Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-11, 12:19
  #85
Medlem
Rädd? Inte alls. Irriterad och förbannad snarare, men det gäller alla former av extrema idioter som våra flummpolitiker tillåter existera i västeuropa.. Vänster och höger extremister, fotbollshuliganer, IS och kristna tokfransar eller bokstavstroende i största allmänhet, men även eko hipster föräldrar med sin vegankost och antivaccinerings övertygelser - alla dessa tillhör samma jävla extrema idioti.

Släng ut packen ur landet/spärra in dem på sluten vårdanstalt eller skicka alla med raket och dumpa av dem på mars. Välj ett eller flera val så vi slipper skiten en gång för alla för fan!
Citera
2018-07-11, 12:26
  #86
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
Kan du udtale dig på "alles" vegne?

Nej, det kan jag inte. Jag kan bara beskriva vad jag tror.

Exempelvis kan jag kan göra en oventenskaplig jämförelse där vi ser Flashback-läsaren är rädd för islamister och någon luddig variant av gemene man som är rädd för nazister. Jag skulle gissa att den absolut största skillnaden är vad man läser, ser och tar in för information.

Jag ser inget konstigt i att många är rädda för nazister. Jag gav en förklaring varför det (eventuellt) är färre som är rädda för islamister.
Citera
2018-07-11, 12:28
  #87
Medlem
HectorDaiquiris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
Citat. Varför säger du att min tro skulle vara en nationell sannhet

Fordi du i tidligere indlæg skrev:

Citat. Folket är mer rädda för nazisterna pga deras historia om du tänker tillbaks på första och andra världskriget. Värre slaktare får man leta efter.

Som du kanske ser på alla andra inlägg förstår alla svenskar omedelbart vad han menar. Du är ursäktad för du kommer från ett land med delvis frisk samhällsdebatt. Vad jag och alla här har sett är att sedan Almedalen där NMR var medverkande har svensk media och tiotusentals privatpersoner på Facebook, twitter m m förfasats och skrivit typ en miljon spaltmeter om detta. I bjärt kontrast till hur mycket de förfasar sig över hedersvåld, IS-terrorister, skjutningar i svenska städer osv. osv.

Det är inte så att vi "ger dem rätt" eller menar att "alla" är rädda för rasister. Det är såklart tvärtom. Inte en jävel går och tänker på NMR, eller de gjorde väl inte det i alla fall förrän hela PK-maskineriet drog igång och pumpade ut publicitet för NMR som aldrig förr. NMR tackar väl för det antar jag.

Skulle vara otroligt skönt om svensk media och PK i allmänhet en enda gång kunde visa samma angelägenhet som de visar upp runt Trump, NMR, Metoo, anti-SD etc. osv. om ett enda relevant samhällsproblem. Det kommer tyvärr inte hända så vi får byta ut dem i höst, sätta en ny standard, rensa träsket!
Citera
2018-07-11, 12:31
  #88
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baradino
Jag skulle gissa att det korta svaret är att islamisterna hänger i förorten (ni vet det där man inte ser) medan nassarna försöker hänga bland ”vanligt folk”.

Hade det stått islamister och skrikit om Allah och jihad på Stortorget (eller Almedalen om vi ska prata mediegenomslag) hade det nog sett annorlunda ut.

Nja, nassarna existerar knappast, så närmast överallt där det hänger "vanligt folk" i Sverige finns det inga nassar. Inte heller förklarar det varför regimens och det regimlojala etablissemanget i första hand har fokus på, samt fram till nyligen endast hade fokus på, en liten handfull nazister som högst kan hota någon enskild, än på talrika grupper som hotar hela folket och samhället. Förklaringen till det är så klart att det i första hand är Sjuklöverregimen och dess lojala etablissemang, samt deras allierade bland Muslimska brödraskapet och andra islamister, våldsvänster och kriminella grupper, som utgör detta hot mot hela den svenska befolkningens och svenska samhällets existens. Jag behöver väl inte förklara varför de inte larmar om det hot de själva utgör mot det svenska samhället?

Däremot är det mycket riktigt att nazisterna lär ha märkts av i Almedalen, medan IS-jihadister och faktiskt stora etniska grupper överhuvudtaget lyste med sin frånvaro i det för dagens Sverige relativt homogena kotteri vid seminarium och möten, samt de pågående masskjutningarna kändes långt borta.
Citera
2018-07-11, 12:41
  #89
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HectorDaiquiri
Som du kanske ser på alla andra inlägg förstår alla svenskar omedelbart vad han menar. Du är ursäktad för du kommer från ett land med delvis frisk samhällsdebatt. Vad jag och alla här har sett är att sedan Almedalen där NMR var medverkande har svensk media och tiotusentals privatpersoner på Facebook, twitter m m förfasats och skrivit typ en miljon spaltmeter om detta. I bjärt kontrast till hur mycket de förfasar sig över hedersvåld, IS-terrorister, skjutningar i svenska städer osv. osv.

Det är inte så att vi "ger dem rätt" eller menar att "alla" är rädda för rasister. Det är såklart tvärtom. Inte en jävel går och tänker på NMR, eller de gjorde väl inte det i alla fall förrän hela PK-maskineriet drog igång och pumpade ut publicitet för NMR som aldrig förr. NMR tackar väl för det antar jag.

Skulle vara otroligt skönt om svensk media och PK i allmänhet en enda gång kunde visa samma angelägenhet som de visar upp runt Trump, NMR, Metoo, anti-SD etc. osv. om ett enda relevant samhällsproblem. Det kommer tyvärr inte hända så vi får byta ut dem i höst, sätta en ny standard, rensa träsket!


Fortjener Sverige ikke en frisk samhallsdebat?

Hvorfor i enhver sammenhæng bare acceptere trådstarter som postulere at "alle" mener dette eller hint?

Sådan er virkeligheden jo ikke, og for at få en "frisk samhallsdebat" er man nød til hver eneste gang den slags udokumenterede påstande forekommer, at kræve dokumentation for at påstanden er rigtig.

Denn uvane med at udtale sig på "alles" vegne leder til en "ufrisk samhallsdebat"

Så du og alle andre som ønsker en frisk samhallsdebat kan fremover være med til at påpege når fremførte påstande ikke er sande.
Citera
2018-07-11, 12:43
  #90
Medlem
Vintergrisens avatar
"Alla" är väl att ta i, men gissningsvis blir speciellt media och politiker mer upprörda av att några kvinnor välts i Almedalen än att någon anonym nisse blir skjuten i en förort.

Vidare är det förstås "mindre kontroversiellt" att tala om nazister då IS-sympatisörer är islamister och i förlängningen även muslimer, och som vi alla vet ses muslimer, av vissa, som en "skyddsvärd grupp" som bör ses som offer snarare än förövare. Att tala för mycket om IS-sympatisörer riskerar således att dels "ge rasister vatten på sin kvarn" och dels att underminera tanken om svartvita makthierarkier baserade på grupptillhörighet.
Citera
2018-07-11, 12:45
  #91
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Nja, nassarna existerar knappast, så närmast överallt där det hänger "vanligt folk" i Sverige finns det inga nassar. Inte heller förklarar det varför regimens och det regimlojala etablissemanget i första hand har fokus på, samt fram till nyligen endast hade fokus på, en liten handfull nazister som högst kan hota någon enskild, än på talrika grupper som hotar hela folket och samhället. Förklaringen till det är så klart att det i första hand är Sjuklöverregimen och dess lojala etablissemang, samt deras allierade bland Muslimska brödraskapet och andra islamister, våldsvänster och kriminella grupper, som utgör detta hot mot hela den svenska befolkningens och svenska samhällets existens. Jag behöver väl inte förklara varför de inte larmar om det hot de själva utgör mot det svenska samhället?

Däremot är det mycket riktigt att nazisterna lär ha märkts av i Almedalen, medan IS-jihadister och faktiskt stora etniska grupper överhuvudtaget lyste med sin frånvaro i det för dagens Sverige relativt homogena kotteri vid seminarium och möten, samt de pågående masskjutningarna kändes långt borta.

Jag håller helt med om att nassar är ett randfenomen, om än ett obehagligt sådant. Jag kan också hålla med om att de är den enda av de våldsverkares grupperna där hotbilden överdrivs istället för att inte lyftas.

Jag har svårt att bestämma mig om jag ska vara tacksam eller inte för att nassarna i Sverige verkar vara sjukt dåliga på strategi. Deras agerande säkerställer att de aldrig kommer bli något stort i Sverige - men det ger också andra rörelser ett guldläge att flyga under radarn.
Citera
2018-07-11, 12:46
  #92
Medlem
HectorDaiquiris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
Fortjener Sverige ikke en frisk samhallsdebat?

Hvorfor i enhver sammenhæng bare acceptere trådstarter som postulere at "alle" mener dette eller hint?

Sådan er virkeligheden jo ikke, og for at få en "frisk samhallsdebat" er man nød til hver eneste gang den slags udokumenterede påstande forekommer, at kræve dokumentation for at påstanden er rigtig.

Denn uvane med at udtale sig på "alles" vegne leder til en "ufrisk samhallsdebat"

Så du og alle andre som ønsker en frisk samhallsdebat kan fremover være med til at påpege når fremførte påstande ikke er sande.

Alltså du verkar inte riktigt förstå hela grejen här. TS har lagt märke till ett sjukt samhällsfenomen, all media och "alla" pk-människor förfasar sig över NMR och deras deltagande på Almedalen. De förfasas inte över IS-terrorister eller några andra av Sveriges verkliga samhällsproblem.

Tror jag checkar ut här med dig om du fortfarande inte förstår grejen. Jag kan dock förstå om du inte kan orientera dig här riktigt, det här är Sverige, du är långt ner i kaninhålet nu, jag skulle backa ut försiktigt.
Citera
2018-07-11, 12:46
  #93
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Visst men man kan inte se nazismen begränsad till NMR. I takt med att SD växer och kommer att ta platser som besätts med, ska jag uttrycka det milt, inkompetenta och trångsynta personer så krattas manegen för nazism.

Oj, oj hur kan man ha så fel om orsak och verkan...

Det är msm och sjuklövern som krattar maneten för nazismen, genom att tills helt nyligen dölja alla problem med integrationen och invandringen, och genom att flytta resurser från service till infödda befolkningen till invandringen (ett exempel, till socialen i Vivalla flyttas nu resurser från resten av Örebro som då får kraftigt minskade resurser) detta medför att svenskar får sämre pensioner, sjukvård och skola... Denna förnekade misshushållning med skattepengarna, är det som kommer att driva folk att bli nazister om det får fortsätta länge nog... SD är det enda som kan stoppa denna utveckling, medan sjuklövern och MSM sliter allt vad de orkar för att kratta manegen för nazismen och därmed få folket att välja ut lämpliga lyktstolpar åt dem, eller om det blir enkelresa till F.I.N.S.P.Å.N.G

Har för mig att Alexander Bard förfäktar den här utvecklingen.. ?
Citera
2018-07-11, 12:47
  #94
Medlem
salty-sailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realist1
Leif GW Persson i tv4 sitter just nu och förnedrar programledarna! Har sagt typ 3-4 ggr att NMR eller nazister får alldeles för mycket uppmärksamhet för den lilla gruppen det handlar om. Programledarna lyssnar inte och ställer frågan om och om igen vad kan vi göra??
Hela intervjun låter lite som här inne på FB då Leif GW är folket och programledarna är Vänstersvansen! Jag tror inte programledarna fattar vad GW ens sa!


Vilket program? Länk?
Citera
2018-07-11, 12:49
  #95
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sainsburys
Folket är mer rädda för nazisterna pga deras historia om du tänker tillbaks på andra världskriget. Värre slaktare får man leta efter.
Segermakterna var de som skrev den historien. Letar du efter värre slaktare, då behöver du inte se längre än till dem.
Citera
2018-07-11, 12:53
  #96
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HectorDaiquiri
Alltså du verkar inte riktigt förstå hela grejen här. TS har lagt märke till ett sjukt samhällsfenomen, all media och "alla" pk-människor förfasar sig över NMR och deras deltagande på Almedalen. De förfasas inte över IS-terrorister eller några andra av Sveriges verkliga samhällsproblem.

Tror jag checkar ut här med dig om du fortfarande inte förstår grejen. Jag kan dock förstå om du inte kan orientera dig här riktigt, det här är Sverige, du är långt ner i kaninhålet nu, jag skulle backa ut försiktigt.



Citat. TS har lagt märke till ett sjukt samhällsfenomen, all media och "alla" pk-människor förfasar sig över NMR och deras deltagande på Almedalen.

Nu efterrationaliserer du.

Der står ikke noget om medier eller pk-manniskor i trådstarten.

Den måde at skrive på for at skabe en bestemt opfattelse i læserskaren har i et godt ord for i Sverige og det lyder sådan på dansk: Herskerteknik.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback