2018-07-09, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Jag känner mig tämligen säker, källan är sonen och jag kan inte se att han har något att vinna på att ljuga om en sådan sak.
Självklart skulle han ingenting vinna på att påstå något sådant, där har du rätt. Har ju följt fallet sedan början och kan inte minnas att någon annan har kommit med uppgifter liknande dina, dock har ju någon enstaka hakat på. Det är tur att man i forum liknande denna kan välja vad man tror på.
Citera
2018-07-09, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Men snälla, den uppgiften har i så fall varit uppe i förhandlingarna om häktning och du vet ju hur bra de gick för åklagaren.

Två misslyckanden i den saken.

Får man inte dit honom på sannolika skäl med de uppgifterna då får man det svårt längre fram, den saken är ju helt säker.

Allt pekar på någon hon känner, ingen annan än SD har övertygande motiv hur mkt EGT än försöker föreslå olika andra svartsjuka män, det finns SMS från SD samma kväll, han har setts lämna sitt hus och det finns blod från offret hos/på honom. SD läser dessutom här och sannolikt gör han egna inlägg också. Jag tycker inte att vi i tråden bör agera som hans försvarsadvokater. Om ni inte gillar att ha mördare lösa...
Citera
2018-07-09, 16:19
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Men snälla, den uppgiften har i så fall varit uppe i förhandlingarna om häktning och du vet ju hur bra de gick för åklagaren.

Två misslyckanden i den saken.

Får man inte dit honom på sannolika skäl med de uppgifterna då får man det svårt längre fram, den saken är ju helt säker.

En månad har ju gått sedan SD släpptes på fri fot. Det kan väl ha framkommit nya saker sedan dess?

Han kanske har varit inne på förhör igen? NA har haft fullt upp med att rapportera om Vivallamorden, Almedalen och fotbolls-vm.
Någon som vet hur det funkar - får pressen automatiskt reda på om en misstänkt kallats till nya förhör?
Citera
2018-07-09, 16:23
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Hon skriver att hon älskar sina bröder, det tycker jag bara är rart just nu.

Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Nu har jag tittat på bilder som barnen lagt ut på IG. Stora killen har nyss gjort inlägg med bild på sig och en hund "PRBLMS" skriver han = problems?

Litet intressant faktiskt att han "kontrade" så pass omgående på den väna bild som systern lagt upp. Känns nästan som ett (tonårsrebelliskt?) motdrag från hans sida.
Citera
2018-07-09, 16:23
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Allt pekar på någon hon känner, ingen annan än SD har övertygande motiv hur mkt EGT än försöker föreslå olika andra svartsjuka män, det finns SMS från SD samma kväll, han har setts lämna sitt hus och det finns blod från offret hos/på honom. SD läser dessutom här och sannolikt gör han egna inlägg också. Jag tycker inte att vi i tråden bör agera som hans försvarsadvokater. Om ni inte gillar att ha mördare lösa...

Blod från offret på/hemma hos SD? Är det verkligen bekräftat?
Citera
2018-07-09, 16:27
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Utredningen är så tunn att det är det syftet med det smått desperata läckaget..
( måhända t.o.m, för att till syvende och sist kunna avskriva honom från utredningen ?)

Tror inte att utredningen är så tunn.
Några saker som kommit ut hit har t ex understötts av flera i tråden (flixa och Tanken)
Tror inte att polis och åklagare arbetar aktivt på det sättet.
Det skulle ju kunna få helt motsatt effekt.

Det är ju därför det föreligger utredningssekretess.
Dumt av mig att hinta något, tar tillbaka.

Men han kan gott känna att de är honom i hasorna...
Citera
2018-07-09, 16:29
Medlem
Citat:

LWs blod på SD och i hans hem?
Jamen dåså, då antar jag att man har plockat in honom och vi kan uppdatera alla nyhetssajter var tionde minut. Då är fallet löst va?
Enligt källor var det länge sedan tekniker var i SDs hus så med ditt inlägg kan vi kanske konstatera att nu har ketchupeffekten gällande analyser tagit fart och resultaten trillat in. Då kan vi också snart se LWs dödsannons och hon kan läggas till sista vilan.

Eller fabulerar du?
Citera
2018-07-09, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
Blod från offret på/hemma hos SD? Är det verkligen bekräftat?

Nej, inte bekräftat från officiellt håll. Uppgifterna jag nämnde kommer från de som har viss insyn i utredningen eller från sådant som SD själv har delgivit sina ”bekanta”.
Citera
2018-07-09, 16:34
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Inte släpper man sådan info till allmänheten (Blod från BO hos SD) så det lär väl bli en trådsanning
Citera
2018-07-09, 16:36
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Allt pekar på någon hon känner, ingen annan än SD har övertygande motiv hur mkt EGT än försöker föreslå olika andra svartsjuka män, det finns SMS från SD samma kväll, han har setts lämna sitt hus och det finns blod från offret hos/på honom.

Källa?

Citat:
SD läser dessutom här och sannolikt gör han egna inlägg också. Jag tycker inte att vi i tråden bör agera som hans försvarsadvokater. Om ni inte gillar att ha mördare lösa...

Källa?
Citera
2018-07-09, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
LWs blod på SD och i hans hem?
Jamen dåså, då antar jag att man har plockat in honom och vi kan uppdatera alla nyhetssajter var tionde minut. Då är fallet löst va?
Enligt källor var det länge sedan tekniker var i SDs hus så med ditt inlägg kan vi kanske konstatera att nu har ketchupeffekten gällande analyser tagit fart och resultaten trillat in. Då kan vi också snart se LWs dödsannons och hon kan läggas till sista vilan.

Eller fabulerar du?

Läs EGTs inlägg, det kommer från honom och (in)direkt från SD. Om han inte ändrat sina inlägg.
Det var nog oxå det som låg bakom de sannolika skäl som åklagaren yrkade. Blod från offret kanske dock inte räckte. Men det är viktigt att vi i tråden inte tror att SD är någon stackars oskyldig som bara har häktats pga skvaller.
Citera
2018-07-09, 16:43
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Det kan helt enkelt inte finnas något som tyder på att UW är GM, i sådana fall hade det varit han som blev inplockad från första början, då han också förmodligen var en av de första som befann sig i hennes hem efter försvinnandet. Som du säger: han lär ha ett godtagbart alibi. Tror helt enkelt SD fortfarande går som en fri man då NFC sackar efter med i princip allt material som de har på hög, vilket står att läsa om senast i dagens expressen. De har fortfarande inte analyserat material som är inskickat för över ett år sedan i ett annat uppmärksammat mordfall.

Kul att mördare får ränna fritt bland allmänheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in