Citat:
Ursprungligen postat av
johnthedickholmes
ok, men du måste ju visa passet när du skall ut från EU till ryssen? Det reggas. Sedan måste du väl ha visum för att ta dig till in till Kina?
Citat:
Ursprungligen postat av
johnthedickholmes
Blir du internationellt lyst som mördare borde väl alla länder ha dig i sina register när de slår på passet?
Nu har jag aldrig försökt fly från en efterlysning, varken nationellt eller internationellt, men jag skulle kunna tänka mig att han har tagit ett pass från en polare. Han kanske har någon som har ett snarlikt utseende. Sen tar han en buss till Rovaniemi, vidare ner till Helsingfors, och sen vidare in i Ryssland, eller något EU-land. Kanske vore smartast att utnyttja den fria rörligheten först och främst och oroa sig över passkontroller vid ett senare skede.
Visst, visum och sånt måste införskaffa sig. Men har han god social kompetens och pengar så kan han mycket väl ha mutat sig in i Kina. Men jag har inga bra svar på det här. Jag tror fortfarande att han är död och att han har varit det en väldigt lång tid. Jag tror att han hann komma ut ur Sverige, men att det sedan tog stopp. Antingen rann pengarna ut, hans vänner ville inte hjälpa honom mer och han ville inte spendera ett decennium på en anstalt.
Jag har svårt att tro att han kan hålla sig flytande så här länge.