Citat:
Ursprungligen postat av
Tjivik
Det är väldigt märkligt.....
Varje gång det kommer upp ett spår som faktiskt kan förklara denna händelsen, så distraheras/avleds läsarnas "fokus" med ändlösa diskussioner om testamente, husförsäljning, diagnoser/intyg och käbbel postare emellan.
Jag undrar:
Enl tidiga uppgifter i tråden skulle Os dator ha raderats - inte sant enl andra - men hans yrkesprofil på linkedin finns iaf inte kvar, och det lär han väl ha haft.
Av vilken anledning vill man radera något på sin dator om man planerar att ta bort sig själv och sin familj? Nej, jag tror inte på olämpliga bilder el dyl - jag tror på KONTAKTER och KONVERSATIONER.
Hade O någon enskild firma/HB inregistrerad? Kan inte hitta någon, men om han dragit in pengar den vägen under 2016 och dessa pengar (inkl egenavgifter och skatter) gått till "behandlingar" kanske man inte är så motiverad att lämna in sin deklaration. Det finns de som tydligen laddat ner bouppteckningen - fanns det anledning att misstänka att tillgångssidan blivit extremt kraftigt dränerad? "Behandlingar" inom Sc är nog inte helt gratis.
Ja, det har jag funderat kring också. Ett annat alternativ är att den superkontrollerade O inte ville låta förfrågningar med mera stå obesvarade. Ytterligare en möjlighet är att O tog bort Linkedin som en ren aggressionshandling, precis som morden och all planering runt detta kan ha varit det.
Nu skulle han bli saknad (på linkedin)
Precis som han skulle bli saknad på konferensen. Det blev han också.
Aggression på grund av besvikelser, av att inte ha blivit lyssnad på, men också av ren utmattning. Vanföreställningar om den egna obetydligheten kanske.
Att O drivit mordplanerna är uppenbart med tanke på den frenesi han ägnat åt att skapa sitt eftermäle. Bort med linkedin och Facebook, den egna hemsidan med sagoberättelsen är det enda som är kvar. Den skapade kärleksförklaringen till barnen och kängan till hela världen som inte fattar vad moms är och hur det fungerar. Som jag skrev tidigare så är momssagan en parodi på boken han inte fick (eller inte ville?) vara med och skriva tillsammans med sin forna mentor. På första raden i testamentet fokuserar han också på böcker, boken han skrev tillsammans med en person som ensam ska få ta över intäkterna.
Viktigt för O:
Författarskapet, det som han fick leva ut och det som han inte fick göra.
Han är tydligt intresserad av bokutgivning och visst skulle förslagsverksamhet också vara en del av hans verksamhet?
Jag tror detta ligger närmare sanningen, aggression, ilska och narcissism än religiöst grubbel. Jag tror att han var helt upptagen av tankar på sin karriär, hur han skulle lyckas.
Vilket eftermäle vill O ha? Han vill ha precis det eftermäle han fick av kollegorna i Lund, trots att han mördat sina barn: Ängeln i Lund!
O berättade att han inte kunde hålla huvudet ovanför vattenytan. Undrar vad kollegan som fick veta detta tänker idag?