2018-07-13, 19:07
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Det lär inte hålla att kalla en organisation rasistisk för att kunna förbjuda den, den måste påvisas vara rasistisk vilket man med bästa vilja inte kan göra med SD.

Tror du det spelar någon som helst roll när "staten" avser tysta meningsmotståndare. Vi har några men inte så många steg från hämta meningsmotståndare i hemmen, avrätta dem och dumpa dem i någon tjärn.

Vanliga hjon bryr sig inte om man hämtar nazister men man är en dåre om man tror att det stannar där.

Sverige är inte längre en rättsstat.
Citera
2018-07-13, 19:09
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Jag menar inte att historien är nazistisk. Men vem förutom nazister i dag, när saker har förändrats, förespråkar avrättning av oliktänkande?

Jag stöttar inte mångkultur och ser gärna både invandringsstopp och återvandring. Det jag pratar om nu är användandet av hot och våld samt förespråkandet av mord.
Nordiska Motståndsrörelsen använder varken hot eller våld och förespråkar inte mord.
Citera
2018-07-13, 19:10
Medlem
Fenotyps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Jag har funderat lite över detta lagförslag och undrar om det verkligen är en bra idé.
Säg att denna åtgärd är att stoppa grupper så som NMR och liknande, det ser de flesta som en bra sak MEN.... Vad händer om säg 5-20 år när beslutfattarna väljer att flytta fram gränserna för vad som bör innefattas i denna regel? Kan vara små förflyttningar åt gången som få läger märket till. Detta kan få betydelse att föreningar är svåra att skapa för det inte faller inom tajta ramar. Sen ska man ha i åtanke att föreningar inte försvinner bara för att man förbjuder dessa, det som sker är att föringarna går i mörkret och är betydligt svårare att "ha koll" på.

Kanske att det skulle fungera om man skriver ett lagförslag som ALDRIG kan ändras (tas bort ja). Dvs att man ska inte kunna göra tillägg till det . Detta för att motverka styrande att lägga till saker inom detta område.

Organisationer som förbjuds blir ett större hot då de måste agera i det dolda.
Citera
2018-07-13, 19:13
Bannlyst
Citat:
Jag menar inte att historien är nazistisk. Men vem förutom nazister i dag, när saker har förändrats, förespråkar avrättning av oliktänkande?

Jag stöttar inte mångkultur och ser gärna både invandringsstopp och återvandring. Det jag pratar om nu är användandet av hot och våld samt förespråkandet av mord.

NMR förespråkar inte avrättning av oliktänkande. De har aldrig påstått detta att inte följa deras ideologi borde vara förenat med dödsstraff. Du tramsar.
Citera
2018-07-13, 19:13
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Du vet att vi pratar om lands- och folkförrädare va? Alltså människor som begått de värsta övergreppen och brotten man kan tänka mot landet och folket man är satt att representera och försvara. Tänk att ni är så sjuka så ni kallar dessa monster för "oliktänkande". De skamligaste förbrytarna genom världshistorien, som åsamkat sina EGNA folk enorm skada är helt enkelt "oliktänkande" enligt er sjuka ideologi. Det är otroligt obehagligt att läsa er syn på brott och straff.
Citat:
NMR förespråkar straff för brottslingar, inte mord. Mord är ett BROTT som gör att du kan ådömas ett STRAFF. Om staten avrättar en mördare är det inte två lika parter som är "lika goda kålsupare" och som båda begår mord. Nej. En individ mördar. Och staten skipar rättvisa genom att straffa mördaren. Ni är helt sjuka i huvudet med er relativism.
Citera
2018-07-13, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvas
NMR:s styrka ligger i att de nyttjar sina lagstadgade medborgerliga rättigheter och håller sig inom vad lagarna föreskriver och sedan behöver de bara passivt se på när staten begår rättsvidriga övergrepp mot dem. På det viset vinner NMR sympati hos folk. Därför kommer de nu att bli förbjudna. Staten kommer inte åt dem på annat vis än att krossa demokratin. Allt påhejat av liberala ledarsidor, Sverigedemokraterna och holohoax-judar som blev ihjälgasade i Almedalen. Sen följer Nordisk Ungdom, Nordisk Alternativhöger, Det Fria Sverige, Alternativ för Sverige att bli förbjudna. Kanske också SD om de inte helt har införlivat folkmordet i sitt partiprogram. Förmodligen kommer det inte heller gå att anordna konferenser som Identitär Idé och Scandza Forum om man tar i beaktande hur svävande en sådan här lag kommer att formuleras, precis som HMF-lagen i dag används för att straffa folk som hänvisar till IQ-forskning.
Detta kommer knappast som någon överraskning för dom som följer väljarsympatier och väljares ilska över att deras områden blir NoGo-zoner. Missnöjet måste lagstiftas bort.

Men förbli vid gott mod. Det finns fortfarande möjlighet att välja mellan partier som strider om pensionerna ska ligga på 69 eller 70 procent av slutlönen om 30 år.

Kombinerat med EUs kommande censurregler på nätet blir politiska diskussioner mindre intressanta än att samla frimärken framöver.
Citera
2018-07-13, 19:16
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Tror du det spelar någon som helst roll när "staten" avser tysta meningsmotståndare. Vi har några men inte så många steg från hämta meningsmotståndare i hemmen, avrätta dem och dumpa dem i någon tjärn.

Vanliga hjon bryr sig inte om man hämtar nazister men man är en dåre om man tror att det stannar där.

Sverige är inte längre en rättsstat.
Nu är du paranoid, det finns inte på kartan att SD förbjuds. Det måste vara juridiskt hållbart och stringent, vilket det inte är.
Citera
2018-07-13, 19:18
Medlem
För det första, regeringen har bevisat sig fullkomligt inkompetent att tolka och stifta lagar. En sån lag skulle stupa på samma sätt som deras olagliga stöd till illegala invandrare. Hur identifierar du en organisation som rasistisk? Om en medlem är rasist eller om 51% av medlemmarna är rasister? Vi har fortfaranden individuellt ansvar i Sverige och om vi kunde förbjuda organisationer p g a deras medlemmar hade Hells Angels och liknande varit förbjudna för länge sedan.

För det andra, man pekar främst på NMR. Betyder det att allt skanderande om att SD är en rasistisk organisation bara skitsnack? När man pratar om en juridisk bedömning (någorlunda nykter) står det klart att SD inte är rasister alltså? Nu gissar jag att man på typiskt sossemanér börjar med NMR för att sedan fortsätta med SD. Men om vi ska tolka det som sagts så är SD inte rasistiskt enligt regeringen när det kommer till kritan. Vilken förvirring de lider av.

För det tredje, yttrandefrihet är viktigare än något annat. Att förbjuda åsikter går helt enkelt inte. Att låta NMR sprida sitt oförstånd är viktigt för att tänkande människor ska komma ihåg hur det gick sist man litade på nazister. Deras tokigheter om judar försvinner knappast bara för att man förbjuder en organisation. Hur ska svensk polis hitta en nazist om de inte finns som registrerade medlemmar med telefon och adress?
Citera
2018-07-13, 19:18
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Nu är du paranoid, det finns inte på kartan att SD förbjuds. Det måste vara juridiskt hållbart och stringent, vilket det inte är.
På vilket sätt är det "juridiskt hållbart och stringent" att förbjuda NMR?
Citera
2018-07-13, 19:20
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:

Nu får inte S stöd av tex Billström så lagen går nog inte igenom. Gör dig inga illusioner, kan PK förbjuda eller begränsa SD så kommer man göra det.
Citera
2018-07-13, 19:21
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
På vilket sätt är det "juridiskt hållbart och stringent" att förbjuda NMR?
Om det är förbjudet med rasistiska organisationer faller NMR naturligtvis inom denna kategori, vilket inte SD gör.

Därmed inget sagt om rimligheten i den nya lagen, har inte studerat den närmare.
Citera
2018-07-13, 19:23
Medlem
Citat:
Men vem förutom nazister i dag, när saker har förändrats, förespråkar avrättning av oliktänkande?

Nu har la inte ens nazisterna det i deras program öppet att de förespråkar mord av oliktänkande, men de som absolut har ideologier som om de skulle få fullständig makt skulle sluta i det är ju NMR samt de som ligger vänster om vänsterpartiet. Tvivlar inte en sekund på att de i Kommunistiska Partiet eller liknande skulle sätta igång förföljelse av oliktänkande som skulle sluta i rensning. Hur det ser ut med de i vänsterpartiet däremot vet jag inte, men inbillar mig i alla falla att de flesta i moderpartiet inte är full så extrema.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in