2018-07-11, 18:40
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Vad har du för belägg för det påståendet?
Akta så du inte skapar trådsanning nu för det är du noga med att inte andra gör...
Ditt inlägg kan definitiv tolkas som fakta
Skummis menar jag som man knappt får beröra.
Citera
2018-07-11, 18:40
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Är din teori att mordet är en hämnd för att hon eventuellt utsatt sina barn för fara?
Talesättet säger förvisso Revenge is a dish best served cold men hämnd för en dikeskörning 7 år senare? Då är det verkligen kallt
Citera
2018-07-11, 18:42
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Skummis som man inte får beröra

Varför får man inte beröra honom? Polisen har självklart berört honom grundligt då han är LW:s exman.
Citera
2018-07-11, 18:44
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Det kan vara relevant såtillvida att denna bilolycka kan ha förorsakats genom hennes egen oaktsamhet pga. hon, enligt obekräftade uppgifter, kan ha uppdaterat sociala medier under pågående körning varpå hon voltat med bilen, med barnen som passagerare.

Eftersom det i tråden även har nämnts orosanmälningar, brister i föräldraskapets garantansvar etc, ligger det inte långt till hands att en bilolycka, omfattande minderåriga barn, orsakad genom (grov?) vårdslöshet skulle kunna ha påverkat relationen med barnens andra vårdnadshavare, dvs. pappan UW.

Risken är att en sådan händelse, i kombination med LW's spontana nattliga utfärder trots sjuka barn hemma (vilket vi sett exempel på i hennes egenhändigt skrivna geocacheloggar), rent teoretiskt kan ha skapat eskalerande konflikter familjemedlemmarna emellan. Därför är även en sådan händelse av vikt i en mordutredning.

Det är inte frågan om att svartmåla någon. Det är frågan om att betrakta alla omständigheter ur alla vinklar. Och eftersom det av någon anledning inte räckte till att kvarhålla den i dagsläget misstänkte SD i häkte, så verkar tyvärr inte bevisningen vara helt solid än. Och fram till dess bör utredarna jobba brett.
Det finns också, om jag inte minns fel uppgifter från UW själv där han ondgjort sig över LWs handhavande med barnen
Citera
2018-07-11, 18:46
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Talesättet säger förvisso Revenge is a dish best served cold men hämnd för en dikeskörning 7 år senare? Då är det verkligen kallt

Hahahaha, ja! En sådan teori skulle jag inte satsa alltför mycket pengar på. Den ligger långt ner på min lista, bland klättrande älgar och ufon.
Citera
2018-07-11, 18:49
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Det finns också, om jag inte minns fel uppgifter från UW själv där han ondgjort sig över LWs handhavande med barnen

Japp, det var från en blogg han skrivit på. Den diskuterades flitigt och den verkade vara bakdaterad om jag inte minns fel. Flera tolkade den som att någon mer nyligen skrivit den för att baktala LW. Det går nog att söka rätt på den diskussionen här i tråden för den som är intresserad.
Citera
2018-07-11, 18:49
Medlem
Citat:

Inte bara UW gjorde det. Hans 2:a fru försökte ju tydligen hjälpa honom få upp ögonen på karln, men så blev det av någon anledning skilsmässa med henne. Varför? Har han återupptagit relationen med henne och lovat något han inte kunde hålla? Var fanns hon det aktuella datumet - i Trosa eller Örebro?
Citera
2018-07-11, 18:59
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Inte bara UW gjorde det. Hans 2:a fru försökte ju tydligen hjälpa honom få upp ögonen på karln, men så blev det av någon anledning skilsmässa med henne. Varför? Har han återupptagit relationen med henne och lovat något han inte kunde hålla? Var fanns hon det aktuella datumet - i Trosa eller Örebro?

Lustigt läste just ett tidigare inlägg från dig där du skrev: Citat Fy, vilka tankar, men har läst ynkande UW:s blogg och undrar om han var klar med Lena iom den uttalade oron för barnen och eget mående.
(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)
Citera
2018-07-11, 19:05
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Vad har du för belägg för det påståendet?
Akta så du inte skapar trådsanning nu för det är du noga med att inte andra gör...
Ditt inlägg kan definitiv tolkas som fakta
Instämmer fel ord. påverkat passar bättre ,
Citera
2018-07-11, 19:19
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Instämmer fel ord. påverkat passar bättre ,

Ja det är möjligt att han påvisat för polisen att han tror SD är inblandad.
Men påverkat polisen tror jag inte han har gjort.
De har annat att gå på när det gäller SD.
Men skulle det vara så att han pekat polisen åt SD:s håll så var det ju med
rätta
Citera
2018-07-11, 19:20
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Varför skulle det göra honom mindre misstänkt bara för att han anmälde
henne försvunnen, samtidigt som han drällde runt å spred sitt DNA på platsen.
Kan man undra. Har också funnits rykten om kontakter med polisen, bla äldsta sonens flickväns mamma är enligt tråden polis. Men även andra uppgifter polis och kopplingar till Equmeniaförsamlingen vill jag minnas. Vad relation UW har till henne låter jag vara osagt.
Citera
2018-07-11, 19:21
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ja det är möjligt att han påvisat för polisen att han tror SD är inblandad.
Men påverkat polisen tror jag inte han har gjort.
De har annat att gå på när det gäller SD.
Men skulle det vara så att han pekat polisen åt SD:s håll så var det ju med
rätta
Tycker du inte han är aningen jävig ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in