2018-07-09, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fernandoboy
Uppmärksamhet och nån slags bekräftelse - det verkar onekligen vara viktigt för den här grupperingen. Inte så oväntat kanske. Allvarligt menad fråga: Är det någon av dessa snubbar som nånsin har varit framgångsrik i sitt liv/sin ungdom? Typ idrott, musik, eller vad som helst. Och då menar jag på högre nivå än att man vann typ skolmästerskapen i pingpong i Ludvika när man var tolv år.

Jag är inte så insatt i vad folk i Nmr har pysslat med så jag kan tyvärr inte hjälpa dig, men en tanke; om vi tar slumpmässigt 250 (eller hur många offentliga personer som det nu finns i Nmr) svenska medborgare, hur många med stor framgång tror du att du hade vaskat fram då?

Sedan så får du även ta med i beräkningen att många har börjat i ganska unga år och då har det förmodligen funnits varken tid eller intresse för att riktigt seriöst satsa på t.ex. musik eller idrott, utan då har politiken varit det intressanta.
Citera
2018-07-09, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av acetal
Jag är inte så insatt i vad folk i Nmr har pysslat med så jag kan tyvärr inte hjälpa dig, men en tanke; om vi tar slumpmässigt 250 (eller hur många offentliga personer som det nu finns i Nmr) svenska medborgare, hur många med stor framgång tror du att du hade vaskat fram då?

Sedan så får du även ta med i beräkningen att många har börjat i ganska unga år och då har det förmodligen funnits varken tid eller intresse för att riktigt seriöst satsa på t.ex. musik eller idrott, utan då har politiken varit det intressanta.

Absolut, tar du 250 random svenska medborgare så är det väl så. Men jag menar inte nödvändigtvis "stor framgång", utan snarare uträttat något av värde/blivit bra på något, utanför politiken. Är det nån i NMR som har en högskoleexamen ens? Det är ju så uppenbart att de stornjuter av uppmärksamheten och bekräftelsen/ilskan/frustrationen som nu kommer från mainstream-massan. Om man tittar på dem och lyssnar på dem så framstår de som riktiga förlorare (med aggressionsproblem) som äntligen får vara i centrum. Detsamma gäller för vänsterextremisterna, även om de ju inte uppmärksammas på samma sätt av media.
Citera
2018-07-09, 21:31
Medlem
Dorniers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoHitler
Bevis för att NMR krafftigt överskattar sig själva:

Hade de varit ett reelt hot hade mossad avrättat ledare i Nmr eller de hade dött i någon "olycka". Nmr är inte ett hot mot judar överhuvudtaget.

Hade det funnits en judisk konspiration hade Nmr varit förbjudet för länge sedan. Otroligt korkat att påstå att judar styr så mycket men den lilla detaljen kan de inte fixa....

Nmr är en liten sekt som aldrig kommer vara i närhet av reel makt i Sverige.

Det hade varit för uppenbart att lönnmörda alla i NMR bara för att de bedriver opinionsbildning på gator och torg.

Man knäppte ju antagligen Bechir Rabani efter att han gjorde hembesök hos Aschberg.

Frågan är om alla politiker i Sverige sover lika gott om nätterna efter framgångarna nu senast i Almedalen? Börjar de bli lite rädda? Börjar vissa få dåligt samvete?
Citera
2018-07-09, 22:43
Medlem
Nu när jag kikat på allt, det enda som NMR gör bra är sitt synsätt på Israel. Allt annat är trams.

Tyvärr är SD öppet finansierade av Israel, annars hade det varit ett alternativ att rösta på dem.

Blir att rösta inget av de två för mig. Men SD kommer i överlag knappast förlora väljare till NMR. Det är väldigt svårt att ta NMR seriöst.
Citera
2018-07-09, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fernandoboy
Är det nån i NMR som har en högskoleexamen ens?

Svårt att veta, du får nog vända dig till Researchgruppen eller dylika som verkligen har kartlagt dem på djupet för att få svar på det. Känns ju inte som att vanlig media är så intresserade av lista sådana meriter. T.ex. Tobias Lindberg ska ha läst biokemi i 4 år men jag vet inte om det ledde till en examen och Hamilton har varit pilot som har jobbat runt om i hela världen med bl.a. utbildning av andra piloter, dock så har de två blivit medlemmar senare i livet.

Om man är ung och engagerar sig i Nmr så tror jag inte att man tycker att det lönt att utbilda i den akademiska världen, även om man hade klarat det, eftersom man vet att man kommer bli uthängd och avskedad om man skulle få något mer "betydande" arbete. Det är dock mina egna spekulationer, vet inte hur väl de stämmer.
Senast redigerad av acetal 2018-07-09 kl. 23:15.
Citera
2018-07-10, 07:08
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av O.Staaf
IQ har inget med saken att göra. Nu finns det ingen samlad sammanställning av medlemmarnas IQ nivå, vilket vore ganska absurt att genomföra och publicera i dagsläget.

Vad jag vet är att det finns ett stort antal högintelligenta människor inom organisationen, att sedan alla inte är retoriska mästare betyder inte att de saknar intelligens eller förmåga att analysera samt värdesätta information korrekt.

Retorik, debattförmåga och argumentationsteknik är inget som är likställt med intelligens. Det borde majoriteten av människor som har varit kontakt med högintelligenta förstå, ni lär ha sett vissa professorer eller forskare som knappt kan uttrycka det de sysslar med dagarna i ända, trots att de är välgrundade och de kan ämnet utan och innan.
Men man brukar ändå ana att det finns intelligens hos sådana personer även om de ibland inte är så duktiga talare.

Personer som springer omkring på Gotland, skriker sieg heil, stör andras möten och puttar folk osar inte direkt av hög intelligenskvot, och det är sällan man ser professorer göra så. De kan förstås springa ut och putta folk om de har en riktigt lång paus mellan två föredrag, men det är nog inte jättevanligt.

Kan du hänvisa till en person i NMR som du menar har hög intelligenskvot så att jag kan kolla på några Youtube-klipp? Man brukar snabbt se om det är tal om en överintelligent person.
Citera
2018-07-10, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Men man brukar ändå ana att det finns intelligens hos sådana personer även om de ibland inte är så duktiga talare.

Personer som springer omkring på Gotland, skriker sieg heil, stör andras möten och puttar folk osar inte direkt av hög intelligenskvot, och det är sällan man ser professorer göra så. De kan förstås springa ut och putta folk om de har en riktigt lång paus mellan två föredrag, men det är nog inte jättevanligt.

Kan du hänvisa till en person i NMR som du menar har hög intelligenskvot så att jag kan kolla på några Youtube-klipp? Man brukar snabbt se om det är tal om en överintelligent person.

Finns inget som tyder på att personer från NMR skulle skrikit Sieg Heil. Att sen meningsmotståndare ändå kan tänka sig att säga att det har skett är en helt annan sak.
Om du puttar på en professor och snor hans papper så knuffar han nog tillbaka för att avvärja stölden.
Något möte har inte störts av NMR, det har polisen själva gått utt och sagt klart och tydligt. Tro mig, hade dom gjort det så hade dom blivit bortförda precis som Filip Hammar och hans mötesstörande vänstergäng.
Citera
2018-07-10, 13:16
Medlem
spyhinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClinicallyBlaze
Räknas Freddy Nerman?? www.nordiska-motstandsrorelsen.se/freddy-nerman/

Bo Nilsson var väl också på elitnivå en gång i tiden när det gäller tyngdlyftning har jag för mig...
Citera
2018-07-11, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lyxmigrant
Finns inget som tyder på att personer från NMR skulle skrikit Sieg Heil. Att sen meningsmotståndare ändå kan tänka sig att säga att det har skett är en helt annan sak.
Om du puttar på en professor och snor hans papper så knuffar han nog tillbaka för att avvärja stölden.
Något möte har inte störts av NMR, det har polisen själva gått utt och sagt klart och tydligt. Tro mig, hade dom gjort det så hade dom blivit bortförda precis som Filip Hammar och hans mötesstörande vänstergäng.
Fem gripna för heilandet. Två anhållna.

https://twitter.com/sofielowenmark/status/1014859678705217536
Citera
2018-07-11, 03:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stayloose
Fem gripna för heilandet. Två anhållna.

https://twitter.com/sofielowenmark/status/1014859678705217536

Gripna.. Och? Lätt i Sverige att få någon gripen om man går ihop ett gäng och ljuger för polisen. Hur hör man på bilden att "sieg heil!" skriks?
Var det förresten inte på natten detta skulle ha skett? Bilden tycks ju vara tagen i dagsljus.
Citera
2018-07-11, 06:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av spyhink
Bo Nilsson var väl också på elitnivå en gång i tiden när det gäller tyngdlyftning har jag för mig...

Källa på det

Klart det kan ha funnits folk som inte har vart helt mongo när gick med i smr men det ju lite det som är grejen med en sekt att man hjärntvättad.

Sen undrar man ju hur det gick med den där internutredningen om eran djurplågarmedlem.
Också var zacarias på Gotland???????????
Citera
2018-07-11, 07:31
Medlem
Varför kan inte NMR bara släppa judehatet. Hur fan kan kan tycka illa om någon bara för att man är en jude? Är jude alltid något dåligt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in