2018-07-09, 11:34
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Försöker följa tråden så gott det går.

De flesta verkar nästan säkra på att SD är skyldig. Jag undrar över offrets ex och tonårsbarn. Sen undrar jag om det blev klarhet i vilken typ av lås som satt på offrets dörr - om motorlås, så kanske någon klev in med "tagg" och då kan det ju vara någon väldigt närstående eller exman ?
Fy, vilka tankar, men har läst ynkande UW:s blogg och undrar om han var klar med Lena iom den uttalade oron för barnen och eget mående. Undrar om han var/är en som gärna överför saker till sina barn? Jag får inte bort känslan av att han och/eller nån av tonårsbarnen är inblandade (hemskt).

Häromdagen delade dottern ett inlägg på sig och sina syskon. Inlägget ser ut att vara taget av en 3:e person - pappan? Dotterns ansikte är blurrat, men taskigt nog inte brödernas. Konstigt, Vad är det de vill visa?

http://www.instagram.com/p/Bk68gYKBqKw/?utm_source=ig_share_sheet&igshid=15p1z6qv1dir4

De kläder NW har på sig verkar vara de han bär i ett tidigare inlägg på sitt eget IG, 2018-05-20. Det fotot är också taget av tredje person, verkar det. Jag kan ha fel och kläder kan ju återanvändas. Kanske är fotona tagna samma dag? Kanske inte.
Citera
2018-07-09, 11:38
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Ja "bättre och bättre"... hade/har pga barnen i båda familjerna hoppats på annan GM än MGM.
Men efter vad som framkommit nu (det senaste dygnet) vad gäller att det framkommit att SD hade haft kontakt med LW och om det med att grannar sett SD ute så sent på natten stämmer... ser mörkt ut för SD. Stackars SD/familjer om han är oskyldig... och även är skyldig... vilket elände oavsett! Hoppas det blir en lösning på detta snarast!

Ja, där håller jag med dig fullständigt.
Önskar verkligen att det var någon annan med tanke på den ytterligare fruktansvärda belastning detta innebär för alla stackars barn.

Tänker allt som oftast på LWs barn som nu förlorat inte bara sin mor, men ett hem och en trygghet. Tänk att veta att någon kom och tog din mamma när du låg och sov....
Sedan mördades hon nära dig och låg där nära det hem där du en gång kände trygghet och tillit till de människor som fanns nära dig. En av dessa människor är kanske den mest onda man kan föreställa sig.

Sen tänker jag precis på samma sätt om SDs barn....

Det kommer att lämna spår i generationer....
Citera
2018-07-09, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
För egen del och hur jag tänker, då spelar det egentligen ingen roll om det var första kontakten på länge eller om de fortsatt ha kontakt ett tag innan den här kvällen.

Mordet kan ha skett pga groll några veckor/månader tillbaka eller något som hände just den kvällen.
Det som vore intressant att veta är om de bestämt träff den aktuella kvällen när de hade kontakt.

Men tyvärr har jag inte mer information kring det. Tror inte det läcker heller från utredningen då de kanske vill hålla den detaljen hemlig för att kunna använda
sig av den informationen i kommande förhör
Jag tänker ang Din första mening... att det borde ha betydelse för SD:s fru och att hon kanske inte skulle försvara/umgås med honom... kanske hon inte visste då men nu borde hon veta (antar att hon läser här på tråden), få se om det blir mer bilder på dom tillsammans nu och hur länge till... antar att hon inte visste om deras kontakt så långt i tiden som morddagen...
Citera
2018-07-09, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Är själv tveksam då den är bakdaterad.

Livet är inte alltid svart eller vitt. Men det hjälper inte att måla över med rosa.

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.youtube.com/watch%3Fv%3DhSjIz8oQuko&ved=0ahUKEwj0vte92JHcAhXCE 5oKHfliA28QyCkIHjAA&usg=AOvVaw0GcCNRnc03m81j9ziyMr S_
Citera
2018-07-09, 11:54
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det här blir ju bara bättre och bättre.

Även här är det förstås betydelsefullt VAR.

Kanske inte lika lätt att hitta på en trovärdig förklaring till att man är ute den tiden på dygnet om man inte har en hund.

Trovärdigt eller inte, att vara på promenad klockan 23.30. Här gäller det att visa att den uppfriskande kvällspromenaden för att kunna slappna av och somna bättre passar in i ett förlopp som sker parallellt i tid, mordet.

För om han var ute på promenad då, hörde han ett skrik just då?

Och om han har ett kort i rockärmen, ett annat tänkbart händelseförlpp än det där han är inblandad, hur passar det ihop med hans promenad och hans egen berättelse.

Hans berättelse kan inte innehålla något om att han sett någon ( eller?). Eller hört något.

För han berättade väl inte om ” kvällspromenaden” i första vändan?

Han hade motivet, han hade kontakten, han var i närheten, han hade tillfället.

Det var någon som kände henne, det var någon som visste att hon var vaken, det var någon hon vågade öppna sin förr åt mitt i natten, det var någon som kände till området.

Länk efter länk fogas samman.
Sen kommer svar från NFC.....

Ja om vittnet sett SD ute och gå så är det givetvis en besvärande omständighet.
Enligt källa har vittne sett SD ute och gå i området den aktuella tidpunkten
Om sedan vittnet är tillförlitligt får man ju bara hoppas
Citera
2018-07-09, 11:59
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Kan denna granne vara UW eller NW?

Men de bor åt fel håll från LW? OM de nu var hemma?? Enligt någon i tråden var iaf UW på jobb på annan ort. NW skulle eventuellt kunnat vara ensam hemma i faderns hus. (Eller var han i LWs hus? Det stämmer dåligt med det vi hört att de kom på morgonen efter det att ett av barnen ringt om att LW saknades hemma.

https://kartor.eniro.se/?c=59.291269,15.181432&z=17&d={%22m%22:[[59.292271,15.18155,%22SD%22,0],[59.289406,15.184329,%22LW%22,0],[59.289082,15.186764,%22Fp%22,0]]}

Du att de lämnat "felaktigt "vittnesmål?

Hur ska de då förklara att de såg SD runt knuten?
Eller tänker du att de skulle ha vittnat om att det sett honom i samband med att SD gömde något?

Blir lite konstigt att UW eller NW skulle vittna om detta. Tror alldeles säkert att polisen och förhörsledarna är vaksamma på denna typ av försök till vilseledning. Måste vara ett vanligt knep att försöka vilseleda.Det ligger nog en snarare i fatet med sådana knep.
Citera
2018-07-09, 12:00
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Jag tänker ang Din första mening... att det borde ha betydelse för SD:s fru och att hon kanske inte skulle försvara/umgås med honom... kanske hon inte visste då men nu borde hon veta (antar att hon läser här på tråden), få se om det blir mer bilder på dom tillsammans nu och hur länge till... antar att hon inte visste om deras kontakt så långt i tiden som morddagen...

Ja för HD har det nog betydelse.
Jag resonerade endast kring mordet och vad som kan ha utlöst det.
Nä HD kanske först nu får veta att SD fortsatt ha kontakt med Lena (trots att hon förbjudit honom enligt tidigare uppgifter)
Men man får ju ändå trots allt hoppas att SD redan berättat för HD ang kontakten med Lena den här kvällen så hon slipper läsa det här på FB.
Men vad gäller honom så verkar han inte ha så mycket empati för de sina
Citera
2018-07-09, 12:01
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimFa
Det är nog meningen att folk ska tycka det är rart.

Om vi, när vi granskar SD:s bilder, utgår från att han har något specifikt och noga uträknat syfte bakom publikationen av dem, kanske vi ska tänka yttepytte lite på om det eventuellt finns en anledning till att EW gör detta inlägg. Det skiljer sig markant från hennes tidigare poster. Kanske vill EW bara förvissa mottagaren om att syskonen håller ihop och stödjer varandra i dessa minst sagt oroliga tider?
Citera
2018-07-09, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Om vi, när vi granskar SD:s bilder, utgår från att han har något specifikt och noga uträknat syfte bakom publikationen av dem, kanske vi ska tänka yttepytte lite på om det eventuellt finns en anledning till att EW gör detta inlägg. Det skiljer sig markant från hennes tidigare poster. Kanske vill EW bara förvissa mottagaren om att syskonen håller ihop och stödjer varandra i dessa minst sagt oroliga tider?
Opps... har jag blandat ihop SD:s barn och LW:s barn... bilden jag tittade på med 3 barn... en ganska lång kille till höger och två tror jag (tjejer vill vänster).
Borde kanske veta vem EW är men känner mig osäker nu... kan någon klargöra detta för mig?
Citera
2018-07-09, 12:16
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Opps... har jag blandat ihop SD:s barn och LW:s barn... bilden jag tittade på med 3 barn... en ganska lång kille till höger och två tror jag (tjejer vill vänster).
Borde kanske veta vem EW är men känner mig osäker nu... kan någon klargöra detta för mig?
LW:s dotter
Citera
2018-07-09, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Håller med. Muskulös är han också,äldste sonen. Jag har honom som starkast misstänkt. Tvåa Hanna och trea Stefan. Som det ser ut nu iaf.
Noa klarade nog lätt ensam att bära. Hanna däremot behövde nog hjälp av nån.
På vilka grunder anser du sonen som starkast misstänkt? Är det pg.a att någon tidigare skrev om bråk i familjen..Där kan jag tala om för dig att det är mycket vanligt att tonåringar och föräldrar ryker ihop, det har skett i min familj också. Och det där med att bära iväg med en avliden person är ju bara att glömma! De är väldigt tunga och otympliga. HD tror jag inte är GM men kan mycket väl ha information om gärningen och ev. Skyddande av brottsling. Och slutligen SD, han är i mina ögon den som är mest trolig då en hel del börjar peka mot att han t.om befunnit sig på aktuell plats och haft kontakt med offret vid den tidpunkten.
Citera
2018-07-09, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Ja för HD har det nog betydelse.
Jag resonerade endast kring mordet och vad som kan ha utlöst det.
Nä HD kanske först nu får veta att SD fortsatt ha kontakt med Lena (trots att hon förbjudit honom enligt tidigare uppgifter)
Men man får ju ändå trots allt hoppas att SD redan berättat för HD ang kontakten med Lena den här kvällen så hon slipper läsa det här på FB.
Men vad gäller honom så verkar han inte ha så mycket empati för de sina
Får HD först nu veta om deras kontakt(er) så långt in på mordnatten kan man hoppas på att hon hade förstånd att hålla sig undan (om hon inte är med på gärningen).
Eller iaf slutat ha kontakt med honom om hon visste om deras kontakt trots deras försök att rädda äktenskapet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in