något sätt närmar sig kaosliberalernas sjuka värderingar och det borde vara viktigt även för dig.
Citera
2018-07-14, 00:56
Medlem
Direktlogiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sillastrypar-rens
Gamla SDU. De vill komma in i riksdagen så de kan slippa ta ett hederligt arbete.
Lite så är det nog,ser Kasslern framför mig när han sitter och kliar sig i huvudet om hur han skall kunna separera sig från SD och optimera väljarstödet.

AFS ska vara stenhårda och aldrig vika en mm från något?
Visst,det låter väl bra.Men så länge man inte har tillräckligt med mandat måste man kompromissa för att kunna utföra något.
AFS vill införa platt skatt?
Låter högerliberalt i mina öron.
AFS vill satsa stort på återvandring?
Visst,återvandringsverket med en budget som får migrationsverket att se billiga ut.
Nu har vi inte sett någon budget eller riktigt hur detta skall genomföras ännu,men det lär kosta.

Personligen tror jag inte ni får över så många SD-väljare genom att kasta skit på oss och kalla oss för liberaler.
Citera
2018-07-14, 01:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Direktlogik
Lite så är det nog,ser Kasslern framför mig när han sitter och kliar sig i huvudet om hur han skall kunna separera sig från SD och optimera väljarstödet.

AFS ska vara stenhårda och aldrig vika en mm från något?
Visst,det låter väl bra.Men så länge man inte har tillräckligt med mandat måste man kompromissa för att kunna utföra något.
AFS vill införa platt skatt?
Låter högerliberalt i mina öron.
AFS vill satsa stort på återvandring?
Visst,återvandringsverket med en budget som får migrationsverket att se billiga ut.
Nu har vi inte sett någon budget eller riktigt hur detta skall genomföras ännu,men det lär kosta.

Personligen tror jag inte ni får över så många SD-väljare genom att kasta skit på oss och kalla oss för liberaler.

Måste ni vara så PK i SD då?
Var det inte ni som ville stoppa PKn?
Give me a break.

Ni är ju för fan PK träsket reborn
Jag har inte tid med sånt här.
Kan vi sluta med alla dumheter.
Anklagar motståndaren för vad ni själva är skyldiga till.
Citera
2018-07-14, 01:10
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mass.hysteria
Måste ni vara så PK i SD då?
Var det inte ni som ville stoppa PKn?
Give me a break.

Ni är ju för fan PK träsket reborn
Jag har inte tid med sånt här.
Kan vi sluta med alla dumheter.
Anklagar motståndaren för vad ni själva är skyldiga till.

Framförallt så beter sig flera av Sverigedemokraternas väljare idag exakt som sosseväljarna som härjade här under valrörelsen 2010. Dessa sosseväljare babblade ju om hur orealistisk SD:s politik var och att partiet inte var trovärdigt. Tiderna förändras helt enkelt.
Citera
2018-07-14, 01:14
Medlem
Rufoss avatar
Har inte följt AFS under den senaste tiden.

Ärligt och realistiskt nu; hur stor chans har AFS att komma in?

Jag hoppas ju att partiet kommer in, men man hör aldrig ett enda ord om AFS i slaskpressen. På min arbetsplats talas det ofta positivt om SD, men ingen säger ett enda ord om AFS. Jag försökte få igång ett samtal om partiet för några dagar sedan, men intresset i fikarummet var ganska lågt. Jag fick känslan av att de flesta inte ens känner till partiet, eller att de glömt bort att det finns.
Citera
2018-07-14, 01:22
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rufos
Har inte följt AFS under den senaste tiden.

Ärligt och realistiskt nu; hur stor chans har AFS att komma in?

Jag hoppas ju att partiet kommer in, men man hör aldrig ett enda ord om AFS i slaskpressen. På min arbetsplats talas det ofta positivt om SD, men ingen säger ett enda ord om AFS. Jag försökte få igång ett samtal om partiet för några dagar sedan, men intresset i fikarummet var ganska lågt. Jag fick känslan av att de flesta inte ens känner till partiet, eller att de glömt bort att det finns.

Just nu så tror jag att Alternativ för Sverige kommer att få runt 2 procent. Det kan dock naturligtvis bli 4 procent, man ska ju uppenbarligen aldrig säga aldrig nuförtiden. Med det sagt så är det väl inte helt omöjligt att partiet får under 1 procent men det tror jag inte.
Citera
2018-07-14, 02:06
Medlem
Rufoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Just nu så tror jag att Alternativ för Sverige kommer att få runt 2 procent. Det kan dock naturligtvis bli 4 procent, man ska ju uppenbarligen aldrig säga aldrig nuförtiden. Med det sagt så är det väl inte helt omöjligt att partiet får under 1 procent men det tror jag inte.
Ja, antalet svenskar som på allvar vill se en forcerad återvandring / massutvisningar är nog ganska högt. Jag märker det bland vissa vänner och kollegor. De har förstått allvaret med Sveriges situation.

AFS behöver dock nå ut mera, och det kommer svenska medier aldrig att tillåta. De är kissnödigt skräckslagna inför tanken på att "ett nytt SD" kan växa fram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in