Citat:
Ursprungligen postat av
stayloose
Kontexten till bilderna som kvinnan helt trollat bort och bytt ut mot en fake news-vinkling:
Rabiat kvinna med utländskt utseende går och filmar aktivister och är spydig. Ställer dumma frågor och får artiga svar av några aktivister, men hon vägrar att acceptera svaren och upprepar istället samma frågor gång på gång. Väldigt tröttsam situation och tröttsam person, jag bryter mönstret och lägger mig i diskussionen genom att artigt fråga när hon har tänkt åka hem till sitt hemland. Kvinnan blir tydligen kränkt av frågan, börjar filma mig och tjafsar en del. Vi är på väg bort från Almedalen efter Lööf-aktionen och det blir ett stopp på Södertorg när alla samlas där. Istället för att gå bredvid och filma ställer sig kvinnan då när vi står still i princip på mina fötter, sätter mobilen en cm från ansiktet och står och är hysterisk och gapar mig i ansiktet. Jag säger då att det finns något som heter personlig sfär, sträcker ut armen med öppen hand och gör en cirkulär rörelse i den riktning hon står för att visa att hon befinner sig inom den sfären och flytta henne bort från mig samtidigt som jag rör mig bort från henne - det man ser på bilderna är alltså inte jag som "heilar" en cm från en mobilkamera, utan min arm som markerar ut det avstånd jag tycker att den här kvinnan ska stå på. Detta föranleder ett enormt psykbryt där kvinnan skriker att jag inte får röra henne och springer och ställer sig i vägen för mig, varpå jag måste fösa undan henne igen och förklarar för henne att hon är en jävla idiot och att hon inte ska springa efter och ställa sig framför folk om hon inte vill nudda dem. Hon fortsätter att vara hysterisk men hamnar i tjafs med andra aktivister och jag går bort från dem eftersom hennes skrikande var irriterande och jobbigt att lyssna på.
Trodde faktiskt inte att det var en borgerlig ledarskribent som var sådär känslostyrd och betedde sig som en sterotyp psykröding och sedan medvetet ljuger på sociala medier om vad som hände. Jag kan bara utgå från att hon filmade hela händelseförloppet eftersom hon gick och viftade med mobilen på det sättet och det vore ju intressant om hon kunde släppa hela filmen inklusive vandringen till Södertorg där hon frivilligt följer efter oss och beter sig som en idiot, bör vara minst tre minuters promenerande innan vi kommer fram till Södertorg. Även om hon klipper bort det och bara visar min "heilning" så bör det ju synas hur jävla nära hon står och höras att jag säger ordet "personlig sfär" innan jag sträcker ut armen och föser bort henne. Det är alltså ingen heilning på bilden och fake news på hög nivå från Expressen-skribenten som dessutom passande nog har blockat mig på Twitter efter att hon ljög om mig...