2018-07-10, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Jag tror nu att anhöriga inte vet ett smack! De vet mindre än oss i tråden som försökt gräva fram fakta, till exempel att O inte deklarerat. Det är en avgörande uppgift om hur han hade det.

Anhöriga förlitar sig precis som övriga i samhället på att alla gör vad de ska. Skolan blundade. Det måste få ett efterspel!

Ja, så kan det absolut vara. Eller att respektive släktingar och vänner har en egen bild av vad som hände utifrån vad de visste/inte visste sen tidigare. Eller att sanningen om vad som hände är så otroligt makaber att de absolut inte vill att ngn info ska komma fram. Plus att de känner skuld ev för att de inte märkte något. Men kanske vet de inget heller. Jag har en känsla av att en aspekt som gör det hela så hemskt är att det var planerat under en längre tid och att det inte bara skedde pga känslor som kokade över.

Mkt intressant det där med O:s inkomst och att han inte deklarerade.
Citera
2018-07-10, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av japanesa
Inte ett smack? Om du syftar på att de inte vet varför är död och hur familjen dog så kan jag hålla med dig men om du menar att de har mindre information om familjen än vi här i tråden har, är du mer än lovligt inbilsk.

Jag menar seriöst att det inte alls är säkert att de fått veta något. Utredningssekretess.
Citera
2018-07-10, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Ja, så kan det absolut vara. Eller att respektive släktingar och vänner har en egen bild av vad som hände utifrån vad de visste/inte visste sen tidigare. Eller att sanningen om vad som hände är så otroligt makaber att de absolut inte vill att ngn info ska komma fram. Plus att de känner skuld ev för att de inte märkte något. Men kanske vet de inget heller. Jag har en känsla av att en aspekt som gör det hela så hemskt är att det var planerat under en längre tid och att det inte bara skedde pga känslor som kokade över.

Mkt intressant det där med O:s inkomst och att han inte deklarerade.

Ja, men om det kommer fram att O faktiskt blivit sjuk tror jag ändå det lättar lite, mitt i det hemska. Att flera avvikande händelser staplats på varandra efter våren 2016 till exempel. Då kan de stämma av med sig själva vad som hänt senaste tiden, precis som en kollega skrev... "det som hänt den senaste tiden förtjänade inte du". Vad? Började O sprida lögner, som han själv trodde på?
Citera
2018-07-10, 16:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Ja, men om det kommer fram att O faktiskt blivit sjuk tror jag ändå det lättar lite, mitt i det hemska. Att flera avvikande händelser staplats på varandra efter våren 2016 till exempel. Då kan de stämma av med sig själva vad som hänt senaste tiden, precis som en kollega skrev... "det som hänt den senaste tiden förtjänade inte du". Vad? Började O sprida lögner, som han själv trodde på?

Jag undrar om anhöriga, vänner eller någon annan för den delen tror att man som föräldrapar kan planera att döda för att sedan döda sina barn utan att vara sjuk?
Citera
2018-07-10, 16:33
Bannlyst
Citat:
Jag är ledsen men det är svårt att föra en diskussion med dig när du skriver så kryptiskt och obegripligt. Jag riskerar bara att feltolka dig. Be någon att hjälpa dig så kan vi fortsätta sen.

Du får gärna fortsätta med dina diagnoser men att säga att någon (Hanna) har förgiftat barnen är inget annat än förtal.
Försök inte hitta på en trådsanning.
Dessutom har jag aldrig dementerat något om Scientologer.
Nu får du sluta anklaga mej!
Citera
2018-07-10, 16:36
Medlem
CROSS-i-takets avatar
Citat:
Det är riktigt, i likhet med i princip all info vi har i fallet utöver testamentet och avskedsbrevet. Det kommer från den nyktraste och mest trovärdiga källan i tråden som har personlig kunskap om familjen.
Där kan jag inte hålla med. Elli har liksom du själv en tydlig agenda till försvar för OH och måste dessutom vara ganska perifer i sammanhanget, enligt det du själv skriver ovan.
Det rimmar illa med dina egna storvulna intentioner om att vara opartisk granskare i denna tråd, där du nu i mitt tycke kommit att inta en alltför dominerande roll.
Citera
2018-07-10, 16:41
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NilsHlt
Har också efterlyst det. Dom bör ha snappat upp ett och annat. Dock förstår jag att dom inte skriver här

Det kan ju även vara så att lärarna inte såg något anmärkningsvärt i hemmet. A kanske var i behov av hemundervisning och då finns det väl ingen anledning att lärarna skulle ”tala ut”. Det som hände fanns inte på kartan sade rektorn efter tragedin. Ingen verkade ana hur illa det egentligen var.
Citera
2018-07-10, 16:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Jag tror att de flesta i tråden absolut känner jättestor sympati för alla som varit nära familjen. Att du och Elli får en massa frågor tror jag beror på viljan att få veta mer, inte att frågorna är kritik eller påhopp på er personligen. Det är svårt tycker jag att hantera att det kommer små bitar av information som är ganska vag. Vi i tråden har ju hängt här sen januari och jag tycker det är svårt att få ihop en klar bild av vad du vet. Vi vet ju inte mer än vad polisen sagt och sånt som man spekulerat om här. Att det blir vilda spekulationer beror på det, att det inte finns info. Därför tror jag att ju mer ni som var nära familjen berättar, desto mindre teorier skulle det föras fram. Ni som vet mest skriver minst så att säga.

Du kunde läsa vad ja skrev?

Elli09 får stå till att Hanna förgiftat barnen.
Det är lögn förtal.
Att folk är skilda.
Har osynliga barn.
Ja Elli09 Oskars vän får då till det.
Citera
2018-07-10, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Det kan ju även vara så att lärarna inte såg något anmärkningsvärt i hemmet. A kanske var i behov av hemundervisning och då finns det väl ingen anledning att lärarna skulle ”tala ut”. Det som hände fanns inte på kartan sade rektorn efter tragedin. Ingen verkade ana hur illa det egentligen var.
Om lärarna hade sett något annat än det rektorn redovisat så hade dom med all säkerhet slagit larm. Sen finns det säkert en hel del att se som kan förefalla anmärkningsvärt, men som ändå inte kräver någon orosanmälan. Det råder till exempel religionsfrihet i Sverige, det är lagligt att till och med tro på det flygande spaghettimonstret.
Citera
2018-07-10, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CROSS-i-taket
Där kan jag inte hålla med. Elli har liksom du själv en tydlig agenda till försvar för OH och måste dessutom vara ganska perifer i sammanhanget, enligt det du själv skriver ovan.
Det rimmar illa med dina egna storvulna intentioner om att vara opartisk granskare i denna tråd, där du nu i mitt tycke kommit att inta en alltför dominerande roll.
Att tro på polisens utlåtande, avskedsbrevet och testamentet som bevisar att dödandet skedde i samförstånd innebär inte att man försvarar O. Det innebär bara att man inte deltar i drevet och smutskastningskampanjen som pågår mot honom för att tvätta bort skulden från H.
Citera
2018-07-10, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rockkungen

Det är lögn förtal.
Att folk är skilda.
Har osynliga barn.
Tror du det är så att Oskars sida av släkten verkligen tror att Hanna förgiftade barnen? Vet du om det stämmer att Oskar hängde sig? Är det bara ett rykte att han "hjälpte" Hanna dö? Tror du föräldrarna planerat allt flera månader innan det hände?
Citera
2018-07-10, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rockkungen

Det är lögn förtal.
Att folk är skilda.
Har osynliga barn.
Vad dog barnen av?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in