Citat:
Vad de motsätter sig är den rådande parlamentariska, representativa demokratin. Att därav påstå att de är emot demokrati är felaktigt och utgör endast en metod för falska människor likt dig att propagera mot dem.
Att som du gång efter annan anklaga Nordiska Motståndsrörelsen för vara emot demokrati är trams, absolut! Därtill är det ett typexempel på hur du gång på gång propagerar mot Nordiska Motståndsrörelsen vilket förstås också bedyrar absolut inte är något som sker. Trams!
Nordiska Motståndsrörelsen avser införa ett system med direktdemorati efter Schweizisk modell. Folkomröstningar är då beslutande och vad lagstiftande församling har att rätta sig efter. De avser därtill instifta en meritokrati vilket också är i linje med folkviljan.
Att som du gång efter annan anklaga Nordiska Motståndsrörelsen för vara emot demokrati är trams, absolut! Därtill är det ett typexempel på hur du gång på gång propagerar mot Nordiska Motståndsrörelsen vilket förstås också bedyrar absolut inte är något som sker. Trams!
Nordiska Motståndsrörelsen avser införa ett system med direktdemorati efter Schweizisk modell. Folkomröstningar är då beslutande och vad lagstiftande församling har att rätta sig efter. De avser därtill instifta en meritokrati vilket också är i linje med folkviljan.
Problemet är att NMR seglar under falsk flagg. De pratar om "direktdemokrati" men om man läser deras partiprogram finner man att den exekutiva makten (inklusive polis och militär) ska kontrolleras av en icke-vald junta som utser den högste "Ledaren".
Detta är fascism, inte "direktdemokrati av schweizisk modell".

Citat:
Detta är den egentliga anledningen till varför människor likt Regulus argumenterar för att förbjuda Nordiska Motståndsrörelsen.
https://www.etc.se/inrikes/svagt-stod-bland-unga-den-hundraariga-demokratin
https://www.svegot.se/2018/08/07/unga-ar-trotta-pa-demokrati/
https://www.etc.se/inrikes/svagt-stod-bland-unga-den-hundraariga-demokratin
https://www.svegot.se/2018/08/07/unga-ar-trotta-pa-demokrati/
Nu vill jag inte förbjuda NMR, men det är korrekt att den bristande uppslutningen kring demokratin oroar mig. Lösningen på det problemet är dock att förnya demokratin, inte införa en fascistisk diktatur.