2018-07-02, 19:34
Medlem
Har för mig att det var polisen Jan Ola Nordin som i någon intervju från podden tidningen Ångermanland sa detta.
Jag ska lyssna igenom avsnitten när jag har tid.
Citera
2018-07-07, 16:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Paapen
Har för mig att det var polisen Jan Ola Nordin som i någon intervju från podden tidningen Ångermanland sa detta.

Vem annars kunde det ha varit om det inte var GH som man såg i Härnösand ?

Han skulle ju ha varit på konferens i Göteborg och har haft det som alibi redan första veckan när han uttalade sig i tidningen ST. https://www.st.nu/artikel/medelpad/sundsvall/mordet-chock-for-grannen
GH var även med i samma jaktlag som Tor.
Visst var det även fler grannar med i jaktlaget ?
Vad hände med jaktlaget efteråt?
Kan det ha varit bråk om jaktandelar som var en utlösande faktor hos mördarna.
Det känns iaf som att mördarna kände till terrängen i Brattås väl och visste vilken bakväg man kunde ta utan att bli upptäckt.
Citera
2018-07-08, 23:14
Medlem
Samma jaktlag ja kanske GH trodde att Tor skulle glömma markstriderna eftersom de var jaktkompisar, då kände han nog inte Tor väl nog....

Vet man om Max också var med i jaktlaget?
Citera
2018-07-09, 23:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Itchii
Samma jaktlag ja kanske GH trodde att Tor skulle glömma markstriderna eftersom de var jaktkompisar, då kände han nog inte Tor väl nog....

Vet man om Max också var med i jaktlaget?

Som jag fattar så var han det.
Jag tror mycket väl det kan ha varit en jägarkonflikt av något slag, att bruka sådant våld som man gjorde mot Tor och Gerd är det inte många människor som klarar av. Jägare/militärer däremot tror jag inte har något problem med själva dödandet, dom vet också hur man snabbast tar ihjäl en människa.
Citera
2018-07-10, 06:53
Medlem
Tror inte att denne Max var med i jaktlaget. Hans anknytning var som sommarstugeägare i närområdet.
Citera
2018-07-12, 23:29
Medlem
Citat:
Har letat men kan inte hitta nått om en iaktagelse. Inte i brotets spår podden iaf. Men intresant att nån skulle setts just på stigsjövägen då det är den rimliga vägen att ta från Härnösand till Gerds sommarstuga i västerbrån.
Citera
2018-07-13, 06:36
Medlem
Måste vara i något poddavsnitt som det nämndes att: "va gör han här" vid en iakttagelse på Stigsjövägen vill minnas att det var polisen Jan Ola Nordin som sa detta.
Måste finnas någonstans där.
Citera
2018-07-13, 22:30
Avslutad
Citat:
Måste vara i något poddavsnitt som det nämndes att: "va gör han här" vid en iakttagelse på Stigsjövägen vill minnas att det var polisen Jan Ola Nordin som sa detta.

Var det inte han som också sa att en person hade vägrat DNA test?
Frågan är vad dom har för DNA, blod, fingeravtryck, eller kanske spya?
Citera
2018-07-14, 00:03
Medlem
Citat:
Kanske finns nån annan pod men inte i mitt medias. Där nämns alldrig nån iaktagelse på stigsjövägen.
Citera
2018-07-14, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Var det inte han som också sa att en person hade vägrat DNA test?
Frågan är vad dom har för DNA, blod, fingeravtryck, eller kanske spya?
Jo en person som kommit upp i utredninge. "Hörd vägrar dna test" jag tolkar det som att det är max. Bör dock vara tvångstoppsad vid det här laget. Finns att höra på mittmedia i brottets spår avsnitt 4 pengar
Senast redigerad av Norke 2018-07-14 kl. 00:51. Anledning: Mer information
Citera
2018-07-14, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norke
Kanske finns nån annan pod men inte i mitt medias. Där nämns alldrig nån iaktagelse på stigsjövägen.

Kollade igenom mitt medias podar, kan inte finna pod 5 samt det finns xtra avsnitt som kan ha försvunnit. Väldigt rörigt vet ej hur många podar mitt media gjort.
Citera
2018-07-16, 00:08
Medlem
greta-forvetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Som jag fattar så var han det.
Jag tror mycket väl det kan ha varit en jägarkonflikt av något slag, att bruka sådant våld som man gjorde mot Tor och Gerd är det inte många människor som klarar av. Jägare/militärer däremot tror jag inte har något problem med själva dödandet, dom vet också hur man snabbast tar ihjäl en människa.

En jägare använder inte övervåld. Jägare dör i skog & mark av vådaskott, hjärtinfarkter, överkonsumtion av alkohol & olycksfall, drunkning möten med Björn med mera. Glöm jägar teorin. Vill en jägare ta en person av daga så finns många enklare & smidigare sätt som inte ger misstänkta. En jägare har tid att fundera hur han ska gå tillväga medans han sitter & väntar på viltet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in