Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-09, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DunderOllon
DN-juden Evelyn Schreiber går till hatisk attack mot Alternativ för Sverige.

https://www.dn.se/ledare/signerat/evelyn-schreiber-en-argare-sd-kopia-ar-ett-daligt-alternativ-for-sverige/

Citat:
Ursprungligen postat av tclaesson
DN uppmärksammar AfS: https://unv.is/dn.se/ledare/signerat/evelyn-schreiber-en-argare-sd-kopia-ar-ett-daligt-alternativ-for-sverige

Börjar redaktionen på DN bli lite orolig tro?

Edit: Någon hann visst före.

Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
När DN försvarar SD då vet man att de verkligen inte är något hot längre. Det är väl bara tacka och ta emot, ty hon inte förstår att när man ljuger och förtalar ett parti får detta parti bara mer sympatier.

Nej, uppenbarligen tänker ledningen annorlunda. Där är det minst 4% som gäller, inget annat. Vilket är helt rätt, man kan inte gå in och vara nöjd med 2%, det är loser-attityd och det kommer man ingen vart på.

All reklam är bra reklam
Äntligen börjar svenskarna vakna ur sin Pk & feminist koma
Och det är fanimej på tiden
Citera
2018-07-10, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DunderOllon
DN-juden Evelyn Schreiber går till hatisk attack mot Alternativ för Sverige.

https://www.dn.se/ledare/signerat/evelyn-schreiber-en-argare-sd-kopia-ar-ett-daligt-alternativ-for-sverige/
Inte det minsta. Givetvis vill DN att Afs skall få så mycket röster som möjligt, de tar direkt från SD
Citera
2018-07-10, 00:40
Medlem
-Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Man kan ju undra, om det du skriver är i samklang med AfS ledning och dess ambitionsnivå? Att se 1% som OK och 2% som "succé" är ju inte vidare ambitiöst.

Tror AFS ledning blir nöjda ändå, man går ju inte utåt i ett val som nytt parti med ett offentligt mål om att nå 2%. Då blir det en loser stämpel.

Sedan är det ruskigt svårt att nå 4% som nystartat parti, utan varken röstsedlar eller statligt stöd. Om man når 2.5% så har man ett guldläge inför nästa val.
Citera
2018-07-10, 00:40
Medlem
Ulo2000s avatar
Citat:
DN uppmärksammar AfS: https://unv.is/dn.se/ledare/signerat/evelyn-schreiber-en-argare-sd-kopia-ar-ett-daligt-alternativ-for-sverige

Känns som något de mest frenetiska hetsarna ifrån SD skräckslaget brukar häva ur sig. Man gnäller dels på att AfS är rasister men att de också, i praktiken har "kopierat" SDs partiprogram.
Man går till och med så långt att man menar på att AfS skulle ha en sämre utvecklad och mindre radikal politik. Man för ut dubbla budskap i frågan, något SDs egna företrädare satt i praktik.
Man byter fot i frågor lite som man känner för, antagligen i syfte att förvirra sina väljare och på så vis bredda sin väljarbas.

Detta inlägg skulle kunna tolkas som starten på det kommande "systemskiftet". Hur SD nu är på väg att bli det nya etablissemangspartiet nummer ett, kanske till och med uppbackat av Bonnier och annan träskmedia i framtiden.
Svensken luras alltså återigen, ständigt 10-20 år efter i sitt politiska tänk. Man kommer fortfarande lunka på och betalar sin skatt i hopp om att den nya landsfadern Jimmie ska städa upp i kaoset.
Förvånar mig inte om Sverigedemokrater kommer att ersätta socialliberalernas roll som moralpoliser och yttrandefrihetshatare i samhället. Döda fiskar följer strömmen.
Citera
2018-07-10, 06:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlands.guld
Siffrorna är ju helt tagna ur luften, andelen med utländsk bakgrund är 25-30 %, alltså ca 2,5-3 miljoner. Varav många av dessa är europeiska, det finns inga seriösa som vill kicka kicka ut danskar. Att använda svenskhataren Tobias siffror är inte seriöst, det är hans önskedröm att det ska vara så 2028, inte verkligheten. Att det sedan, med den utvecklingen som varit, skulle ha gått mot dom siffrorna är en annan femma. Men det har skett ett trendbrott och invandringen minskar, dock inte så mycket som den borde.

Nej, det är nog tyvärr rätt tänkt och analyserat av Hubinette.

Regimen har i alla år tonat ner, mörkat och försökt dölja exakt hur många främlingar som finns i landet. Det är mycket värre än vad som officiellt anges.

Majoriteten av alla som är födda utomlands eller har "utländsk bakgrund" är icke-vita. Finnar och juggar är sedan länge omsprungna av andra grupper. Dessutom har det funnits invandrare såpass länge i Sverige att det idag finns relativt många icke-vita som är födda av föräldrar som också är födda i Sverige. Det finns massor av araber, iranier, turkar och syrianer som är födda av föräldrar som är födda i Sverige. Det finns t.o.m. somalier som är födda av somalier som är födda i Sverige. Dessa räknas aldrig med som "utländsk bakgrund" fastän det måste röra sig om hundratusentals människor. Räknar du in alla blandavkommor, thaifruar och köpebarn, och deras blandavkomma, så lär du med lätthet komma upp i över tre miljoner icke-vita i Sverige.

De flesta tänker inte heller på det uppenbara som är att en väldigt stor andel av svenskarna är äldre människor som aldrig mer kommer skaffa barn. Förmodligen så är svenskar i praktiken redan mindre än 50 procent av befolkningen då andelen svartskallar är väldigt hög bland barn och ungdomar. Vi har massa gamlingar som fyller ut statistiken och när de dör så kommer svartskallarna bli majoritet. Detta kommer hända även om invandringen stoppas helt och för all framtid.
Citera
2018-07-10, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
Tror AFS ledning blir nöjda ändå, man går ju inte utåt i ett val som nytt parti med ett offentligt mål om att nå 2%. Då blir det en loser stämpel.

Sedan är det ruskigt svårt att nå 4% som nystartat parti, utan varken röstsedlar eller statligt stöd. Om man når 2.5% så har man ett guldläge inför nästa val.

Det kanske är så, att ledningen i praktiken inte siktar högre än till 1-2%. Men jag tror inte att varken Kasselstrand eller Hahne eller Ahl skulle vara nöjd med en sådan siffra. Under 2% innebär framför allt uteblivet partistöd, och att kämpa i ytterligare minst 4 år - för att vadå? Lyckas nå partistödsgränsen vid valet 2022? Kasselstrand har ju varit aktiv politiker i ca 10 år nu. Skulle han stå ut med att vänta i ytterligare kanske 8 år på en riksdagsplats?
Citera
2018-07-10, 12:31
Medlem
-Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Det kanske är så, att ledningen i praktiken inte siktar högre än till 1-2%. Men jag tror inte att varken Kasselstrand eller Hahne eller Ahl skulle vara nöjd med en sådan siffra. Under 2% innebär framför allt uteblivet partistöd, och att kämpa i ytterligare minst 4 år - för att vadå? Lyckas nå partistödsgränsen vid valet 2022? Kasselstrand har ju varit aktiv politiker i ca 10 år nu. Skulle han stå ut med att vänta i ytterligare kanske 8 år på en riksdagsplats?

Oj, menade 2,5% för partistöd, det borde man väl vara nöjda med internt kan jag tro.
Citera
2018-07-10, 12:42
Medlem
Vi pausar för lite humor.

Dagen: Vi måste prata med barnen i årets valrörelse

Citat:
När jag under Almedalsveckan promenerade förbi Donners plats i Visby såg jag fem pojkar gå fram till politikerna i slutet av Alternativ för Sveriges dagliga torgmöte. Jag drog mig närmare och hörde politikerna säga till de utlandsfödda pojkarna: ”Varför ska ni ta våra pengar?”

De gensvarade med att kalla dem rasister men politikerna påstod att pojkarna blivit lurade av sina föräldrar och lärare, och ville att de skulle läsa Alternativ för Sveriges broschyr.

Meningsutbytet fortsatte och till slut sprang pojkarna därifrån medan politikerna ropade efter dem.

Jag sprang efter pojkarna och letade efter dem bland smågatorna. När jag till slut fann dem gick jag fram och frågade om allt var okej. I centrum stod en åttaåring som tröstades av sin storebror. Han var orolig, han kunde känna fientligheten som riktas mot just honom.

Jag frågade om han var sugen på glass, han sken upp och berättade att den bästa glassen fanns i hamnen. ”Är du snäll?” frågade pojken mig.

”Ja, han vill bjuda på glass ju”, svarade den några år äldre storebrodern innan jag hann säga något.

Det var tydligt att storebrodern tvingades spela en roll som ingen i hans ålder ska behöva göra när han försökte skydda sin lillebror mot rasisternas ideologi. Det kändes som han andades ut när jag kom som ett exempel på att alla vuxna de mötte den dagen inte ville dem illa.

Åttaåringen bad om att få hålla mig i handen och han kramade den hårt när vi på vägen till hamnen gick förbi Alternativ för Sveriges flaggor och en stor grupp medlemmar ur Nordiska motståndsrörelsen som utmärkte sig med sina vita pikétröjor.

...

Efter att vi skrattat tillsammans en stund frågade en av pojkarna om de kommer bli utskickade från Sverige efter valet. Politikerna från Alternativ för Sverige hade berättat att de är världens största parti och pojkarna vet vad det innebär. ”Det är inte sant,”sa jag, ”dom är ett jättelitet parti och kommer aldrig vinna.” ”Okej, men om dom vinner, då skulle vi skickas ut va,” svarade pojken. ”Dom kommer inte vinna,” sa jag. ”Säkert? Men om dom skulle göra det, då skulle vi väl inte få vara kvar?”

Jag förklarade för pojkarna att det finns människor som är dumma och vill dem illa och det kommer det alltid att göra, men för varje person som vill dem något ont så är vi 100 personer som vill dem gott. Jag har ingen statistik på den siffran men vill så gärna tro att det är sant och jag vill så gärna att pojkarna ska känna att det är sant. Men jag vet att den här veckan i Almedalen, och i den här valrörelsen, så uppfattar de utlandsfödda barnen mer hat än kärlek.
Citera
2018-07-10, 12:58
Medlem
GusFrings avatar
Citat:

https://unvis.it/dn.se/ledare/signerat/evelyn-schreiber-en-argare-sd-kopia-ar-ett-daligt-alternativ-for-sverige

Skall det vara för att man skall kunna komma in på den när man klickar.

haha, lol: "Då man fortfarande festade med Ultima Thule, svingade järnrör och pratade om att skjuta flyktingar från Öresundsbron. Det var tider det."
Citera
2018-07-10, 13:00
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
Vi pausar för lite humor.

Dagen: Vi måste prata med barnen i årets valrörelse

Det där var ju den sämsta uppdiktade historien jag hört snubben har ju ingen framtid som författare iafall.
Citera
2018-07-10, 13:11
Medlem
Citat:

Inte så illa ändå för att vara DN. Plockar man bort "skräpet" i artikeln så framgår det att AfS är radikalare än SD, vilket ju är sant och att SD blivit mellanmjölk, vilket också är sant.

Mer kan man väl inte förvänta sig av MSM.
Citera
2018-07-10, 13:12
Medlem
Qusimotos avatar
Ännu ett skämt till parti, nu finns det 2 dessa och FI
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in