2018-07-10, 21:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Som vän till en vän som känner familjen, ja. I egenskap av bekant stående utanför familjekretsen har du alltså inte tillgång till förstahandsinformation, vilket också är förklaringen till att Rockkungen men inte du, kände till testamentets existens.
En stilla undran är hur du kan påstå dig ha insyn i H´s uppväxt och känsloliv. Utan att ens sitta på grundläggande fakta kring hennes närmaste.

O´s anhöriga väljer också vilka delar som ska lämnas ut till din vän.

Att träffas är en sak men hur väl kände du flickorna - handlade det om personliga relationer eller möttes ni på ett ytligt plan?

På vilket sätt är RK släkt med familjen?
Citera
2018-07-10, 21:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Oscar stavar sitt namn med C och inte K och är Gunillas son.
Ni som leker deckare kan säkert kontrollera detta genom Facebook och Gunilla hade fler barn när hon gifte sig med L**e som han adopterade.
Nu lämnar jag denna tråd.Kompletterande Provsvar kommer i slutet på Juli el i början på Augusti.Någon liten uppdatering kommer säkert i pressen.

Skäms du inte?
Var får du allt i från?
Citera
2018-07-10, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Inte i det här fallet. Det handlar nog inte om dagar här. Så det blir omöjligt. Arvet kommer delas mellan hans och hennes syskon. Och det kan finnas testamente.

Citat:
Som vän till en vän som känner familjen, ja. I egenskap av bekant stående utanför familjekretsen har du alltså inte tillgång till förstahandsinformation, vilket också är förklaringen till att Rockkungen men inte du, kände till testamentets existens.
En stilla undran är hur du kan påstå dig ha insyn i H´s uppväxt och känsloliv. Utan att ens sitta på grundläggande fakta kring hennes närmaste.

Att träffas är en sak men hur väl kände du flickorna - handlade det om personliga relationer eller möttes ni på ett ytligt plan?

Det fanns fler som kände till testamentet och dess innehåll före Rockungen skrev om det. Om man inte känner till innehållet så kan man inte heller veta att arvet skulle delas mellan syskonen, utan testamentet skulle parets föräldrar ärvt allt.
Citera
2018-07-10, 21:24
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av japanesa
På vilket sätt är RK släkt med familjen?
Den frågan ska du ställa till RK, inte mig.
Citera
2018-07-10, 21:28
Bannlyst
Citat:
Den frågan ska du ställa till RK, inte mig.
Trodde ni stod varandra nära så jag frågade dig.
Citera
2018-07-10, 21:30
Medlem
Citat:

Än en gång Rickkungen är ingen släkting och har fått info från någon han känner precis som jag.
Vet inte om man kan kalla det ytlig.
Har träffat dem sporadiskt under ca 14 år genom gemensam vän som är i nära relation till familjen då Os farmor och farfar var vänner med min väninnas farmor och farfar och hennes mor och far vän med L och M
Och därtill har kännt H sedan de träffades.
Och nej självklart får hon inte veta allt.Jag förmedlar vad hon har berättat och därmed INTE allt för respekt mot både min vän och anhöriga till skillnad från Rockkungen.

Så kan ju förmedla att familjerna är mkt ledsna av att ett testamente har cirkulerat i denna tråd.
Inte ens alla släktingar visste om detta från början.
Citera
2018-07-10, 21:30
Bannlyst
Citat:
Men snälla du som.säger dig vara besläktad med familjen.
Kan du då inte förklara denna invecklade familjekonstellationen i och om familjen Hans*** / B****n så slipper jag bli utsedd som lögnare.
Tack på förhand !

Nej du
Jag ska inte städa upp efter dig.
Kakan har du bakat.
Citera
2018-07-10, 21:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det fanns fler som kände till testamentet och dess innehåll före Rockungen skrev om det. Om man inte känner till innehållet så kan man inte heller veta att arvet skulle delas mellan syskonen, utan testamentet skulle parets föräldrar ärvt allt.

Oj. Picasso hade samma information redan 15/1. Då måste hen nog vara väldigt nära släkting.
Citera
2018-07-10, 21:40
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Än en gång Rickkungen är ingen släkting och har fått info från någon han känner precis som jag.
Har träffat dem sporadiskt under ca 14 år genom gemensam vän som är i nära relation till familjen då Os farmor och farfar var vänner med min väninnas farmor och farfar och hennes mor och far vän med L och M
Och nej självklart får hon inte veta allt.Jag förmedlar vad hon har berättat och därmed INTE allt för respekt mot både min vän och anhöriga till skillnad från Rockkungen.

Så kan ju förmedla att familjerna är mkt ledsna av att ett testamente har cirkulerat i denna tråd.

Men "Ellie09" - att svara på om Hanna hade en brorsdotter eller om hon inte hade det kan väl ändå inte vara så svårt?
Antingen är du felinformerad eller så har du rätt - vilket är det?
Vad börjar hennes förnamn på för bokstav??
Citera
2018-07-10, 21:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rockkungen
Det här frågor har du ställt mig nu
i flera ”månader”
Och jag har svarat dig tidigare.
Nu får du fortsätta härska här som för.

Nej. Du har inte svarat mig tidigare. På det hela taget är du känd för att inte svara på några frågor alls. Du talar i gåtor, kommer ständigt med motstridig information och har blivit ertappad med att ljuga några gånger.

Vilken sjukdom hade A som du beskrev som mycket sjuk? Vad stod det i intygen som absolut inte kom från något av regionssjukhusen?
Citera
2018-07-10, 21:44
Bannlyst
Citat:

Nu vet du inte hur du ska ta dig ur soppan.
Mag*s blev ur sinig efter det du skrev i går!
Efter det du utalat av MANOT besluta vi lägg ut testamentet......
Oskars vänner fam Hansson!

Om Henkow är ledsna så är det en bråk del av vad Brenton är efter slagen i text du format till dem om deras DOTTER Svägerska faster etc.

Du får uppgifter i hörsägen om Oskar som inte är sanningsenliga.
Anklagar en vårdnadshavare ha förgiftat barn.

Varför var du inte med den 26?
Och tog farväl du är ju vän vän vän vän bekant bekant.

Mel*er läser också här och blev chockad över vad du skrivit...................!

Hur gärna du än vill jag inte ska vara släkting går det inte ändra på.
Citera
2018-07-10, 21:51
Medlem
Solglittrets avatar
Men, egentligen är det ju ganska enkelt.
Som postaren "Missan27" till slut gjorde när hen blev anklagad för att ljuga om en tavla i familjens hus för fler Det är bara att presentera fakta på att man känner till korrekta sakförhållanden. Vill minnas att det var "Elli09" som även då uppgav andra uppgifter om tavlan som hen sedan bad om ursäkt för.
Alla kan göra ett misstag eller ha missuppfattat något.

Men har man stolthet nog att erkänna sitt misstag är man i alla fall en rakryggad ärlig individ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in