Citat:
Ursprungligen postat av
BerraSWE
Visst är det fortfarande ett ouppklarat fall men jag är för mig att polisen inte exakt visste hur det gick till ?
Om det var självmord eller hur det nu var som.
Dock är jag också för mig att polisen redan från början var övertygad om att det inte hade med Brattås att göra
Kan tyvärr inte hitta så mycket info på nätet om detta idag ?
Om det rör sig om att Brattås skulle ha varit ett beställningsmord kan det mycket väl ha varit utfört av en lokal pundare som fått det i uppdrag.
Men vem mördade i såna fall denna pundare och vem beställde mordet på Tor och Gerd ?
Var anstiftaren rädd att hans namn skulle komma ut ?
Allt tyder iaf på att Brattåsmorden utfördes av två personer med lokal anknytning.
Hej min gode "BerraSWE" ... och tack för ditt senaste återsvar här inom Brattås-tråden.
Jag skulle vilja be om att få göra ett litet tillägg ... så här lite vid sidan av dem tidigare inläggen som jag har skrivit och postat till dig här i Brattås-tråden.
Obs ! / Var vänlig och läs det kommande i det fortsatta textstycket sett här nedan och under ..... och läs det gärna noggrant , och därefter tar du dig själv sedan en liten funderare över det jag skrivit till dig , även om det kanske kan verka lite knepigt att kunna förstå , så tror jag att du är klok nog att kunna taga till dig det skrivna som nu följer i det fortsatta textstycket här nedan.
Obs ! / Det finns alltid en så kallad (Dirigent) i alla sådana här typer av mordfall , det vill säga ...... att (Någon) som sitter högst upp på piedestalen och dirigerar det hela , och låter sedan sin så kallade Puppet-Master puppetéra sina marionetter till verket.
Obs ! / Det viktigaste , och det absolut främsta i alla sådana här mycket svårlösta mordfall , är att kunna finna (Vem) som då var den egentlige dirigenten , och slutligen sagt , så är det just och under sådan förutsättning som man kan lösa ett sådant här knepigt och gåtfullt mordfall.
Med en vänlig hälsning från "JokerMannen"