2018-07-09, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Jag tänker att UW kanske hade en dröm om att bli ihop LW igen, typ kärnfamilj. Kanske det var därför han skilde sig så snabbt från den andra frun?

En del misstänker att största sonen kan ha något med mordet att göra, men jag tänker att döttrar och mammor vanligare hamnar i konflikter.

Någon skrev (minns inte vem) att det varit socialutredningar. Gällde det alla barnen eller nåt särskilt barn?

Det har varit uppe i tråden flera gånger och ältats om sonen, går att söka. Jag tycker att vi borde sluta diskutera barnen. Det känns redan så hemskt att de förlorat sin mamma. Och det leder inte till GM det är jag övertygad om efter att ha följt tråden sedan start.
Citera
2018-07-09, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Hade inte SD sagt att de hade bråkat. Det var väl EGT som skrev, eller minns jag fel?

Det var jag som hört från en bekant till honom att SD berättat för hen att han och LW bråkat och att polisen annars "bara hade anmälningarna". Men som sagt, taget ur sitt sammanhang låter det ju lite märkligt sagt.
Citera
2018-07-09, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Inte omöjligt, det skulle ju förklara varför de har så svårt att få till sannolika skäl på MGM, det finns fler kandidater som också kan ha varit möjlig baneman för LW, något skumt är det i alla fall, om det nu vore så glasklart som vissa i tråden vill göra gällande så hade inte tingsrätten tvekat, MGM hade suttit på sannolika skäl.

Enligt vännen Sh. Holmes (som också florerat som en av möjliga pojkvänner) hade hon sagt att hon inte hade ett förhållande.
Citera
2018-07-09, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Det har varit uppe i tråden flera gånger och ältats om sonen, går att söka. Jag tycker att vi borde sluta diskutera barnen. Det känns redan så hemskt att de förlorat sin mamma. Och det leder inte till GM det är jag övertygad om efter att ha följt tråden sedan start.
Enig, det har varit uppe ett flertal gånger och tycker som du, lämna barnen utanför. De har det nog tungt och måste få sörja utan att en massa vuxna människor sitter och pekar ut dem som delaktiga i mordet, åtminstone den äldsta.
Citera
2018-07-09, 14:21
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Jag tänker att UW kanske hade en dröm om att bli ihop LW igen, typ kärnfamilj. Kanske det var därför han skilde sig så snabbt från den andra frun?

En del misstänker att största sonen kan ha något med mordet att göra, men jag tänker att döttrar och mammor vanligare hamnar i konflikter.

Någon skrev (minns inte vem) att det varit socialutredningar. Gällde det alla barnen eller nåt särskilt barn?
Alldeles rätt. Enl uppgift regelrätta slagsmål mellan äldsta sonen och LW.
Det har inte ältats utan hysch hyschats ner, ty sånt får man inte prata om även om.
Förvriden kyrklig syn på den perfekta familjen måste till varje pris värnas

Citat:
Nu handlade frågan om huruvida LW hade brukat våld. Jag svarade att det har hon.
Oavsett orsak så har hon det, hon är anmäld för detta både av sonen, fadern och skolan

(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-07-09 kl. 14:36.
Citera
2018-07-09, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
UW lär garanterat ha kollats först av alla eftersom han är hennes exman. De blir automatiskt misstänkta först.
Han lär ha ett vattentätt alibi.
Han har aldrig varit intressant i utredningen, därav ingen anledning att spärra av hans hus.
Det kan helt enkelt inte finnas något som tyder på att UW är GM, i sådana fall hade det varit han som blev inplockad från första början, då han också förmodligen var en av de första som befann sig i hennes hem efter försvinnandet. Som du säger: han lär ha ett godtagbart alibi. Tror helt enkelt SD fortfarande går som en fri man då NFC sackar efter med i princip allt material som de har på hög, vilket står att läsa om senast i dagens expressen. De har fortfarande inte analyserat material som är inskickat för över ett år sedan i ett annat uppmärksammat mordfall.
Citera
2018-07-09, 14:36
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Enig, det har varit uppe ett flertal gånger och tycker som du, lämna barnen utanför. De har det nog tungt och måste få sörja utan att en massa vuxna människor sitter och pekar ut dem som delaktiga i mordet, åtminstone den äldsta.
Hoppas du inte är polis eller jobbar inom åkl.myndigheten. Det spelar ingen roll vem det är, den som mördar ska tas fast. Punkt.
Citera
2018-07-09, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
LW kanske bara var intresserad av "upptagna" män?

UW kanske blev intressant igen när han gifte om sig?
Hon kanske antydde att det skulle bli dom igen om han
skilde sig.
Men när han blev fri så var det inte intressant längre?

Kanske likadant med SD?
När han skilde sig så var han inte intressant längre?

Lite likt caching kanske?
När man "fått" en så bär det av till nästa.
Som en tävling - att "vinna" över den andra kvinnan.
Att ha makt och känna sig åtrådd.
Att kunna få vem man vill.
Ja, (här där man är anonym så kan jag känna igen mig lite... dock som tur är inte haft någon som velat mörda mig... vad jag vet) det ligger nog mycket i det Du skriver, gäller "bara" att komma fram till vem som öht kan ta till mord!
Citera
2018-07-09, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Enligt vännen Sh. Holmes (som också florerat som en av möjliga pojkvänner) hade hon sagt att hon inte hade ett förhållande.
Varför skulle hon tala om det för någon som ev var intresserad av henne, tror inte att man berättar vad som händer... och kanske hon inte såg sina kontakter som ett förhållande (oavsett vilken kontakt dom hade).
Citera
2018-07-09, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Det verkar inte som hon slutat ha kontakt med honom. Det var väl senast förra veckan någon la upp en bild på dem tillsammans när de geocatchade...
Men nu vet man ju inte...
Jag tänker att en del "tror" sig veta att SD hade kontakt med LW på mordkvällen... (och som jag nog tror på), så borde ju hon veta om det och trots att hon vill att SD inte ska ha den kontakten så fortsätter dom umgås? Vad tyder det på kan man undra... och om hon inte vet säkert, varför sätta sig i livsfara?
Citera
2018-07-09, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Hoppas du inte är polis eller jobbar inom åkl.myndigheten. Det spelar ingen roll vem det är, den som mördar ska tas fast. Punkt.
Du tycker inte att det vid det här laget borde funnits något som tyder på en annan GM, åklagaren poängterar ju senast i radio 6/7 att den som varit misstänkt också är den som fortfarande är aktuell i ärendet
Citera
2018-07-09, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Alldeles rätt. Enl uppgift regelrätta slagsmål mellan äldsta sonen och LW.
Det har inte ältats utan hysch hyschats ner, ty sånt får man inte prata om även om.
Förvriden kyrklig syn på den perfekta familjen måste till varje pris värnas

Citat:
Nu handlade frågan om huruvida LW hade brukat våld. Jag svarade att det har hon.
Oavsett orsak så har hon det, hon är anmäld för detta både av sonen, fadern och skolan

(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)
Var kommer uppgiften Du skriver om ang "regelrätta slagsmål" ifrån?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in