2018-07-10, 14:45
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Ja, men valt att mörka det.
Anledning? Tråden spinner tillräckligt hårt mot SD och ändå. Känns som droppa allt jag vet MOT SD, skulle hindra än mer det kreativa tänkandet.
För om inte dom flesta som har SD som huvudspår, inte skulle ha att han är skäligen misstänkt, så undrar jag hur tråden skulle se ut...

Tråden brukar oftast ha rätt i alla fall, det märker du om du läser fler krimtrådar här på FB.

Tror nog det går att vara kreativ med mer fakta, blir ju bara mer seriöst i då fall.

Du har väl själv sett att ju mindre fakta vi har, ju mer konstiga orealistiska teorier kommer det fram(älgen t ex, förlåt LaScala, Reimer m fl). 😎
Citera
2018-07-10, 14:47
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smultr0n

30 maj har JG, HD och någon Sillen loggat cachen (säger man så?). Ett kort meddelande längst ner på sidan som aldrig blir utförligare trots kompletteringslöfte. Cacha på cacha på!

Systerhax skrev ett obekymrat inlägg då, alltså 2:a dagen SD satt anhållen. Det är nästan beundransvärt hur den familjen kan lyckas visa hur livet leker.
Citera
2018-07-10, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Ja, men valt att mörka det.
Anledning? Tråden spinner tillräckligt hårt mot SD och ändå. Känns som droppa allt jag vet MOT SD, skulle hindra än mer det kreativa tänkandet.
För om inte dom flesta som har SD som huvudspår, inte skulle ha att han är skäligen misstänkt, så undrar jag hur tråden skulle se ut...
Att dom flesta ändå tror på SD som GM är väl ändå fullt naturligt? Hur tråden skulle sett ut annars? Hur tänker du nu?
Citera
2018-07-10, 14:58
Medlem
Eller så tyckte JG det är hemskt att finna någon man känner död
det är många som tycker
Citera
2018-07-10, 15:02
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
Nja, tycker han skriver ungefär som vanligt. Lite smådryg och försök att vara skämtsam.. Här ref han till barnens nya kanin som något han vill lägga på grillen 🤭

"Det är en absurd och svårförstådd värld, precis som denna GC-värld. Nåväl, det blev en lättsam och uppsluppen resa genom sommarkvällen, och alla var nöjda med utfallet, särskilt barnen som råkade få med sig en hoppråtta för många hem. Får se om den duger på grillen..."

Det var bland det vidrigaste jag läst! Husdjur på grillen!? Jag blir mållös...
Citera
2018-07-10, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Systerhax skrev ett obekymrat inlägg då, alltså 2:a dagen SD satt anhållen. Det är nästan beundransvärt hur den familjen kan lyckas visa hur livet leker.

Ja, fascinerande! Personligen lägger jag inte ut mina barn på nätet och så kan det ju vara i geocacharnas virtuella värld också - men tanken slår mig igen och igen: var är barnen under tiden? Pappa sitter häktad och mamma letar burkar.
Citera
2018-07-10, 15:07
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Ja, fascinerande! Personligen lägger jag inte ut mina barn på nätet och så kan det ju vara i geocacharnas virtuella värld också - men tanken slår mig igen och igen: var är barnen under tiden? Pappa sitter häktad och mamma letar burkar.

Troligen hos mormor och morfar i stugan utanför Örebro, där de också har tillgång till hästar att rida på och ta hand om.
Citera
2018-07-10, 15:13
Medlem
Honan6s avatar
Citat:

Det är hemskt, men jag börjar snart att tro att detta fall är The Mystery Murder Cache på riktigt - välregisserat och arrangerat av laget SD/HD (och kanske JG).

Dessa människor verkar ju vara helt besatta av geocaching - liksom offret som var så het på Sociala Medias uppdateringar i mobilen att hon voltade av vägen med barnen i bilen (om det sista är sant vet jag inte, då källorna är obekräftade, men skulle inte bli förvånad).
Citera
2018-07-10, 15:14
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Nja, tycker han skriver ungefär som vanligt. Lite smådryg och försök att vara skämtsam.. Här ref han till barnens nya kanin som något han vill lägga på grillen 🤭

"Det är en absurd och svårförstådd värld, precis som denna GC-värld. Nåväl, det blev en lättsam och uppsluppen resa genom sommarkvällen, och alla var nöjda med utfallet, särskilt barnen som råkade få med sig en hoppråtta för många hem. Får se om den duger på grillen..."

Litet i stil med det osmakliga inlägget där han en gång skulle pussa på en groda, men tappade grodan så den spräcktes sönder mot marken. Naturligtvis var han tvungen att skämta om det
Citera
2018-07-10, 15:36
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Tråden brukar oftast ha rätt i alla fall, det märker du om du läser fler krimtrådar här på FB.

Tror nog det går att vara kreativ med mer fakta, blir ju bara mer seriöst i då fall.

Du har väl själv sett att ju mindre fakta vi har, ju mer konstiga orealistiska teorier kommer det fram(älgen t ex, förlåt LaScala, Reimer m fl). 😎

Ingen fara, älgen kommer tillbaka när alla andra alternativ är körda i botten, jag tror på en lösning av fallet fortfarande.

Det ser inte ljust ut men det är för tidigt att kasta in handduken och ropa på älgen men om fallet fortsätter att gå i stå så lanserar jag älgfan igen.
Citera
2018-07-10, 15:40
Medlem
Citat:
Troligen hos mormor och morfar i stugan utanför Örebro, där de också har tillgång till hästar att rida på och ta hand om.

Låter som en bra miljö iaf!
Citera
2018-07-10, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Det är hemskt, men jag börjar snart att tro att detta fall är The Mystery Murder Cache på riktigt - välregisserat och arrangerat av laget SD/HD (och kanske JG).

Dessa människor verkar ju vara helt besatta av geocaching - liksom offret som var så het på Sociala Medias uppdateringar i mobilen att hon voltade av vägen med barnen i bilen (om det sista är sant vet jag inte, då källorna är obekräftade, men skulle inte bli förvånad).

Jag är övertygad om att inte bara en vet vad som hänt, tror GM haft hjälp efteråt och jag funderar lite på om GM inte hade hjälp innan också? Skulle det kunna vara överlagt? Trots att jag själv tidigare avskrivit det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in