2018-07-13, 18:38
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaxium
Innan man ger sig in på en sådan här övning måste man först bestämma vem som "äger" kriterierna för "rasisitiska organisationer".

Det kommer antagligen vara lika godtyckliga som gummiparagrafen HMF.

Citat:
Ursprungligen postat av GeneralRuskendrul
Var det inte nmr folk som sprängde bomber för inte så länge sen?

Nej.

Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Nej, det var frifräsare som tröttnat på att NMR INTE ville spränga bomber, så de startade eget. NMR håller inte på med sånt. "Jävla riksråd (NMR:s ledning) som är så demokratiska och ickevåldsamma", sa de (typ) i intern kommunikation som polisen kom över. De var superbesvikna över att inte få leva ut sina lustar inom organisationens ramar.

Bra att du tog upp den saken, för den visar verkligen att NMR är en helt legitim organisation, så långt ifrån våld och terror man kan komma inom svensk politik, förmodligen.

Tack för klargörandet.

Citat:
Ursprungligen postat av Turistparadiset
Man tycker att media borde fråga sossarna rakt ut om t. ex. SD omfattas. De kan ju inte både kalla sd för fula ord och samtidigt inte vilja förbjuda dem, om nu sådana fula organisationer ska förbjudas.

Förslaget stinker verkligen. Att förbjuda våldsbejakande organisationer är en helt annan sak, som kanske är vettig.

SD kommer också förbjudas för man kan inte ena sekunden kalla dem rasistiska och fascistiska med ursprung ur nazismen för att i andra låta dem komma in i värmen. Jag undrar om de fyra i SD-toppen ens kan föreställa sig att förbjudas. Att de själva använder exakt samma retorik och strategi mot Afs som de själva blivit utsatta för är märkligt.
Citera
2018-07-13, 18:39
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Detta är en subjektiv, nazistisk analys. Finns inget sådant i lagboken. Så varför ska jag förhålla mig till dessa idéer? Det finns flera saker jag kan ge mig på journalister och politiker för, men inte icke-existerande brott.

Kom du inte på något bättre, clown? Nej, det var en självklarhet för inte alls särskilt länge sen. Dels att den nuvarande regimen hade stämplats som förrädare och dessutom hade de fått dödsstraff. Men historien är väl ”nazistisk” enligt dig.
Citera
2018-07-13, 18:40
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
När du bett om ursäkt för att du klistrade påhittade låtsascitat på dina meningsmotståndare så kan vi gå vidare med diskussionen.
Det är inga citat, det är enkel logik.

”Vi vill avrätta folkförrädare” > ”X är en folkförrädare” > ”Vi vill avrätta X”
Citera
2018-07-13, 18:41
Medlem
Om de avser förbjuda alla rasistiska, antisemitiska och homofoba grupperingar blir de tvungna att förbjuda alla muslimska organisationer. Men jag antar att detta inte står på S:s agenda.
Citera
2018-07-13, 18:43
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Divination
Kom du inte på något bättre, clown? Nej, det var en självklarhet för inte alls särskilt länge sen. Dels att den nuvarande regimen hade stämplats som förrädare och dessutom hade de fått dödsstraff. Men historien är väl ”nazistisk” enligt dig.
Vilken annan ideologi än nazismen använder sig av dessa termer i dag?

Rasbiologi och testförsök på förståndshandikappade var också självklart en gång i tiden. Det gör det inte rätt.
Citera
2018-07-13, 18:45
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
De är väl typ bara i länder som folkförrädare tar över såna lagar avskaffas? Finns det något historiskt exempel på en civiliserad stat som inte styrts av folkförrädare som inte haft dödsstraff för folkförräderi (landsförräderi)? Sverige hade det fram till 1973. 1975 blev Sverige en mångkultur... Man visste vad man gjorde när man tog bort dödsstraffet för landsförräderi två år innan man införde mångkulturen och folkmordet.

NMR är ett civiliserat parti som vill återskapa ett civiliserat Sverige. Självklart vill man ha dödsstraff på skalan för folk- och landsförrädare.
Eller så var det bara en allmänt dålig och godtycklig lag? Jag hatar regeringens mångkultururella experiment och tror inte ett dugg på det. Men direkt extremism är ingen nödvändig lösning.
Citera
2018-07-13, 18:46
Medlem
Tanuss avatar
Vilket logiskt felslut de lux.
Under fyrtio år har åsiktsförbud i invandringsfrågan rådit.
Människor är inte dummare än att de ser att asylinvandring är jättedyrt och jättedåligt.
De enda som bekräftar den åsikten är "nazisterna"
Folk är beredda att rösta på en trafikdödad grävling som ligger och jäser i ett dike bara den lovar att avskaffa asylinvandringen.

Åsiktsförbudet leder till "nazism"
Förbjud "nazisterna"

I ett friskt land hade fördelar och nackdelar debatterats och vi hade valt en hållbar väg för fyrtio år sedan, men nej inte Sverige då.
Citera
2018-07-13, 18:56
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Vilken annan ideologi än nazismen använder sig av dessa termer i dag?

Rasbiologi och testförsök på förståndshandikappade var också självklart en gång i tiden. Det gör det inte rätt.

Förräderi? Så du menar att historien därvidlag är ”nazistisk”? Men Folkmordskonventionen används även idag kan jag upplysa baronen om.
Citera
2018-07-13, 18:56
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
Bra idé! Då försvinner var och varannan islam-organisation

Eh, nej. Du lever i någon sorts naiv föreställning om att lagar av den här typen skulle tillämpas konsekvent.

Så här fungerar det:
För grupper som regimen ser som ett hot: lagen används
För grupper som regimen inte ser som ett hot: lagen används ej

Islamisterna är inte ett hot mot regimen. Tvärtom är de regimens springpojkar.
Citera
2018-07-13, 18:58
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glenn-Matthews
se där, undra hur många som blivit fällda för HMF mot kristna eller vita personer...

Inte särskilt många skulle jag tippa på. Användningen av den paragrafen känns rätt oseriös överlag.
Citera
2018-07-13, 19:01
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
SD kommer också förbjudas för man kan inte ena sekunden kalla dem rasistiska och fascistiska med ursprung ur nazismen för att i andra låta dem komma in i värmen. Jag undrar om de fyra i SD-toppen ens kan föreställa sig att förbjudas. Att de själva använder exakt samma retorik och strategi mot Afs som de själva blivit utsatta för är märkligt.
Det lär inte hålla att kalla en organisation rasistisk för att kunna förbjuda den, den måste påvisas vara rasistisk vilket man med bästa vilja inte kan göra med SD.
Citera
2018-07-13, 19:02
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Divination
Förräderi? Så du menar att historien därvidlag är ”nazistisk”? Men Folkmordskonventionen används även idag kan jag upplysa baronen om.
Jag menar inte att historien är nazistisk. Men vem förutom nazister i dag, när saker har förändrats, förespråkar avrättning av oliktänkande?

Jag stöttar inte mångkultur och ser gärna både invandringsstopp och återvandring. Det jag pratar om nu är användandet av hot och våld samt förespråkandet av mord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in