2018-07-03, 09:53
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Blir du internationellt lyst som mördare borde väl alla länder ha dig i sina register när de slår på passet?

Korrekt.
Citera
2018-07-03, 09:57
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
ok, men du måste ju visa passet när du skall ut från EU till ryssen? Det reggas. Sedan måste du väl ha visum för att ta dig till in till Kina?

Citat:
Blir du internationellt lyst som mördare borde väl alla länder ha dig i sina register när de slår på passet?
Nu har jag aldrig försökt fly från en efterlysning, varken nationellt eller internationellt, men jag skulle kunna tänka mig att han har tagit ett pass från en polare. Han kanske har någon som har ett snarlikt utseende. Sen tar han en buss till Rovaniemi, vidare ner till Helsingfors, och sen vidare in i Ryssland, eller något EU-land. Kanske vore smartast att utnyttja den fria rörligheten först och främst och oroa sig över passkontroller vid ett senare skede.

Visst, visum och sånt måste införskaffa sig. Men har han god social kompetens och pengar så kan han mycket väl ha mutat sig in i Kina. Men jag har inga bra svar på det här. Jag tror fortfarande att han är död och att han har varit det en väldigt lång tid. Jag tror att han hann komma ut ur Sverige, men att det sedan tog stopp. Antingen rann pengarna ut, hans vänner ville inte hjälpa honom mer och han ville inte spendera ett decennium på en anstalt.

Jag har svårt att tro att han kan hålla sig flytande så här länge.
Citera
2018-07-09, 08:23
Medlem
laserlasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaredLeto
.

Jag har svårt att tro att han kan hålla sig flytande så här länge.

tror nog han är död
Citera
2018-07-09, 13:13
Medlem
S0LD13R777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laserlasse
tror nog han är död

Känns inte som en högoddsare.
Hålla sig undan så här pass länge för ett 3 årigt fängelsestraff, dessutom inom något så slappt som ungdomsvården.

Eller så har han lyckats skaffa sig ett nytt liv någonstans där han inte för något väsen av sig alls, men troligtvis död om han var en arg ung man så sprang han säkert på en mina utomlands någonstans, började jiddra med fel folk och woops.
Citera
2018-07-09, 16:55
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S0LD13R777
Känns inte som en högoddsare.
Hålla sig undan så här pass länge för ett 3 årigt fängelsestraff, dessutom inom något så slappt som ungdomsvården.

Arnamo väntar inte ett treårigt straff. Han närvarade inte ens på rättegången, han skulle alltså få en egen rättegång när/om han kommer fram. Dessutom var han 21 vid tillfället för brottet så ungdomsvården är utesluten, liksom ett treårigt straff eftersom det inte utdöms vid mord för personer över 21.
Citera
2018-07-10, 12:24
Medlem
Arnamo hade säkert all anledning att hålla sig undan. Dock är väl polisens utåt sett minskade intresse (ej längre med bland Europe's Most Wanted) en hint om att de betvivlar att han är i livet. Och killen verkar ju vara en riktig fuckup, så även om den nazistiska rörelsen backat honom, tvivlar jag på att han skulle klara sig så länge i ett främmande land.
Citera
2018-07-26, 18:57
Medlem
-
Citera
2018-07-28, 13:42
Medlem
Om han fortfarande lever fyller han 27 idag. Grattis!
Hoppas att han hittas snart, död eller levande, så att den mördades anhöriga får ett slut på det här.

Snart har han varit försvunnen i sex år.
Citera
2018-07-28, 14:09
Medlem
Ojdå
Citera
2018-07-28, 15:22
Medlem
Har Semon lyckats hålla sig undan så länge har han troligtvis gjort en kosmetisk operation och vanställt sitt fula ansikte för att inte kunna bli igenkänd?

annars har han troligtvis gömt sig inomhus någonstans i världen och inte längre kan visa sig ute bland folk då han är internationellt efterlyst?

man kan säga att han är inspärrad
Citera
2018-07-28, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pinguinen
Har Semon lyckats hålla sig undan så länge har han troligtvis gjort en kosmetisk operation och vanställt sitt fula ansikte för att inte kunna bli igenkänd?

annars har han troligtvis gömt sig inomhus någonstans i världen och inte längre kan visa sig ute bland folk då han är internationellt efterlyst?

man kan säga att han är inspärrad

Vilket sanslöst trams! Han är död sedan länge.
Citera
2018-08-13, 19:33
Medlem
Idittfejss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Vilket sanslöst trams! Han är död sedan länge.

Teorier på hur han dog?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in