2018-07-10, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av japanesa
Nä, det är jag inte. Det är en av många hypoteser jag har prövat. I min värld skulle barnen lika gärna kunna vara sjuka i en svår sjukdom också, typ SEID. Kan även se varianter där barn dött i farlig lek alternativt suicid.

Det som verkar mycket osannolikt med tanke på de två starkaste och hårdaste bevisen vi har - testamentet och avskedsbrevet - är att O skulle vara ensam GM. För att hamna där krävs såväl konspirationer som egna agendor och teorier byggda på rena spekulationer.
Ock ska vi hamna i det träsket kan lika gärna arvtagarna planerat och utfört det hela i maskopi med Hanssons.

Okej, förstår din poäng. Men vad finns det för dold agenda i att tro att O var ensam gm?
Citera
2018-07-10, 00:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Okej, förstår din poäng. Men vad finns det för dold agenda i att tro att O var ensam gm?

Egna dåliga erfarenheter av män. Oförmåga att se att kvinnor kan begå förfärliga brott. Ett genustänk där mödrar är goda, fäder är onda.
Det finns en hel del forskning i ämnet. Media ger ofta stereotypa konstruktioner och konstruerar inte en nyanserad bild av kvinnor som gärningspersoner till våldsbrott. Istället reproduceras föreställningen om våldsamma kvinnor som passiva offer för omständigheter. Polis och socialtjänst missar ofta kvinnors inblandning pga samma skäl, något som flera forskningsrapporter pekat på. När bevisen är överväldigande får de ofta lindrigare straff än män som fälls för samma brott.

Sen tror jag att en agenda i denna tråd är ren prestige, att inte kunna erkänna att man gissat fel trots att nya bevis tillkommit.
Citera
2018-07-10, 00:41
Medlem

Det är väldigt märkligt.....

Varje gång det kommer upp ett spår som faktiskt kan förklara denna händelsen, så distraheras/avleds läsarnas "fokus" med ändlösa diskussioner om testamente, husförsäljning, diagnoser/intyg och käbbel postare emellan.

Jag undrar:

Enl tidiga uppgifter i tråden skulle Os dator ha raderats - inte sant enl andra - men hans yrkesprofil på linkedin finns iaf inte kvar, och det lär han väl ha haft. Av vilken anledning vill man radera något på sin dator om man planerar att ta bort sig själv och sin familj? Nej, jag tror inte på olämpliga bilder el dyl - jag tror på KONTAKTER och KONVERSATIONER.

Hade O någon enskild firma/HB inregistrerad? Kan inte hitta någon, men om han dragit in pengar den vägen under 2016 och dessa pengar (inkl egenavgifter och skatter) gått till "behandlingar" kanske man inte är så motiverad att lämna in sin deklaration. Det finns de som tydligen laddat ner bouppteckningen - fanns det anledning att misstänka att tillgångssidan blivit extremt kraftigt dränerad? "Behandlingar" inom Sc är nog inte helt gratis.
Citera
2018-07-10, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjivik

Varje gång det kommer upp ett spår som faktiskt kan förklara denna händelsen, så distraheras/avleds läsarnas "fokus" med ändlösa diskussioner om testamente, husförsäljning, diagnoser/intyg och käbbel postare emellan.

Jag undrar:

Enl tidiga uppgifter i tråden skulle Os dator ha raderats - inte sant enl andra - men hans yrkesprofil på linkedin finns iaf inte kvar, och det lär han väl ha haft. Av vilken anledning vill man radera något på sin dator om man planerar att ta bort sig själv och sin familj? Nej, jag tror inte på olämpliga bilder el dyl - jag tror på KONTAKTER och KONVERSATIONER.

Hade O någon enskild firma/HB inregistrerad? Kan inte hitta någon, men om han dragit in pengar den vägen under 2016 och dessa pengar (inkl egenavgifter och skatter) gått till "behandlingar" kanske man inte är så motiverad att lämna in sin deklaration. Det finns de som tydligen laddat ner bouppteckningen - fanns det anledning att misstänka att tillgångssidan blivit extremt kraftigt dränerad? "Behandlingar" inom Sc är nog inte helt gratis.

Ja, det har jag funderat kring också. Ett annat alternativ är att den superkontrollerade O inte ville låta förfrågningar med mera stå obesvarade. Ytterligare en möjlighet är att O tog bort Linkedin som en ren aggressionshandling, precis som morden och all planering runt detta kan ha varit det.

Nu skulle han bli saknad (på linkedin)
Precis som han skulle bli saknad på konferensen. Det blev han också.

Aggression på grund av besvikelser, av att inte ha blivit lyssnad på, men också av ren utmattning. Vanföreställningar om den egna obetydligheten kanske.

Att O drivit mordplanerna är uppenbart med tanke på den frenesi han ägnat åt att skapa sitt eftermäle. Bort med linkedin och Facebook, den egna hemsidan med sagoberättelsen är det enda som är kvar. Den skapade kärleksförklaringen till barnen och kängan till hela världen som inte fattar vad moms är och hur det fungerar. Som jag skrev tidigare så är momssagan en parodi på boken han inte fick (eller inte ville?) vara med och skriva tillsammans med sin forna mentor. På första raden i testamentet fokuserar han också på böcker, boken han skrev tillsammans med en person som ensam ska få ta över intäkterna.

Viktigt för O:
Författarskapet, det som han fick leva ut och det som han inte fick göra.

Han är tydligt intresserad av bokutgivning och visst skulle förslagsverksamhet också vara en del av hans verksamhet?

Jag tror detta ligger närmare sanningen, aggression, ilska och narcissism än religiöst grubbel. Jag tror att han var helt upptagen av tankar på sin karriär, hur han skulle lyckas.

Vilket eftermäle vill O ha? Han vill ha precis det eftermäle han fick av kollegorna i Lund, trots att han mördat sina barn: Ängeln i Lund!

O berättade att han inte kunde hålla huvudet ovanför vattenytan. Undrar vad kollegan som fick veta detta tänker idag?
Senast redigerad av rappytt 2018-07-10 kl. 01:07.
Citera
2018-07-10, 00:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tjivik

Jag undrar:

Jag följer gärna upp Sc-spåret men skulle behöva hjälp att förstå hur det blir applicerbart på två föräldrar som planerar och tar sina barn av daga. Förutom att det uppenbarligen är något allvarligt fel på två personer som gör något sådant. Kanske är jag för fantasilös här, men jag får inte ihop det. Visst kan man söka sig ut i tassemarkerna när skolmedicin misslyckas men Sc är ju ingen mord-/självmordssekt. Väl? Kan nån annan hjälpa till med hur Sc skulle kunna ha ett samband i detta fall?
Citera
2018-07-10, 01:33
Medlem
Höll Agnes på med drawception?

https://drawception.com/game/d8MxbYYOWR/am-i-so-beautiful-youve-no-words-left/

o808988d är nicket. Klicka och få fram nya bilder av samma tecknare med budskapen:

What is love?
Vocaloid Girl hides in plain sight
no Touching allowed
Reality is ugly
Who is your daddy?
Vaper loves his e-liquid
Blue demon car enters our world through portal
Mario has had enough with this world
Sun tortures people
Psychopaths best friend (bild på ngn med kniv)

Några bilder kan man bara se om man loggar in. Någon som vill skapa ett konto och kolla de tre bilderna som är spärrade?

Går det att kolla upp vem som skapade nicket den 21 juni 2016?

Hösten 2016 togs Agnes från skolan.

Edit: Alla bilder känns inte skapade av en ung tonårstjej...

https://www.instagram.com/agnesisbored/?hl=sv
Senast redigerad av rappytt 2018-07-10 kl. 01:40.
Citera
2018-07-10, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ytmamz
Denna tråd är allmänt förvirrande, O påstås vara cancersjuk samtidigt som deras dotter A verkar vara gravid. O far till tyskland med A medans hon är gravid? Någon påstår att O antastade barnen, allt är en enda stor soppa.
Orkar inte läsa igen 2900 sidor finns det inte en klar sammanfattning någonstans?

https://www.flashback.org/p64380303#p64380303
Citera
2018-07-10, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av japanesa
Jag följer gärna upp Sc-spåret men skulle behöva hjälp att förstå hur det blir applicerbart på två föräldrar som planerar och tar sina barn av daga. Förutom att det uppenbarligen är något allvarligt fel på två personer som gör något sådant. Kanske är jag för fantasilös här, men jag får inte ihop det. Visst kan man söka sig ut i tassemarkerna när skolmedicin misslyckas men Sc är ju ingen mord-/självmordssekt. Väl? Kan nån annan hjälpa till med hur Sc skulle kunna ha ett samband i detta fall?

OK - min teori

En familj som alla andra där föräldrarna till två flickor har bra jobb och fin utbildning - rent av viktiga arbeten - men en av flickorna blir sjuk. Man söker hjälp överallt, men ingen riktig förklaring kan ges. Ingen diagnos = ingen sjukdom, så en diagnos var nödvändig (förenklat) för att bl a skolan skulle ställa upp då föräldrarna ansåg att det bästa för barnet var att vila så mycket som möjligt. Barn nr 2 uppvisar liknande symptom och får också "intyg". Var läkaren som skrev "intygen" scientolog?

Genom pappans arbete kommer han i kontakt med många människor, han har inte svårt att prata om sin situation. Någon - tror jag då - har lett in honom på scientologi. Pappa berättar för mamma(känsliga, påverkbara? H) som greppar halmstrået. Stora ekonomiska resurser sätts in på olika behandlingar (i scientologins regi?).

Till slut blev situationen ohållbar:
- Personliga ekonomin nerkörd i botten, skattmasen väntande runt hörnet...
- Barnen hade inte blivit ett dugg bättre...
- Ingen återvändo från spåret man valt (sc)...
Citera
2018-07-10, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rodja
Äntligen någon som vågar tala om elefanten i rummet! Grymt förfarande mot Supressive Persons! Klockrent om Sc och hur diskussionerna går här..

Tack!
Jag är ganska säker på att det finns en vilja i tråden att störa ut alla spekulationer om Sc. Det är alltid samma skribent/er som slänger in en kanonad av inlägg om nya spekulationer om annat som en dimridå. Jag tror att föräldrarna var medlemmar långt innan barnen blev sjuka och att deras verklighet och tro skakades om i sina grundvalar på grund av sjukdomen.

O sökte sig utanför sekten för att hitta vård åt A, sjuk i något som enligt deras ”religion” inte ens är en sjukdom. Kroppen är invaderad av onda själar, thetaner. Det var under den perioden som omgivningen såg att O mådde dåligt. Han gick ner i vikt och blev deprimerad, det är svårt att kliva ur en sekt som effektivt hjärntvättar medlemmarna och lägger på ett enormt grupptryck på alla som försöker ta sig ut. För detta svek ska han nu straffas och hans rykte ödeläggas i enlighet med den tradition av smutskastning som finns inom Sc. Det finns inget bättre forum för detta än en tråd på Fb med 15 miljoner visningar, som legat på aktuella ämnen i ett halvår.

O;s sökande efter hjälp till A påverkade synbart både hans hälsa och arbete. Pressen måste ha varit enorm.

Sen blev M sjuk.

Då gick propparna för både O och H. Deras livsåskådning slogs i spillror, bekantskapskretsen som dom haft som trygghet hade vänt dom ryggen. Den tro om hur man blir lycklig i livet (clear) genom sin ”religion” visade sig falla ihop som ett korthus när deras två barn som dom älskade mest av allt i livet visade sig vara besatta av parasiterande kroppsthetaner som för alltid skulle hindra dom från att uppnå den livskvalitet som Ron L Hubbard utlovat. Total andlig frihet.

Det är sant japanesa scientologin är ingen självmordssekt, men det finns fall av tidigare självmord bland avhoppare. Det är inte tron som orsakar detta, det är när tvivlet kommer smygande och när dom man såg som sina vänner vänder en ryggen och man hamnar i kylan.
Citera
2018-07-10, 09:03
Medlem
Scientologys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det är sant japanesa scientologin är ingen självmordssekt, men det finns fall av tidigare självmord bland avhoppare. Det är inte tron som orsakar detta, det är när tvivlet kommer smygande och när dom man såg som sina vänner vänder en ryggen och man hamnar i kylan.

Självmord och mord är dåliga namn med dåliga renommé - men hur dör en Mästare?
Nja det finns väl ändå medlemmar som ombetts att ta sig av daga - Döda sig själva eller begå självmord men på Scientologeeeze ska det alltid skrivas ett annat ord som innebär exakt just samma sak ändå.
https://www.youtube.com/watch?v=roN9C--bg-wHär är en av de som levererat en massa pengar tack vare ekonomisk kriminalitet dvs brottslighet. När det började hetta till blev han ombedd att "drop the mockup" och dessutom tillsänd en del kemikalier för att underlätta resan. 3 Timmar video, svårt att ta till sig allt första titten .,,,
Övertron på metodiken gör att en tidigare behandlingsbar cancer ofta inte länge är behandlingsbar när scientologen själv fattar läget osv. Men dör du av det så är det ju ditt eget fel, så antagligen inget du snackar om..
https://www.mikerindersblog.org/l-ron-hubbard-on-cancer/Cancer & Hubbard
Citat:
Ursprungligen postat av Kungabloggen
Så talar en riktig Scientolog!
Men vet sällan kanske inte så ofta hur L Ron Hubbard dog?
-Är det acceptabelt att ledaren, världens store healare skulle dö i sviterna av sin alkoholism och följdsjukdomar pankreatits efter åratal av skröplighet och sjukdomar?

-eller ligger den officiella förklaringen i att gubbfan hade "forskat färdigt" och därmed släppte av den jordiska kroppen? alltså drog ur levnadsmöjligheterna

Däremot så skulle det vara fullt förenligt med tron att släppa mockupen och dra vidare. så länge det inte drabbar scientologin s.a.s. det är det enda viktiga.

https://www.youtube.com/watch?v=roN9C--bg-w
finns ganska tydliga exempel på när medlemmar som levererat mycket pengar in till sekten på ett illegalt vis och står inför rättsliga åtgärder blir uppmanade att dra ifrån kroppen s.a.s. Du kan kalla det vad du vill men sekten är ute efter PENGAR och om något i stället tvärtom kommer att kosta PENGAR så är det bättre om de lämnar jordelivet, så ses vi senare. Så visst Tjänare!

Död och dödsfall är ett ganska tydligt spår av scientologin och det finns en rad orsaker till det. I det fall det blir uppenbart att Scientologin är mest en lögn och definitivt inte fixar allt eller ens har lösningar till något i det stora hela blir fallet därför ganska hårt. Så om sekten skulle föreslå en sådan lösning är det nog väldigt noga med att rensa bort alla spår till sekten. För spår till kulten och sekten kan minska lönsamheten för dem. Så är det och pengar hänger samman med livet här.

https://en.wikipedia.org/wiki/Scientology_controversies
Den som vill ge sig av får ett helvete & i detta läge fanns det inget extrautrymme för det.

Har dock inte sett att personerna är knutna till sekten scientologi.

Precis ledaren kan väl inte dö av den jordiska kroppens skröplighet, så hur dör egentligen gubben som har lösningen på allt? Droppar kroppen för att han forskat färdigt, är väl ändå en intressant omskrivning för något. Men iom att Scientologin står över allt annat så används andra ord.
Döden Döljs eller ompaketeras & Trotjänare dör i hemlighet
https://culteducation.com/group/1284-scientology/23441-death-of-a-scientologist-why-annie-broeker-famous-in-the-church-had-to-die-in-secret.htmlVarfö r Annie Broeker som tjänade L Ron Hubbard sedan hon var liten flicka och vid hans död var en av de högst rankade Scientologerna i världen -Måste dö i avskildhet av sin obotliga cancer! Medlemmar och vänner samlade pengar till hennes födelsedag flera månader senare, för det passade inte alls att släppa nyheten om hennes död av obotlig sjukdom där och då. Scientologin har ju lösningen på allt så en del sanningar måste alltså försvinna i kungsvattnet eller någon annan passande syra. Scientologin har ju lösningen på allt.

När någon sedan dör av cancer som kunde behandlats på andra sätt innan den blev obotlig så är nog inte det första man tänker på om de verkligen fick rätt behandling i tid & ifall de inte fick detta, varför.. Scientologi är det nog ingen som tänker på i det läget. Scientologin har ju lösningen på allt.
Citera
2018-07-10, 09:24
Bannlyst
Ok. Jag har kanske inte i tillräckligt hög grad vänt på alla stenar om Sc:s påverkan i detta fall. Tror att jag låste mig lite pga svårigheteten att koppla mord, suicid och Sc men visst skulle man kunna se sekten som en belastning som tillsammans med Os och Hs mentalt nedbrutna tillstånd (depression, desperation, MbP osv osv..) och flickornas sjukdom (genererad av Hanna eller tex SEID) fick det hela att gå över styr.

Det som i så fall skulle kunna stämma in på en koppling till Sc är:
- Familjens isolering. Det är välkänt att man vänder folk utanför sekten ryggen.
- Placeringen i Bjärred, nära kyrkan i Arlöv.
- Hemundervisning, för att kunna kontrollera informationsinflödet till flickorna.
- Hs systers fäbless för alternativa metoder till psykiatri.
- Föräldrarnas fullständiga handfallenhet inför flickornas sjukdomar.
- Tendensen hos människor som drabbas av svåra sjukdomar att söka sig till alltmer alternativa metoder när skolmedicinen misslyckas. Tills slut är många rejält ute i tassemarkerna bland magiska stenar, sekter och obskyra terapier.
- Oskars psykiska degeneration kom samtidigt när man började söka vård utanför sekten.
- Oförmågan att be om och söka adekvat hjälp, för så väl sig själva som för sina barn.
- Framgång är viktigare än något annat inom Sc varför man fortsätter oförändrat i samma takt med två krävande karriärer, trots två barn med svåra sjukdomar.
- Hopplösheten, skulden och skammen när insikten inträder om att Sc inte var svaret på familjens problem.
- Det extremt unika i fallet med att två föräldrar planerar och mördar sina två barn kräver mer än fysiska sjukdomar hos barnen och psykisk sjukdom hos föräldrarna. Annars hade betydligt fler föräldrar med sjuka barn begått familiecid.
- Det mest väldokumenterade tidigare gemensamma familicidet är Goebbels som också kan betecknats att ha tillhört en sekt. Därtill finns gott om exempel på massjälvmord/massmord i sekteristiska sammanhang. Detta fall skulle kunna beskrivas som en mindre variant av detta, snarare än familicid, vilket i så fall göra fallet mindre unikt.
- Den ensidiga monumentala smutskastningskampanj som Oskar har fått utstå i tråden (som jag tolkat som genus-låsning).
Senast redigerad av japanesa 2018-07-10 kl. 09:26.
Citera
2018-07-10, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Kanske ens egna dåliga självkänsla.
Och jag kan garantera dig att He****s tog emot H med öppna armar.Och varför tror du H hade mer kontakt med både Os föräldrar och andra släktingar en sina egna.
Läs Man ofta inlägg en gång till och försök tolka det rätt.

Så H kände sig utanför även om hon mottogs med öppna armar och man inte låt henne känna att hon kom till en ”bättre” familj (därför att man hade kärnfamiljen kvar, familjen hade bra sammanhållning, och man var förmögen)? Och även om hon hade bra utbildning och bra jobb? Visst kan man känna sig utanför, men chansen är jo betydlig mindre om ingen låta en känna detta.

Att man inte ha kontakt med sin egen familj, kan göra en sårbar, när man inte har andra egna nätverk när det är kris. Men det är så många som inte har kontakt med delar av sin familj och livet är bra ändå. Man kan inte ha allt. (Och det kan vara mycket bättre att inte ha kontakt än att ha dålig kontakt. Tyvärr är det så att hur andra familjemedlemmar behandlar en kan man påverka ganska lite - det gäller båda den egna och de ”nya” familjer).

Och familjen räddar inte alltid, det här fallet är ett exempel. Du beskriver Os familj som trygg och med bra sammanhållning. Du skrev att Os familj hade tagit hand om barnen om nu O och H inte hade orkat mer och vald att lämna världen. Men ändå valde man att döda barnen.

Men jag noterar att du inte ha svarat på att om H höll på förgifta barnen, varför O skrev ett testament och det slutade som det gjorde. Eller tror du H var gm och O blev lurad angående testamentet? Eller att H drev O till förtivlan och fick honom med på beslutet att det var bäst att alla ska dö? Det är många av oss som undrar var hypotesen med förgiftning kommer ifrån. Polisen? Familjen? Någon annan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in