2018-07-10, 13:10
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Är det någon som har koll på var och när vittnet såg SD?
Det är en viss skillnad på 23:20, slängde sopor hos sig och 23:00 utanför LW.

Varför kommer denna uppgift 8 veckor efter händelsen? Polisen knackade ju dörr direkt.

I det aktuella området den aktuella tiden.
Det kanske inte har läckt från utredningen förrän nu.
När jag hade delgivit tråden att Stefan erkänt digital kontakt med Lena den aktuella kvällen, så skrev du ganska snabbt efter det i tråden, att nu kunde du också bekräfta att så var fallet.
Så du borde ju själv rimligtvis vetat om den uppgiften ett tag?
Citera
2018-07-10, 13:13
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jag ifrågasätter inte alls uppgifterna om att det har kommit "vissa svar" från NFC. Det jag tvivlar på är att det skulle finnas resultat som pekar mot SD. Det hade vi nog hört i så fall.

Menar du att vi skulle hört från åklagaren om svaren som kommit pekar mot Stefan?
Att du tolkar tystnaden som att de pekar mot annan GM?
Varför skulle åklagaren ens kommentera något nu om de nya uppgifterna?
Det förstör ju alla kommande förhör om saker läckt i pressen?
Citera
2018-07-10, 13:30
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Tackar Jaha, HD är hemma då, någonstans. Men SD är inte med HD och släkten? Är han ensam i ”Värmeland du sköna” med endast blodtörstigt myggsällskap?

HD har också loggat nu (10/7), på plats med "den kvinnliga delen av teamet" i Örebro-trakten.
Citera
2018-07-10, 13:31
Medlem
SD har flyttat tillbaka in i sitt hus. Kanske redan sagts men säger det igen isf.
Citera
2018-07-10, 13:35
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smarfor
SD har flyttat tillbaka in i sitt hus. Kanske redan sagts men säger det igen isf.

Vet du om han har samma bil som tidigare? Tänker ifall den fortfarande är i beslag.
Citera
2018-07-10, 13:40
Medlem

30 maj har JG, HD och någon Sillen loggat cachen (säger man så?). Ett kort meddelande längst ner på sidan som aldrig blir utförligare trots kompletteringslöfte. Cacha på cacha på!
Citera
2018-07-10, 13:50
Medlem
Sockerhalss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jag ifrågasätter inte alls uppgifterna om att det har kommit "vissa svar" från NFC. Det jag tvivlar på är att det skulle finnas resultat som pekar mot SD. Det hade vi nog hört i så fall.

Absolut. OM det nu "kommit svar",vilket jag tvivlar på,så hade de hämtat in Stefan direkt, om svaren pekar på honom. Naturligtvis får de inte fram något. De bara klamrar sej fast vid dessa fantasier.
Allvarligt talat känns det bara som hela ärendet förhalas. Mycket underligt.
Citera
2018-07-10, 13:52
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Vet du om han har samma bil som tidigare? Tänker ifall den fortfarande är i beslag.
Gissar att han fått sin tillbaka. Den vita familjebussen Ivar som drivs med diesel stämmer iaf in på den modell av bil han har.
Citera
2018-07-10, 13:52
Medlem
JG kanske visste att hon var illa tilltygat som de skrivit här
och tyckte det var bättre personer som inte kände henne
fann henne . Har han blivit indragen som medhjälpare att gömma
henne kanske?
Citera
2018-07-10, 13:57
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
HD har också loggat nu (10/7), på plats med "den kvinnliga delen av teamet" i Örebro-trakten.
Sedär, de cachar och loggar på i vanlig stil då!
Citera
2018-07-10, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
I det aktuella området den aktuella tiden.
Det kanske inte har läckt från utredningen förrän nu.
När jag hade delgivit tråden att Stefan erkänt digital kontakt med Lena den aktuella kvällen, så skrev du ganska snabbt efter det i tråden, att nu kunde du också bekräfta att så var fallet.
Så du borde ju själv rimligtvis vetat om den uppgiften ett tag?
Ja, men valt att mörka det.
Anledning? Tråden spinner tillräckligt hårt mot SD och ändå. Känns som droppa allt jag vet MOT SD, skulle hindra än mer det kreativa tänkandet.
För om inte dom flesta som har SD som huvudspår, inte skulle ha att han är skäligen misstänkt, så undrar jag hur tråden skulle se ut...
Citera
2018-07-10, 14:35
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Tusen tack för texterna och infon Hmmm, ”semesterdag” skriver han. Han kan väl inte ha arbetat dessförinnan, åtminstone inte efter att han släpptes från häktet? Jag får en känsla av att SD börjat tona ner sin offentliga ”skrytskrift” väsentligt. Jag kan ha fel. HD har alltså inte loggat något på en vecka. Undrar om hon är i ”Picasso-landet”?

Nja, tycker han skriver ungefär som vanligt. Lite smådryg och försök att vara skämtsam.. Här ref han till barnens nya kanin som något han vill lägga på grillen 🤭

"Det är en absurd och svårförstådd värld, precis som denna GC-värld. Nåväl, det blev en lättsam och uppsluppen resa genom sommarkvällen, och alla var nöjda med utfallet, särskilt barnen som råkade få med sig en hoppråtta för många hem. Får se om den duger på grillen..."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in