2017-06-01, 21:42
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holdingbreath

Japan och Västeuropa befinner sig i befolkningsminskning.

Idiot.. Sverige har befolknings ökning.. och med Icke Svenskar.
Citera
2018-07-11, 12:03
Medlem
SD: Rätten att göra abort ska inskränkas

SD vill minska rätten till abort. Anledningen sägs vara att det mest berör "fallerande familjer".
Vad grundar sig beslutet i? Vilka gör abort, bakgrund, orsaker?
Jag vill se statistik och fakta, gjord av forskare på universitet eller myndigheter och en debatt runt konkreta fakta. Allt annat är OT.

Försten ut presenterar fakta. Tackar på förhand.
Citera
2018-07-11, 12:05
Medlem
De kommer tappa röster på detta.
Citera
2018-07-11, 12:07
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
SD vill minska rätten till abort. Anledningen sägs vara att det mest berör "fallerande familjer".
Jag vill se statistik och fakta, gjord av forskare på universitet eller myndigheter och en debatt runt konkreta fakta. Allt annat är OT.

Vill man ha information känns det rimligt att man själv skaffar fram den. Vi är inte din morsa eller din lärare.
Du orkar inte ens skriva på vilket sätt SD vill minska rätten...gå och lägg dig.
Citera
2018-07-11, 12:10
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:

Hur vill de minska rätten? Källa? Vad jag vet vill de sänka abortgränsen vilket är ett bra och humant förslag för ett land som Sverige.
Citera
2018-07-11, 12:16
Medlem
MrKleins avatar
Vadå inskränka aborträtten? Isåfall vill alla andra partier också det? Eller står alla andra partier för en fri abort fram till födelseögonblicket?

Detta har stått i SDs partiprogram sedan begynnelsen. Varför tas detta upp nu? De flesta länderna i Europa har en gräns vid 12 veckor, jag hör ingen av dom klaga?
Citera
2018-07-11, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herter
De kommer tappa röster på detta.
Varför skulle de tappa röster på att folk dels inte kan använda preventivmedel del om de ändå blir gravida kan bestämma sig före den 12 veckan om de vill ha barn eller inte.
Citera
2018-07-11, 12:20
Medlem
happilappis avatar
Oja, aborträtten kommer verkligen bli inskränkt i Sverige. Se bara hur hemskt det är att vara kvinna i grannländerna och i övriga europa. Undrar hur man som kvinna ska få tid att fundera på abort när man bara har drygt 2 månader på sig.

Det bästa vore naturligtvis om kvinnan kunde göra abort i 8nde månaden, så man har gott om tid att fundera. Vem bryr sig om fostret, mamman har rätt till sin egen kropp. Fostret har inga rättigheter.
Citera
2018-07-11, 12:33
Medlem
De vill minska aborter med argumenten att abort siffrorna i Sverige är skyhöga. Många använder abort som ett preventimedel för man tänker ”äsch kan alltid göra abort” som en backup plan. SD vill då sänka så du kan göra abort senast 12e veckan. Förstår inte varför folk blir så upprörda över det. Vet du inte att du är gravid efter 12 veckor är du fan dum i huvudet.

Sedan får många det att låta som att SD gör någonting extremt när flertal länder inom EU också har 12 veckors gräns. Så de föreslår ingenting konstigt eller ovanligt, bara folk som inte är pålästa angående gränsen vid abort i andra länder.

https://prnt.sc/juk6hx
Senast redigerad av zcrummig 2018-07-11 kl. 12:36.
Citera
2018-07-11, 12:37
Medlem
Lichtblicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zcrummig
De vill minska aborter med argumenten att abort siffrorna i Sverige är skyhöga. Många använder abort som ett preventimedel för man tänker ”äsch kan alltid göra abort” som en backup plan.

Fast hur mycket stämmer det till verkligheten att kvinnor skulle använda det som ett preventivmedel?
Att abortsiffran är hög ser jag mer som att det är mer slarv i dag angående preventivmedel och för att inte "förstöra sitt liv" medans man går i skola, har ett dåligt jobb, fel partner etc så gör man abort.
Citera
2018-07-11, 12:38
Medlem
Citat:

Från SD: Regeringen hugger på att vi vill flytta gränsen för den helt fria aborten till vecka 12, då graviditeten går in i ett nytt, mer stabilt läge och det rent medicinskt blir en sen abort med ökad risk för komplikationer. Det är också därför den veckan är en vanlig gräns internationellt, skriver Paula Bieler.Vad är ditt problem med detta?
Citera
2018-07-11, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lichtblick
Fast hur mycket stämmer det till verkligheten att kvinnor skulle använda det som ett preventivmedel?
Att abortsiffran är hög ser jag mer som att det är mer slarv i dag angående preventivmedel och för att inte "förstöra sitt liv" medans man går i skola, har ett dåligt jobb, fel partner etc så gör man abort.
Känner många tjejer som har sex oskyddat och hört ”äsch kan göra abort” många gånger i mitt liv. Inte många som tar det på allvar. Är liksom inte svårt att använda kondom eller ppiller. Är du medveten om konsekvenserna av abort och vet att du inte kan ta det lika mycket för givet då går det ju hand i hand med att folk kommer ”slarva mindre” eller hur?

Edit: sen har de ju såklart lagt ut fler orsaker till att de vill minska abortgränsen! Tror det finns ett youtube klipp med Paula från SD som går igenom det här som är bra att kika på så man får en klarbild
Senast redigerad av zcrummig 2018-07-11 kl. 12:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in