2018-07-10, 17:10
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rockkungen
Du kunde läsa vad ja skrev?

Elli09 får stå till att Hanna förgiftat barnen.
Det är lögn förtal.
Att folk är skilda.
Har osynliga barn.
Ja Elli09 Oskars vän får då till det.

Du vill få det till att allt är Os fel och att H är oskyldig. Sanningen ligger säkerligen någonstans mittemellan.
Citera
2018-07-10, 17:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CROSS-i-taket
Där kan jag inte hålla med. Elli har liksom du själv en tydlig agenda till försvar för OH och måste dessutom vara ganska perifer i sammanhanget, enligt det du själv skriver ovan.
Det rimmar illa med dina egna storvulna intentioner om att vara opartisk granskare i denna tråd, där du nu i mitt tycke kommit att inta en alltför dominerande roll.

Till försvar för OH? Jag tror att OH har planerat att döda för att sedan döda sin avkomma tillsammans med sin fru.
Berätta gärna hur du får det till att jag försvarar OH. Jag skulle knappast heller kalla mig opartisk. Jag tycker att många i tråden är fullständigt korrupta och inskränkta i sin syn på detta fall. En del, som du själv, verkar bara förvirrade och feltolkar det mesta omkring sig.
Citera
2018-07-10, 17:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av japanesa
Det är riktigt, i likhet med i princip all info vi har i fallet utöver testamentet och avskedsbrevet. Det kommer från den nyktraste och mest trovärdiga källan i tråden som har personlig kunskap om familjen.

Har avskedsbrevet blitt presenterat?
Har missat det. Kan du länka?
Citera
2018-07-10, 17:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av P944
Har avskedsbrevet blitt presenterat?
Har missat det. Kan du länka?

Väl bekomme!
Citera
2018-07-10, 17:24
Avslutad
Citat:
Väl bekomme!

Jaja. Då har jag inte missat så mycket ändå.
Citera
2018-07-10, 18:02
Bannlyst
Citat:
Det är riktigt, i likhet med i princip all info vi har i fallet utöver testamentet och avskedsbrevet. Det kommer från den nyktraste och mest trovärdiga källan i tråden som har personlig kunskap om familjen.

Hade Elli09 haft personlig kunskap
Om familjen hade Elli09 inte skrivit
Så om fam Brenton.
Du sätter diagnoser och ralejerar.
Har du alkohol mättare med på postare?
Citera
2018-07-10, 18:12
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Om detta med skilsmässobarn in i en konservativ krets m.m.Det är en känsla du inte kan ta ifrån någon.Låter hemskt men sådan är ju verkligheten ibland.
Tro mig det är mkt möjligt att H kände sig väldigt utanför och udda.
När hon sökte in på juristhögskolan skulle hon minsann visa sina föräldrar etc.
Paret började sin romans på E&Y som rivaler.
Hs bror skilde sig men dottern som fortfarande bor i Gbg har kontinuerlig kontakt med farfar i Båstad vilket aldrig Os och Hs töser har haft trots nära avstånd.Och det berodde inte på O utan på H själv.

Detta är lite obegripligt för mig.
Du "Elli09" uppger att Hanna har en bror - M*agnus som har skillt sig, och vars dotter bor kvar i Göteborg och har god kontakt med sin farfar i Båstad. Denne farfar, L*age Bre*nton är 80 år och således far till Hanna och M*agnus.
Dock verkar det som M*agnus numera bor i Salsjöbaden, Stockholm och är gift med Ing*borg. Uppgifter gör gällande att M*gnus inte har en dotter - utan endast en son.

Detta har ventilerats med anledning av att H själv varit skilsmässobarn och det således också förekommit skilsmässa hos hennes bror samt att hennes egna döttrar inte hade nära kontakt med sin morfar. En nära kontakt som ska ha uteblivit på grund av Hanna.

Hade Hanna egentligen en brorsdotter eller en brorson??
Citera
2018-07-10, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Detta är lite obegripligt för mig.
Du "Elli09" uppger att Hanna har en bror - M*agnus som har skillt sig, och vars dotter bor kvar i Göteborg och har god kontakt med sin farfar i Båstad. Denne farfar, L*age Bre*nton är 80 år och således far till Hanna och M*agnus.
Dock verkar det som M*agnus numera bor i Salsjöbaden, Stockholm och är gift med Ing*borg. Uppgifter gör gällande att M*gnus inte har en dotter - utan endast en son.

Detta har ventilerats med anledning av att H själv varit skilsmässobarn och det således också förekommit skilsmässa hos hennes bror samt att hennes egna döttrar inte hade nära kontakt med sin morfar. En nära kontakt som ska ha uteblivit på grund av Hanna.

Hade Hanna egentligen en brorsdotter eller en brorson??

Så har jag också fattat det.... ”dottern med bloggen” heter hon M*y* ?? *(=A)
är det verkligen Magn*s dotter? På hennes FB ser det ut som att hennes pappa heter Osk*ar Brent*n?! Kusin(?) till Hanna?

Eller är det nån helt annan tjej?
Citera
2018-07-10, 18:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Om detta med skilsmässobarn in i en konservativ krets m.m.Det är en känsla du inte kan ta ifrån någon.Låter hemskt men sådan är ju verkligheten ibland.
Tro mig det är mkt möjligt att H kände sig väldigt utanför och udda.
När hon sökte in på juristhögskolan skulle hon minsann visa sina föräldrar etc.
Paret började sin romans på E&Y som rivaler.
Hs bror skilde sig men dottern som fortfarande bor i Gbg har kontinuerlig kontakt med farfar i Båstad vilket aldrig Os och Hs töser har haft trots nära avstånd.Och det berodde inte på O utan på H själv.

Fick Ma*gnus dottern i natt?
Då har Me*ker blivit storebror.
Har du drömt om barn födsel och skilda?
Vad får du ut av det här?
Citera
2018-07-10, 18:51
Medlem
Anabellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boboqqqq
Så har jag också fattat det.... ”dottern med bloggen” heter hon M*y* ?? *(=A)
är det verkligen Magn*s dotter? På hennes FB ser det ut som att hennes pappa heter Osk*ar Brent*n?! Kusin(?) till Hanna?

Eller är det nån helt annan tjej?

Varför ska vi gräva i andra användares anonymitet?

Jag hoppas innerligt att Elli ångrar att hon kokat ihop den här soppan.
Tvi, tvi, tvi på kvinnor och män som inte respekterar äktenskapets sakrament!
Och hur är med Magnus och Ingeborg i Saltsjöbaden. Är de lagvigda eller lever i synd?

Och vi klagar på islamistiska moralpoliser i utanförskapsområden!...
Rena talibanvarning på fam H-----s högtstående moraliska värderingar.
Citera
2018-07-10, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anabella
Varför ska vi gräva i andra användares anonymitet?

Jag hoppas innerligt att Elli ångrar att hon kokat ihop den här soppan.
Tvi, tvi, tvi på kvinnor och män som inte respekterar äktenskapets sakrament!
Och hur är med Magnus och Ingeborg i Saltsjöbaden. Är de lagvigda eller lever i synd?

Och vi klagar på islamistiska moralpoliser i utanförskapsområden!...
Rena talibanvarning på fam H-----s högtstående moraliska värderingar.

Andra användares anonymitet?? Jag pratar om Facebook.
Citera
2018-07-10, 19:00
Medlem
Anabellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boboqqqq
Andra användares anonymitet?? Jag pratar om Facebook.

Förlåt, jag kanske har missförstått.
Är alltid lite illa berörd när folk försöker fläka ut på FB familjernas släkttavlor med namn och info på personer som är inte ens berörda av trådens ämne.
Men, men, det är kanske en del av FB..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in