2017-12-15, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomSoker
Någon som vet vad hon heter?

Nä, men kom dit från kyrkan för att prata med fångar. Så religiös och socionom och ändå så dum att hon blir fängelsegroupie och dessutom skaffar barn med en som är så långt ifrån frigivning. Det var visst huggsexa om henne på kåken, för att hon var så snygg.
Citera
2017-12-16, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MVW
Han har nog inga permissioner alls ännu, och är nog väldigt långt ifrån nån utslussning.
Ja han är nog väldigt långt ifrån nån utslussning som väl ofta är mer aktuellt när livstidsstraffet blivit omvandlat men bevakade permissioner var det som jag frågade om eftersom han nu har barn.

Inte för att jag vill det för jag struntar i hon ser ut men det går väl att beställa ut passfoto om man verkligen vill se hur hon ser ut?
Citera
2017-12-16, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Ja han är nog väldigt långt ifrån nån utslussning som väl ofta är mer aktuellt när livstidsstraffet blivit omvandlat men bevakade permissioner var det som jag frågade om eftersom han nu har barn.

Inte för att jag vill det för jag struntar i hon ser ut men det går väl att beställa ut passfoto om man verkligen vill se hur hon ser ut?

Nope. Du får inte ut passfotokopia. Det är sekretessbelagt. Gäller alla.
Citera
2018-03-14, 05:06
Medlem
Citat:
Malexandermördare kvar på livstid

I september 2017 fick Tony Olsson, numera Tony Byström, avslag i hovrätten efter en ansökan om att få sitt livstidsstraff tidsbestämt. Han överklagade till Högsta domstolen som nu meddelar att den inte kommer att ta upp fallet.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/malexandermordare-kvar-pa-livstid
Citera
2018-07-11, 01:57
Medlem
CloserToTheHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/malexandermordare-kvar-pa-livstid

Trist. Dags för honom att bli fri nu tkr jag.
Citera
2018-07-11, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CloserToTheHeart
Trist. Dags för honom att bli fri nu tkr jag.

Polismördare får sitta 10+ år extra. Visste du inte det?
Citera
2018-07-11, 13:12
Medlem
CloserToTheHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Polismördare får sitta 10+ år extra. Visste du inte det?

Jo, men jag skrev vad jag TYCKTE. Men Olsson är väl den med sämst odds att komma ut av dessa 3 ändå.

Faktiskt konstigt att man får ett strängare straff för att man dödat en polis. I polisyrket ingår det faror, de följde liksom efter desperata rånare med automatvapen. Mer sjukt att t.ex. som Flink bara döda 7st helt oskyldiga människor på stan utan anledning(försvarar inte vad de gjorde), men de är ändå mer begripligt än att bara massakrera random människor.
Citera
2018-07-11, 13:48
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Jo, men jag skrev vad jag TYCKTE. Men Olsson är väl den med sämst odds att komma ut av dessa 3 ändå.

Faktiskt konstigt att man får ett strängare straff för att man dödat en polis. I polisyrket ingår det faror, de följde liksom efter desperata rånare med automatvapen. Mer sjukt att t.ex. som Flink bara döda 7st helt oskyldiga människor på stan utan anledning(försvarar inte vad de gjorde), men de är ändå mer begripligt än att bara massakrera random människor.
Det får man inte.

Däremot blir man inte föremål för tidsbestämt när man rymmer och kastar bajs på personal, tramsar vid inlåsning osv osv.

Misskötsamhet räknas in i riskbedömningen.
Citera
2018-07-11, 13:50
Medlem
CloserToTheHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det får man inte.

Däremot blir man inte föremål för tidsbestämt när man rymmer och kastar bajs på personal, tramsar vid inlåsning osv osv.

Misskötsamhet räknas in i riskbedömningen.

Vad får man inte?

Är medveten om det, men han hade knappast fått tidsbestämt även om han så hade agerat korgosse från 2000 tills nu, kolla på Axelsson t.ex.
Citera
2018-07-11, 13:51
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Vad får man inte?

Är medveten om det, men han hade knappast fått tidsbestämt även om han så hade agerat korgosse från 2000 tills nu, kolla på Axelsson t.ex.
Hårdare straff för att man mördat poliser.
Citera
2018-07-11, 13:54
Medlem
CloserToTheHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Hårdare straff för att man mördat poliser.

Aha!

Nä, inte rent formellt kanske... Men det är ju känt att det är lite av en "oskriven regel" att det får hårdare konsekvenser, inte bara poliser inräknat, utan att ge sig på alla typer av myndighetsutövare straffas i praktiken hårdare.
Citera
2018-07-11, 13:57
Medlem
Opportunitiess avatar
Citat:
Aha!

Nä, inte rent formellt kanske... Men det är ju känt att det är lite av en "oskriven regel" att det får hårdare konsekvenser, inte bara poliser inräknat, utan att ge sig på alla typer av myndighetsutövare straffas i praktiken hårdare.

Hur motiverar du att Tony borde släppas fri?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in