Citat:
Ursprungligen postat av
The13
Ja du är väldigt duktig..
"NMRvill uppnå ett idealsamhälle som markant skiljer sig från hur vi lever i dag:
• Demokratin ska avskaffas och ersättas av ett elitistiskt styre med en stark ledare på toppen."
(SVD/Wikipedia)
Det intressanta är ifall NMR
själva sagt att de vill avskaffa den svenska demokratin. SVD duger inte som källa och det står heller inte rakt ut att de vill avskaffa demokratin. Det jag vet är att Sveriges demokrati idagsläget är ett skämt så kliv ned från hög häst, din idiot.
Det första den svenska demokratin av idag skulle behöva är en kritiskt granskande journalistkår så att alternativa massmedia inte längre behövdes. Istället stängs sådan massmedia ned när det går (Granskning Sverige).
Det andra är ett utökat skydd för yttrandefriheten. Istället blir den bara beskuren. Jag själv passar mig sedan länge med hänsyn till den samlade makt som staten med sitt skatteverk och polismakt tillsammans med näringslivet besitter. Man passar sig. Staten finansierar ju dessutom Näthatsgruppen, en privat åsiktspolis i maskopi med domstolarna.
NMR har jag inga anledningar att betrakta som värre. De är inga som helst hot mot svenskarna som folk, tvärtom. Ett verkligt hot mot det svenska folket är den svenska staten. Den beskattar ohemult, den låter främmande folk välla in, den föder dessa. Staten vill inte ha kritik. Tala om att ha förverkat sin egen rätt.