2018-07-14, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
Sjukaste är nästa medias förhållande till detta. Inte en kritisk fråga i saken?

Etablissemanget använder NMR som ett slagträ i kampen för att komma åt SD. Att SD själva driver denna frågan blir ännu mer problematiskt.

Vad har vi Svenskar för framtid att vänta oss?

Det är väl inte så förvånande hur media agerar, de är ju trots allt ägda utav samma människor som bestämmer över pengaflödet i landet, vilket styr politikernas beslut; Bank familjer liksom Bonniers, Wallenberg etc.
Citera
2018-07-14, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Divination
Men ditt ordbajsande jävla pajastroll. Frågan var hur en PK-mupp som du kan veta något överhuvudtaget om vilka problem en regimkritiker kan få. Du påstod dig göra det men det gör du självfallet inte.

Visst är det jobbigt med ord, speciellt när de har en specifik innebörd.
I övrigt har du jättemånga bra argument, du har övertygat mig totalt.
Jag vet nog inte exakt vilka problem en totalt oslug "regimkritiker" har men jag har mina aningar.

Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Du kan inte stå för vad du säger. Påstår att jag inte vet vad yttrandefrihet är. Jag ber om en förklaring och den kommer inte. Du pratar alltså bara skit.

Du borde prova att läsa lite i tråden du skriver så flitigt i.

Citat:
Svammel. Näthatsgruppen söker på internet efter uttalanden som kan användas för att fälla folk för brott enligt HMF. I Sverige råder inte yttrandefrihet och självcensuren är omfattande. Verklig förföljelse har dessutom ökat iochmed Näthatsgruppen som finansieras av svenska staten.

Är man bara halvpuckad så klarar man att ha åsikter om precis vad som helst utan den minsta risk för varken näthatsgrupper eller HMF, jag förstår dock att du oroar dig.
Jodå, i Sverige råder yttrandefrihet enligt grundlagen, precis som jag förklarat i tidigare inlägg.
Citera
2018-07-14, 01:11
Medlem
Reguluss avatar
Det här kommer inte att fungera.

För det första så är partierna djupt oense om vad som kan eller bör göras, som framgick av DN:s artikel i morse:

Oppositionen om att förbjuda rasistiska organisationer: ”Kan inte förbjuda åsikter”

https://www.dn.se/nyheter/politik/oppositionen-om-att-forbjuda-rasistiska-organisationer-kan-inte-forbjuda-asikter/

Det enda oppositionsparti som gillar regeringens förslag är C.

M vill inte "förbjuda åsikter" utan i stället ha ett förbud mot våldsbejakande organisationer, som också skulle drabba extremvänstern och militanta islamister.

KD har ungefär samma uppfattning som M.

L är tveksamma till förslaget eftersom man "står upp för yttrandefriheten".

V är också skeptiska till förslaget.

SD, slutligen, vill i stället att NMR ska förklaras vara en terroristorganisation:

Sverigedemokraternas talesperson för jämställdhetsfrågor, Paula Bieler, är inte heller positiv till regerings förslag, och menar snarare att man bör klassa NMR som en terroristorganisation, och tillämpa terrorlagstiftning.

Se också den här tråden för mer om detta:

(FB) Jimmie Åkesson: Förbjud nazistorganisationer

Till oenigheten kommer det faktum att inget av dessa förslag skulle fungera i praktiken. Det är nämligen inte lätt att bevisa att en given organisation är rasistisk, våldsbejakande eller terrorister. Och sådana bevis kommer att behövas eftersom ett eventuellt förbud kommer att prövas i domstol.

Vill man förbjuda NMR och andra nazistorganisationer måste man i stället göra som britterna gjorde när de förbjöd nazistiska National Action: kriminalisera medlemskap i våldsförhärligande organistioner. Se min tråd i Politik - Utrikes för mer om detta:

(FB) Britterna förbjuder nazistisk grupp

Vad är då skillnaden mellan detta och att kriminalisera medlemskap i våldsbejakande organisationer, som M och KD vill göra?

Jo, en våldsbejakande organisation förespråkar användandet av politiskt våld. Man kan t.ex. uppmana sina medlemmar att misshandla eller mörda politiska motståndare. Något som NMR och andra nazistorganisationer dock aktar sig för att göra. Man vill ju inte åtalas för uppvigling, som är brottsligt redan idag.

En våldsförhärligande organistion framställer däremot politiskt våld som något beundransvärt, utan att direkt uppmana folk till våldshandlingar. Ett exempel på våldsförhärligande är den beskrivning som NMR nyligen hade på sin sajt av hur nazister misshandlade en cyklist i Klintehamn.

Det säger sig självt att det är mycket lättare att genomdriva ett förbud mot våldsförhärligande organisationer. Dock blir de principiella problemen svårare att hantera eftersom det innebär ett större ingrepp i yttrandefriheten.
Citera
2018-07-14, 01:12
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Visst är det jobbigt med ord, speciellt när de har en specifik innebörd.
I övrigt har du jättemånga bra argument, du har övertygat mig totalt.
Jag vet nog inte exakt vilka problem en totalt oslug "regimkritiker" har men jag har mina aningar.

Du borde prova att läsa lite i tråden du skriver så flitigt i.

Är man bara halvpuckad så klarar man att ha åsikter om precis vad som helst utan den minsta risk för varken näthatsgrupper eller HMF, jag förstår dock att du oroar dig.
Jodå, i Sverige råder yttrandefrihet enligt grundlagen, precis som jag förklarat i tidigare inlägg.

Varför skriver en kacklande nolla som du ens på Flashback? Du tillför ju noll och intet.

Svara på en rak fråga istället. Stödjer du förslaget om förbud som tråden handlar om? Ja eller nej?
Citera
2018-07-14, 01:17
Medlem
gurkmajjas avatar
Stefan förnekar sig inte den gamla kommunisten. Sverige är på god väg att få DDR 1970 att framstå som tolerant och demokratiskt.

På den positiva sidan får antas att det ger färre röster till den rödgröna sörjan.
Citera
2018-07-14, 01:18
Medlem
Citat:
Varför skriver en kacklande nolla som du ens på Flashback? Du tillför ju noll och intet.

Svara på en rak fråga istället. Stödjer du förslaget om förbud som tråden handlar om? Ja eller nej?

Visst är det jobbigt när folk med varierande åsikter och världsåskådning skriver på ett öppet diskussionsforum?
Jag håller med SD, NMR bör klassas som en terroristorganisation och det bör tillämpas terrorlagstiftning.
Citera
2018-07-14, 01:22
Medlem
antoneriks avatar
Glöm aldrig decemberöverenskommelsen. Sju partier lovade varandra att rösta på motståndarens budget för att SD inte skulle få inflytande. Tror ni att dessa partier kan axla ansvaret att på ett objektivt sätt avgöra vem som är rasister?
Citera
2018-07-14, 01:24
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Visst är det jobbigt när folk med varierande åsikter och världsåskådning skriver på ett öppet diskussionsforum?
Jag håller med SD, NMR bör klassas som en terroristorganisation och det bör tillämpas terrorlagstiftning.

Inte ett dugg. Bara att vissa inget tillför. Som du.

Så du håller med SD? Så då tycker du precis som SD att även vänsterns och muslimska organisationer ska förbjudas?
Citera
2018-07-14, 01:27
Bannlyst
Citat:

Säkert men det ändrar ingenting, det betyder ingenting. Regimens försvarare klarar inte av att stärka det förtroende staten har avverkat. Det är bara skitprat. Åsiktspolis existerar och den agerar. Sådana som du må förneka det men det blir ju bara fånigt.
Citera
2018-07-14, 01:29
Avslutad
Citat:
För att kunna göra det krävs väl först att NMR som organisation begått terrorhandling, och det har väl inte hänt(?)

Regulus klargjorde ett och annat här ovan och la fram bra förslag om att förbjuda våldsförhärligande organisationer. Låter rimligt.
Citera
2018-07-14, 01:30
Medlem
Citat:
Inte ett dugg. Bara att vissa inget tillför. Som du.

Du verkar ju osedvanligt slug som håller på och skriver en massa till folk som inte tillför något.

Citat:
Så du håller med SD? Så då tycker du precis som SD att även vänsterns och muslimska organisationer ska förbjudas?

Självklart, SD brukar ju vara vidsynta och klarögda över sina uppfattningar. Tror de sig härleda i bevis att även vänster och muslimska organisationer är terrorister så absolut.
Citera
2018-07-14, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Säkert men det ändrar ingenting, det betyder ingenting. Regimens försvarare klarar inte av att stärka det förtroende staten har avverkat. Det är bara skitprat. Åsiktspolis existerar och den agerar. Sådana som du må förneka det men det blir ju bara fånigt.

Men vad skönt för dig då, ifall det inte betyder något så har du ju inget att oroa dig över.

Citat:
Ursprungligen postat av fiskoega
För att kunna göra det krävs väl först att NMR som organisation begått terrorhandling, och det har väl inte hänt(?)

Regulus klargjorde ett och annat här ovan och la fram bra förslag om att förbjuda våldsförhärligande organisationer. Låter rimligt.

Regulus har ganska förståndiga synpunkter ibland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in