Syftet med denna tråd och detta forum är inte att vara populär. Tänka snällt är bra, tänka fritt lönar sig bättre - gammal djungelordspråk.
Plocka fram vettiga för och emot och nagelfar alla möjligheter. Tyvärr har vi inte koll på om de har lämnat trovärdiga alibi...
Några skribenter i tråden menar att UW har alibi och att sonen har det genom att han ska ha varit hos sin far. Det har väl polisen kollat genom att kika på UWs hemövervakningssystem. Tycker att det borde ha läckt ut från t ex Väktaren men nej.
Du har rätt. Orsaken till att jag spekulerar till synes ohejdat vilt ibland är nog informationstorkan från utredarsidan blandat med småskvättar av ”uppgifter” som serveras i tråden.
Så klart vi gör - det är därför vi är här. Men resonemanget blir mer givande om vi ställer upp de "skvätt-uppgifter" som finns och nagelfar dem. För - och emot. Polisen tycks ha börjat i skvallertråden och anmälningsregistret, de tycker sig ha något men det är inte tillräckligt. Om vi istället börjar med MP/FP, som ni gjorde; vilka känner till att man kan gå den vägen, bakom planket? Lena gjorde det antagligen. Om hon blev rädd, kanske jagad av någon, skulle hon då försöka komma undan den vägen? För: Ja om förföljaren är långt borta och inte bekant med platsen. Mot: Nej, vart skulle hon ta vägen sedan, jagad ensam i natten vid en motorväg...inge kul. (Jag skulle sprungit mot husen, in bland gårdar och ropat på hjälp.
Precis. Inte populärt verkar det som. Konstigt. Det är ju inte enda gången som ett vuxet/halvvuxet barn mördar en förälder i så fall. Finns många exempel på det tyvärr.
Ja tyvärr har sådant skett förr. Fast jag tycker också att det är mer bekvämt att foga in SD i pusslet. Det är en så mycket lättare bit att foga in. En halvgalen snubbe som har haft en stökig relation med BO.
Vittnet som hört röster tycks inte veta om det är LW och SD. Kan således vara LW och NW eller UW. Att SD synts i området är inte konstigt enligt mig. Han skriver om och om igen om sina nattliga turer.
Några skribenter i tråden menar att UW har alibi och att sonen har det genom att han ska ha varit hos sin far. Det har väl polisen kollat genom att kika på UWs hemövervakningssystem. Tycker att det borde ha läckt ut från t ex Väktaren men nej.
Vet du att UW har ett sådant hemövervakningssystem så att alla passager registreras? Har inget så jag vet inte hur de fungerar men på min tid hoppade man ut genom fönstret om man inte ville att pappa visste när man kom o gick...?
Vet du att UW har ett sådant hemövervakningssystem så att alla passager registreras? Har inget så jag vet inte hur de fungerar men på min tid hoppade man ut genom fönstret om man inte ville att pappa visste när man kom o gick...?
Fan då hade vi samma system i vår barndom!
UW har ett övervakningssystem. Det skymtas i bild på barnens Instagram.
Funderar också till och från på tillvägagångssättet. Finns ju ett par källor men som tyvärr hävdar olika saker, men tänker främst på uppgifterna om trubbigt våld, och i viss mån även den om någonting frätande:
OM det hällts syra eller annat frätande så är det ett riktigt hatbrott. Även om Lena var sönderslagen till oigenkännlighet ligger hat bakom. Jag tror inte det är utfört av SD.
Däremot är det nära som fan mellan kärlek och hat. Det finns inget som kan locka fram hat så mycket som när nån man älskar sviker. Speciellt om "svikaren" är ens mamma. Vi vet inte vad Lena gjort mot äldste sonen genom åren. Det kan födas ett raseri hos barnet som eskalerar till slut. Då kan det bli mord.
Precis. Inte populärt verkar det som. Konstigt. Det är ju inte enda gången som ett vuxet/halvvuxet barn mördar en förälder i så fall. Finns många exempel på det tyvärr.
Kan du ge ett exempel på en 16-åring som mördat sin förälder i Sverige?
Kan väl inte vara så vanligt som du säger?
Läst om några fall i USA, men kan inte minnas något från Sverige med så ung person?
Vi pratar väl inte om en psykiskt sjuk eller gravt kriminell person heller?
Tänk ett steg längre:
Tänk att gm är en helt annan person än den du tror... Han blir häktad, gripen, dömd. Den du menar är HELT oskyldig.
LW är tre barns mor. Hon har nyligen dött, på ett hemskt sätt.
När de la sig levde hon. Från den ena sekunden till den andra fanns hon inte mer.
Under natten kom någon till deras hem och mördade deras mamma.
De tre barnen är sörjande.
Det är svårt nog att vara tonåring. Nu utan sin mor och det ena hemmet.
Det blir extra svårt och komplicerat om de hade en problematiskt relation med din mor som dött. Nu kan du aldrig säga förlåt...
Syftet med denna tråd och detta forum är inte att vara populär. Tänka snällt är bra, tänka fritt lönar sig bättre - gammal djungelordspråk.
Plocka fram vettiga för och emot och nagelfar alla möjligheter. Tyvärr har vi inte koll på om de har lämnat trovärdiga alibi...
Uppgifterna spretar aningen. Jag vill minnas att det sagts i tråden att de tre barnen skulle tillbringa natten hos LW. Samtidigt har det diskuterats att NW sov i UW:s hus med någon för oss okänd sambo till UW, tror jag. UW har påståtts arbeta på okänd plats/ort den olyckliga natten och hans arbetsgivare har gett honom vattentätt alibi, eller liknande, har jag för mig att jag läst i tråden. Nyligen blev tråden dock serverad uppgifter om att UW sovit hemma, eventuellt med NW, vill jag minnas. Jag kanske minns fel, ska villigt erkännas.
Jag vet inte riktigt vad du menar med ett hemövervakningssystem?
Ett som går på när larm utlöses?
Ett som går på hela tiden?
Det sistnämnda borde inte vara tillåtet?
Tänker att du som besökare skulle bli filmad, vänner till barnen, middagsgäster utan vetskap?
Så klart vi gör - det är därför vi är här. Men resonemanget blir mer givande om vi ställer upp de "skvätt-uppgifter" som finns och nagelfar dem. För - och emot. Polisen tycks ha börjat i skvallertråden och anmälningsregistret, de tycker sig ha något men det är inte tillräckligt. Om vi istället börjar med MP/FP, som ni gjorde; vilka känner till att man kan gå den vägen, bakom planket? Lena gjorde det antagligen. Om hon blev rädd, kanske jagad av någon, skulle hon då försöka komma undan den vägen? För: Ja om förföljaren är långt borta och inte bekant med platsen. Mot: Nej, vart skulle hon ta vägen sedan, jagad ensam i natten vid en motorväg...inge kul. (Jag skulle sprungit mot husen, in bland gårdar och ropat på hjälp.
För och emot. Jag tar till mig detta och ska hädanefter utsätta mina spekulationer för dessa nödvändiga frågeställningar.