2018-07-13, 13:11
Medlem
SD var nattvandrare. Fanns en bild på Facebook där han frågade om någon ville hänga med honom på nattvandring. Så förutom att han bodde i området, lär han haft bra koll på de labyrintiska vägarna i Vivalla-skogen

Texten ovan är från inlägg #1550, 21 maj kl 18.40.
Lägger inte in hela inlägget pga att personen är avstängd.

Men detta med nattvandring och Facebook kan det vara något som mgm utövat, har någon funnit detta på Facebook?

Någon skrev i tråden, tror moralensväktare om att SD sökt kontakt med kvinnor, kan detta varit genom Facebook och att han använt nattvandring som förevändning vid kontakten? Kan även LW ställt upp på detta eftersom hon hade tre st skolbarn. Kontakten på måndagskvällen kanske handlade om något som berörde detta?

Jag tror, Obs spekulation att när bråk uppstår måndagskvällen mellan mgm och LW så minns hon med skräck det hon upplevde som misshandel i jan-17, den tidigare anmälan om misshandel. För att få mgm avbryta misshandeln just nu nu vid detta tillfälle försöker hon få iväg på mobilen ett nödsamtal, antingen trycker hon på nödknapp eller knappar in 112. I samband med detta så skriker hon för påkalla hjälp, för att börja berätta händelsen tar för lång tid om vad som händer just då, men larmcentralen hinner inte svara för mgm sliter ifrån henne telefonen så kontakten bryts innan operatör svarar. Om det skulle kunna vara en 112 ringning av LW kan larmcentralen se eller följer de upp telefonsamtal som inte nått operatör?
Obs!! spekulation Obs!!
Jag tror Daalans uppgifter är helt korrekt och även hens 112 samtal.

När Larmcentralen uttalade sig i media så tyckte jag mig kunna läsa att personen tala om två inringningar till 112? Kan ha misstagit mig
Har ingen kontakt med orten eller personer. Det är ett fruktansvärt dåd.
Senast redigerad av Lekatt 2018-07-13 kl. 13:41.
Citera
2018-07-13, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Värmen och kanske också misshandeln kan ha gjort henne oigenkännlig.

Tänk räv, grävling plus råttor som återkommer natt efter natt.
Behöver nog inte säga så mycket mer.
Citera
2018-07-13, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handlr
Fler personer som är inblandade möjligen personer som håller varandra bakom ryggen. Skändningen är förmodligen ett påhitt, trådsanning.

Om vi byter syra mot Klorin som någon häller på kanske natten
efter mordet, skulle det kunna vara snäppet troligare?
Obs, det är bara en tanke.
Citera
2018-07-13, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Tänk räv, grävling plus råttor som återkommer natt efter natt.
Behöver nog inte säga så mycket mer.

Just så, tänkt lika där. De pinkar och har sig både små och större djur. De otäcka vildsvinen som nu finns i många tätorter Plus sedan sol och den värme som var då.
Citera
2018-07-13, 13:50
Medlem
GilGrissom82s avatar
Tror inte på syra eller frätande medel.

Ev. skador förorsakade av GM gjorde nog sitt, lägg därtill värmen och påverkan från djur.

Längs trafikerade vägar (såsom bullerplanket där BO hittades) finns gott om framförallt kajor, kråkor och skator. Dessa fåglar går i första hand på ögon och mjukdelar i ansiktet på de kadaver som ligger längs med vägarna.

En kombination av ovanstående räcker nog gott och väl för att BO vid upphittandet var i väldigt illa tilltygat tillstånd.
Citera
2018-07-13, 13:54
Medlem
Citat:

Min erfarenhet av klorin är att det borde missfärgat gräset. Kanske så mkt att t.o.m. första hundägaren borde sett det. Så, vi borde hört om det.
Citera
2018-07-13, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Min erfarenhet av klorin är att det borde missfärgat gräset. Kanske så mkt att t.o.m. första hundägaren borde sett det. Så, vi borde hört om det.

Kanske, det är ju algdödande så det är möjligt, även DNA dödande.
Ser inte gräset lite halvtaskigt ut ändå?
Citera
2018-07-13, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemma97322
Vilka är ni? Syftar du på HD och mig? Isåfall kan jag enbart svara för mig. Känner inte henne. Jag arbetar varken där eller som sjuksköterska, så nej jag arbetar inte så. Jag har inte ett vårdrelaterade yrke överhuvudtaget, men jag har vänner som arbetar inom vården och det är inte svårt att komma åt medicinskåpet på en del avdelningar, på andra jättesvårt.

Man måste notera antal tabletter och signera uttaget. Men vad spelar det för roll här, offret har väl inte drogats eller förgiftats?
Citera
2018-07-13, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handlr
Nej jag tror om man är bestämd nog att komma åt något så gör man väl det.
Ni då menade jag dig och HD, så ja
Hur visste du var någonstans hon jobbade som sjuksköterska - Dina vänner berättat ?

Det har stått tidigt i tråden.
Citera
2018-07-13, 14:22
Medlem
Honan6s avatar
Citat:

Resultat från NFC berättar om det finns spår av Klorin på LW:s kläder och/eller kropp. Om det skulle vara så, kan ju GM, som du säger, tagit sig tillbaka natten efter. Stora inköp av Klorin den 15:e, lär väl kontrolleras i stadens butiker som ÖB eller en vanlig ICA. Då är chansen stor att GM fastnat på bild....

Nu kom jag tänka på snacket om att kläder bars ut från FP. Sannolikt har teknikerna "klätt" av BO, efter att ha fotograferat o s v, för att säkra att DNA inte kontamineras. Alltså bars nog kläder ut i bruna papperspåsar - inte oskyddade.

Tekniker T*n* M**rk, har medverkat tidigare i Veckans Brott och i en chatt efter programmet, så berättar han att DNA kan påträffas från GM av att hen har andats på offrets kläder!!!
Citera
2018-07-13, 14:24
Medlem
GilGrissom82s avatar
Har inte sett att denna artikel har tagits upp tidigare i tråden?

Örebropolisen tar in Noa för att stötta utredarna. Enligt ljudinslag har de nu redan fått in en spaningsledare från Noa.

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=159&artikel=6996696

Citera
2018-07-13, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Har inte sett att denna artikel har tagits upp tidigare i tråden?

Örebropolisen tar in Noa för att stötta utredarna. Enligt ljudinslag har de nu redan fått in en spaningsledare från Noa.

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=159&artikel=6996696

Ajdå, känns inte som det går framåt. Det finns väl inte så mycket nytt att hoppas på nu. Utom mobilen då om den inte redan har hittats...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in