Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-06-10, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhereIsRussia
Nej, Kara är en direkt avbild av skådespelaren Valorie Curry, främst känd från Kevin Bacon-serien The Following och som "lånat ut" kropp och röst till spelet. Chloe är nån fransk/kanadensisk skådis.
Va? Så Chloe och Kara är spelad av två olika skådespelerskor? Båda karaktärerna är sjukt lika J-Law. Är det bara som jag tycker det?
Citera
2018-06-17, 00:31
Medlem
WalterSullivans avatar
Gillar det mer och mer, i början hade jag lite svårt för storyn men fan vad bra relationerna utvecklas. Samspelet mellan Connor och Hank är ju det bästa, så bra dialog och trovärdigt hur Connor sakta men säkert tränger igenom Hanks hårda yta och lär känna den trasiga mannen som döljer sig därinne och sen är ju Clancy Brown som spelar Hank en av mina favo skådisar.

Frustrerande när man misslyckas med nåt dock men det är ju lite spelets charm och återspelningsvärde, hitta inte horan inne på Eden klubben innan tiden rann ut tex
Citera
2018-06-18, 03:30
Medlem
spicyjazs avatar
What I find absurd is how so many people in the UK tried to get this game banned over it's mature and deeper content.
Citera
2018-06-18, 22:02
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spicyjaz
What I find absurd is how so many people in the UK tried to get this game banned over it's mature and deeper content.
Havent heard anything about that. Exactly what is the mature and deep content that people wanted to get banned? Cant really remember anything shocking scenes in the game to be honest. Maybe the
But that was nothing worse than what we see in movies.
Citera
2018-06-18, 22:22
Medlem
Sameshs avatar
Provade demot innan men störde mig på att kameran var så låst/styrd, är det samma genom hela spelet?
Citera
2018-06-18, 22:48
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samesh
Provade demot innan men störde mig på att kameran var så låst/styrd, är det samma genom hela spelet?
Ja. Ger en ganska skön cinematisk känsla i spelet tycker jag. Man kan som bäst byta vinklar på kameran. Men det är ju förutbestämda vinklar så att säga. Sen är det ju inte helt problemfritt. Kontrollen blir ju lite "sne" ibland och ens karakt kan bli svårstyrd/röra sig åt fel håll. Men inget jag själv uppfattade så illa som spelförstörande iallafall.
Citera
2018-06-21, 15:50
Medlem
Sameshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Ja. Ger en ganska skön cinematisk känsla i spelet tycker jag. Man kan som bäst byta vinklar på kameran. Men det är ju förutbestämda vinklar så att säga. Sen är det ju inte helt problemfritt. Kontrollen blir ju lite "sne" ibland och ens karakt kan bli svårstyrd/röra sig åt fel håll. Men inget jag själv uppfattade så illa som spelförstörande iallafall.

Ärligt talat så tycker jag mest det är frustrerande, men så är jag också en gammal äventyrsspelare (peka och klicka) och van vid att kunna titta runt som jag vill. Kanske ger Detroit en chans senare när billigt men får vänta.
Citera
2018-07-11, 20:03
Medlem
Nihennas avatar
Klarade av spelet idag. Helt klart det bästa som Cage har gjort

Däremot undrar jag; hur stor variation är det om jag börjar att spela en runda till?
Jag tror att jag fick bästa slutet
), och är lite sugen på att börja lira och vara så ond/dålig det bara går.

Är det variation i ställen man får besöka? Blir spelet helt olikt om jag t ex dödar en av karaktärerna så tidigt det går?
Citera
2018-07-11, 21:11
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Klarade av spelet idag. Helt klart det bästa som Cage har gjort

Däremot undrar jag; hur stor variation är det om jag börjar att spela en runda till?
Jag tror att jag fick bästa slutet
), och är lite sugen på att börja lira och vara så ond/dålig det bara går.

Är det variation i ställen man får besöka? Blir spelet helt olikt om jag t ex dödar en av karaktärerna så tidigt det går?
Alltså om du dödar en av karaktärerna försvinner ju dem och deras uppdrag helt. Och ersätts ju inte direkt. Så blir bara kortare. Däremot så kan du låsa upp nya områden och uppdrag med de olika valen du gör.

Ett exempel är ju på slutet av karas story

Det finns ju också lite fler scenarion och scener med hank om du nu

Helt ärligt vet jag inte om det är en bra ide att göra så dåligt ifrån sig som möjligt, möjligtvis att göra de mer moraliska tvivelaktiga valen är värt det för det ger en del olika scenarion och scener, dock inte så jättemycket nytt gameplay eller uppdrag/områden för den delen , men att göra för dåligt för sig själv kan ju innebära att en av dem dör och det ger ju egentligen ingenting, förutom ett kortare spel. Sen är det inte jättemycket nya områden/uppdrag beroende på valen man gör utan dem utspelar sig bara annorlunda för det mesta. Även om det finns helt nya uppdrag som jag tog upp i spoilern,.

Men i korthet tyckte jag det var värt det med en andra playthrough för att gå igenom alla olika scenarion och scener. Mycket nytt och spännande, inte minst i hur karaktärerna invaolveras med varandra.
Citera
2018-07-11, 21:19
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Alltså om du dödar en av karaktärerna försvinner ju dem och deras uppdrag helt. Och ersätts ju inte direkt. Så blir bara kortare. Däremot så kan du låsa upp nya områden och uppdrag med de olika valen du gör.

Ett exempel är ju på slutet av karas story

Det finns ju också lite fler scenarion och scener med hank om du nu

Helt ärligt vet jag inte om det är en bra ide att göra så dåligt ifrån sig som möjligt, möjligtvis att göra de mer moraliska tvivelaktiga valen är värt det för det ger en del olika scenarion och scener, dock inte så jättemycket nytt gameplay eller uppdrag/områden för den delen , men att göra för dåligt för sig själv kan ju innebära att en av dem dör och det ger ju egentligen ingenting, förutom ett kortare spel. Sen är det inte jättemycket nya områden/uppdrag beroende på valen man gör utan dem utspelar sig bara annorlunda för det mesta. Även om det finns helt nya uppdrag som jag tog upp i spoilern,.

Men i korthet tyckte jag det var värt det med en andra playthrough för att gå igenom alla olika scenarion och scener. Mycket nytt och spännande, inte minst i hur karaktärerna invaolveras med varandra.

I see! Ang. spoiler nummer ett så

Okej, man kanske inte ska köra så dåligt det bara går, men jag ska nog definitivt gå för en så våldsam revolution och "vi står över människorna och de ska bli våra slavar" så gott det bara går.

Att jag frågade ang. vad som händer om nån dör är att jag har för mig Cage nämnde att spelets story definitivt skulle påverkas av att karaktärer dog på vägen, då deras vägar knyts ihop,
Citera
2018-07-11, 21:37
Medlem
Mr.Schnabels avatar
Detta spelet verkar onekligen intressant
Citera
2018-07-11, 21:56
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Schnabel
Detta spelet verkar onekligen intressant

Det är det verkligen. Kan inte nog rekommendera spelet. För folk som uppskattar genren då. Är man tveksam på om man gillar den här mer niche genren så kan jag tipsa om att heavy rain är gratis på ps plus för dem som har plus medlemskap. En föregångare av samma developers i samma genre som detroit. Också riktigt bra. Gillar man det kommer man gilla detta.

Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
I see! Ang. spoiler nummer ett så

Okej, man kanske inte ska köra så dåligt det bara går, men jag ska nog definitivt gå för en så våldsam revolution och "vi står över människorna och de ska bli våra slavar" så gott det bara går.

Att jag frågade ang. vad som händer om nån dör är att jag har för mig Cage nämnde att spelets story definitivt skulle påverkas av att karaktärer dog på vägen, då deras vägar knyts ihop,

Angående att storyn påverkas av att karaktärer dör på vägen så gör det det definitivt. Dock låser det inte riktigt upp nya uppdrag utan den karaktären försvinner helt enkelt och kan inte påverka storyn vilket ger sig uttryck på olika sätt. Men det finns så många olika scenarion så det är i princip omöjligt att se allt själv ändå. Märkte det när jag tittade in lite på youtube. Finns så sjukt mycket olika scenarion så man får nog grotta ned sig på tuben om man vill se allt. Det positiva med detroit become human är ju också spelets mission select och checkpoint system. Man kan ju bara ladda om ett uppdrag om man vill se något enstaka nytt scenario/scen, istället för att tvunget spela om exakt allt från början.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in