2018-07-13, 18:24
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralRuskendrul
Var det inte nmr folk som sprängde bomber för inte så länge sen?
Nej, det var frifräsare som tröttnat på att NMR INTE ville spränga bomber, så de startade eget. NMR håller inte på med sånt. "Jävla riksråd (NMR:s ledning) som är så demokratiska och ickevåldsamma", sa de (typ) i intern kommunikation som polisen kom över. De var superbesvikna över att inte få leva ut sina lustar inom organisationens ramar.

Bra att du tog upp den saken, för den visar verkligen att NMR är en helt legitim organisation, så långt ifrån våld och terror man kan komma inom svensk politik, förmodligen.
Senast redigerad av baggebo1 2018-07-13 kl. 18:27.
Citera
2018-07-13, 18:26
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Det är ju inga direkta citat från NMR utan det är tolkningen som bloggaren gör av NMR:s "budskap". Var inte så bedräglig.
Så NMR vill alltså inte införa dödsstraff för så kallade folkförrädare?
Citera
2018-07-13, 18:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fmj4912
När det gäller "organisationer" så är jag lite delad i frågan, det kan diskuteras.

Om det gäller ett politiskt parti anser jag att det går emot vår demokrati att förbjuda åsikter.
Nmr som det verkar handla om är inget parti jag är särskilt förtjust i alls. Men dom är medborgare i Sverige och ska ha sin rätt att dela med sig av sin åsikt hur vidrig åsikten än är.
Poängen med en demokrati är att folket röstar och bestämmer om hur dom vill att politiken ska föras i landet. Vill en majoritet ha ett parti med rasistiska åsikter i riksdagen så ska vi lyssna på folket.
Det är helt sjukt att dom försöker förbjuda vad någon tycker. Är det en tillräckligt dålig åsikt kommer folket inte rösta på det partiet.
Men det är upp till folket vad som ska gälla.
Det är inget nuvarande regering ska ha något att säga till om överhuvudtaget.

En majoritet har velat ha invandring. Hur skulle det låta om en framtida regering föreslår att "Invandrarvänliga" partier ska förbjudas?

Går ett sånt här förslag igenom så lämnar jag Sverige. Jag accepterar att politik jag inte håller med om förs, för att en majoritet vill det. Jag kan inte acceptera att några stollar i regeringen förbjuder folk att tycka saker som dom i en demokratisk anda har rätt att tycka.

"I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it."

Är ett citar vi fick lära oss i skolan. Något jag helt och hållet håller med om.

Fan! Tala svenska!

Det är alltid lika lustigt att lyssna på vanligt folk som uttalar sig om NMR. Det man säger om NMR måste gälla NMRs sympatisörer. Jag är alltså "vidrig" och "rasist", ungefär som att det kan ju omöjligen Sveriges regeringar som avlöst varandra vara, inte deras härliga väljare heller. Och svenska folket "har till en majoritet valt massinvandring".

Jag har aldrig sett folket välja någon massinvandring även om jag vet att folket grävt sin egen grav genom att rösta traditionsenligt och på andra frågor. Har du? "Finns ju fler frågor än invandringen". Inte nu tydligen. Har då aldrig träffat på folk som verkligen önskat invandringen för att "den behövs eller Sverige må gå under oavsett vad". Medlöpar-massan har samtidigt förblivit de hycklare de är.
Citera
2018-07-13, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaxium
Innan man ger sig in på en sådan här övning måste man först bestämma vem som "äger" kriterierna för "rasisitiska organisationer".
Man tycker att media borde fråga sossarna rakt ut om t. ex. SD omfattas. De kan ju inte både kalla sd för fula ord och samtidigt inte vilja förbjuda dem, om nu sådana fula organisationer ska förbjudas.

Förslaget stinker verkligen. Att förbjuda våldsbejakande organisationer är en helt annan sak, som kanske är vettig.
Citera
2018-07-13, 18:30
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
De är väl typ bara i länder som folkförrädare tar över såna lagar avskaffas? Finns det något historiskt exempel på en civiliserad stat som inte styrts av folkförrädare som inte haft dödsstraff för folkförräderi (landsförräderi)? Sverige hade det fram till 1973. 1975 blev Sverige en mångkultur... Man visste vad man gjorde när man tog bort dödsstraffet för landsförräderi två år innan man införde mångkulturen och folkmordet.

NMR är ett civiliserat parti som vill återskapa ett civiliserat Sverige. Självklart vill man ha dödsstraff på skalan för folk- och landsförrädare.
Senast redigerad av baggebo1 2018-07-13 kl. 18:37.
Citera
2018-07-13, 18:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
Nej Vänsterpartiet är inte kommunister längre. För till och med kommunistiska partiet har gått ut med att Malmös problem är rotat i mångkulturens töcken.

Kommunistiska partiet kan du lita på mera. Vänsterpartiet är mer kulturmarxister men du kan inte lita på dem. Finns det rasister inom S, M, C och SD finns det kommunister i Vänstern också.
Citera
2018-07-13, 18:31
Medlem
Luzurs avatar
Känns som dom kör på fullt ut för dom vet att dom kommer förlora valet, ändra lagar, förbjuda åsikter, trycka in mera invandrare allt som går innan valet, bara för att jävlas med nästa regering, ungefär som att det byggs upp ett tryck, som när favorit låten bygger upp ett långsamt crescendo emot refrängen.
Citera
2018-07-13, 18:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Luzur
Känns som dom kör på fullt ut för dom vet att dom kommer förlora valet, ändra lagar, förbjuda åsikter, trycka in mera invandrare allt som går innan valet, bara för att jävlas med nästa regering, ungefär som att det byggs upp ett tryck, som när favorit låten bygger upp ett långsamt crescendo emot refrängen.

Nej, nej. Centern kommer vara en del av nästa regering. Denna regering trycker in folk så mycket det bara går. Det kommer nästa regering också att göra. De är kompisar.
Citera
2018-07-13, 18:35
Medlem
Bra idé! Då försvinner var och varannan islam-organisation
Citera
2018-07-13, 18:36
Medlem
Neroxxs avatar
Jag har funderat lite över detta lagförslag och undrar om det verkligen är en bra idé.
Säg att denna åtgärd är att stoppa grupper så som NMR och liknande, det ser de flesta som en bra sak MEN.... Vad händer om säg 5-20 år när beslutfattarna väljer att flytta fram gränserna för vad som bör innefattas i denna regel? Kan vara små förflyttningar åt gången som få läger märket till. Detta kan få betydelse att föreningar är svåra att skapa för det inte faller inom tajta ramar. Sen ska man ha i åtanke att föreningar inte försvinner bara för att man förbjuder dessa, det som sker är att föringarna går i mörkret och är betydligt svårare att "ha koll" på.

Kanske att det skulle fungera om man skriver ett lagförslag som ALDRIG kan ändras (tas bort ja). Dvs att man ska inte kunna göra tillägg till det . Detta för att motverka styrande att lägga till saker inom detta område.
Senast redigerad av Neroxx 2018-07-13 kl. 18:39.
Citera
2018-07-13, 18:37
Medlem
Tjyvass avatar
NMR:s styrka ligger i att de nyttjar sina lagstadgade medborgerliga rättigheter och håller sig inom vad lagarna föreskriver och sedan behöver de bara passivt se på när staten begår rättsvidriga övergrepp mot dem. På det viset vinner NMR sympati hos folk. Därför kommer de nu att bli förbjudna. Staten kommer inte åt dem på annat vis än att krossa demokratin. Allt påhejat av liberala ledarsidor, Sverigedemokraterna och holohoax-judar som blev ihjälgasade i Almedalen. Sen följer Nordisk Ungdom, Nordisk Alternativhöger, Det Fria Sverige, Alternativ för Sverige att bli förbjudna. Kanske också SD om de inte helt har införlivat folkmordet i sitt partiprogram. Förmodligen kommer det inte heller gå att anordna konferenser som Identitär Idé och Scandza Forum om man tar i beaktande hur svävande en sådan här lag kommer att formuleras, precis som HMF-lagen i dag används för att straffa folk som hänvisar till IQ-forskning.
Senast redigerad av Tjyvas 2018-07-13 kl. 18:41.
Citera
2018-07-13, 18:38
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
När du bett om ursäkt för att du klistrade påhittade låtsascitat på dina meningsmotståndare så kan vi gå vidare med diskussionen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in