2018-07-13, 01:04
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Det var INTE NW som fyllde år utan den yngsta sonen (AW). Tror att han fyllde tolv år den dagen då hans mamma var försvunnen.

Tack Då har jag uppfattat det rätt från början, puh! AW, den yngste sonen fyllde år.
Citera
2018-07-13, 01:05
Medlem
NW fyller år i okt. står på ratsit
Citera
2018-07-13, 01:07
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Tack Då har jag uppfattat det rätt från början, puh! AW, den yngste sonen fyllde år.

Ingen fara!
Citera
2018-07-13, 01:09
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
SORRY det var jag som tog fel - tror jag! Fick just veta att det var det yngsta barnet som fyllde år..äsch nu får jag dubbelkolla

Det är enkelt hänt. 😊 Den äldsta sonen tror jag fyller år i oktober.
Citera
2018-07-13, 01:13
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Om något frätande använts kan (spekulation) hens eventuella medhjälpare haft tillgång till substansen. Då ter ju sig GM, om hen aldrig har med ”frätmedel” att göra annars, än mer oskyldig, tänker jag.

Bara om han berättar att han haft en medhjälpare med sig och vem det är. Annars ses det bara som en väldigt dålig lögn: "Jag använder aldrig frätande substanser, det måste vara någon annan som är skyldig till detta!"

Även om han skulle påstå att han hade en medhjälpare så ligger han pyrt till då det innebär att han själv erkänner sig skyldig, och att ha en medhjälpare med sig är ju också en stark indikation på att mordet var planerat.
Citera
2018-07-13, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Åh Tack! Jag har missförstått vem som fyllde år. Ja då sov födelsedagsbarnet hos Lena då? Tänker på detta att hon gick ut mitt i natten utan att stänga och låsa ordentligt...med barnet sovande därinne. Hade hon planerat (tänkt) att gå hem till SD? Eller gå en promenad, leta efter geocacher eller nått? Eller var det någon som stod på gatan utanför och bara ville prata lite med henne?

Mina spekulationer igen: en förklaring skulle ju kunna vara att hon brukar smsa eller lämna en lapp om hon prompt ska ut i natten/ärende dagtid. Typ: "mamma går ut en sväng, hemma vid XXtid, p&k" men att nån sån inte fanns trots att hon inte var hemma. Vidare att dörren var iaf olåst, vissa säger öppen, hennes bil och cykel hemma. Hon kanske har en separat gps för cacheäventyr men den ligger kvar, inga skor fattas (om hon var barfota). Osv, finns massor av vanor människor har: ofta brukar man tex dra öronen åt sig om en kvinna är borta men hennes älskade handväska ligger hemma med allt nödvändigt. Dvs kvinnan glömmer aldrig sin handväska, hennes vana.

För övrigt trof jag att FP är MP och att hon gick dit frivilligt.

Edit: sorry nu svarade jag mer på din fråga ställd till Draifos. 😯🙃
Senast redigerad av Smultr0n 2018-07-13 kl. 01:29. Anledning: Komplettering
Citera
2018-07-13, 01:16
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radarfwd
Nix hon är död han går tillbaka sedan och häller frätande

Okej! Vad är nu anledningen till att han häller frätande substans över henne tänker du?
Citera
2018-07-13, 01:40
Medlem
gloriouslifes avatar
Om HD åker dit för skyddande av brottsling
så kan hon få upp till 4 års fängelse.
Hoppas att hon prioriterar sina barn
istället för att skydda tönten SD.
Citera
2018-07-13, 01:46
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Som jag har uppfattat det så arbetar utredningen utifrån teorin att fyndplats även är mordplats (eller strax intill). Angående uppgiften i Aftonbladet rörande de blodiga kläderna så uppgav min källa att detta inte stämmer. Varifrån uppgiften till media kommer vet jag inte. Min källa har insyn i utredningen och då de blodiga kläderna kom på tal sa min källa nästintill ordagrant: ”Det florerar så mycket rykten, bland annat i media. Det har bland annat påståtts att blodiga kläder har hittats. Men det stämmer inte”.
Det har jag förstått, att det åtminstone inte fanns blod från LW i SD:s bostad eller bil. För i så fall hade han naturligtvis suttit häktad nu. Det här med blodet kan ju vara något man felaktigt trodde inledningsvis, och det skulle då kunna ha varit en bidragande anledning till att han fick sitta häktad ett tag.

Frågan om vilka uppgifter man skall lita på är alltid svår. Ett problem är väl att ni är flera här i tråden som hänvisar till säkra källor hos polisen, och ibland är era uppgifter direkt motstridiga.
Senast redigerad av Draifos 2018-07-13 kl. 02:01.
Citera
2018-07-13, 06:15
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag vet inte riktigt vad du menar med ett hemövervakningssystem?
Ett som går på när larm utlöses?
Ett som går på hela tiden?

Det sistnämnda borde inte vara tillåtet?
Kameraövervakning är tillåtet på privat mark men då måste man ha satt upp information om det.
Antagligen gäller dessa regler också om man har kameraövervakning hemma.
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Tänker att du som besökare skulle bli filmad, vänner till barnen, middagsgäster utan vetskap?

Om det enbart är vid larm, vad är vitsen?
En del hemlarm aktiverar man när man lämnar huset. Om man har sovrummen på övervåningen kan man också aktivera larmet på bottenvåningen när man går och lägger sig på övervåningen.

Oavsett vad så kan larmen naturligtvis kopplas till kameraövervakning.
Citera
2018-07-13, 07:18
Medlem
Handlrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemma97322
Tror det var Bradgardsindianen som först nämnde syran.
Jag tänkte mer allmänt, varför annars just syra? Möjligtvis sopa igen spår...
Nej varför just syra, vem har tillgång till något beprövat för att sopa igen spår som du säger.
Citera
2018-07-13, 07:21
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemma97322
Tror det var Bradgardsindianen som först nämnde syran.
Jag tänkte mer allmänt, varför annars just syra? Möjligtvis sopa igen spår...

Nu har du under en lång SPRIDIT ETT RYKTE om syra. Genom dina PÅSTÅENDEN har du medvetet, eller omedvetet, försökt att göra detta till EN TRÅDSANNING.

Skriv gärna i fortsättningen att det är DIN EGEN SPEKULATION.

Det finns ingenting i rapporteringen hitills, vare sig i media eller från andra i tråden som säger sig ha insikt, som överhuvudtaget pekar mot syra.

Det är du som gång på gång försöker PLANTERA detta i tråden.

Ett flertal skribenter har försökt förklara för dig att en kropp som liggger ute i flera dagar i värmen blir väldigt påverkad (läs förruttnelseprocess) och även angripen av allt från insekter eller större djur.
Senast redigerad av T34Panzer 2018-07-13 kl. 08:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in