2018-07-09, 10:22
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
En viktig fråga. Har de haft regelbunden kontakt tidigare så kan detta tolkas som att SD är GM. Om det tvärtom var den första kontakten på länge kan det tolkas som att SD är GM.
Så SD är GM oavsett?
Citera
2018-07-09, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Så SD är GM oavsett?
Tänkte ställa samma fråga som Du... samma samma... det går ju dock att ändra sitt inlägg i efterhand och jag funderade på om det kanske var en felskrivning...
Citera
2018-07-09, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Håller med. Muskulös är han också,äldste sonen. Jag har honom som starkast misstänkt. Tvåa Hanna och trea Stefan. Som det ser ut nu iaf.
Noa klarade nog lätt ensam att bära. Hanna däremot behövde nog hjälp av nån.
Sockerhals skriver "Muskulös är han också, äldste sonen"... jag vet inte iof vad Du tycker är muskulös, har Du sett honom... är det bilden med syskonen här så kan jag inte hålla med Dig!
Citera
2018-07-09, 10:44
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Tänkte ställa samma fråga som Du... samma samma... det går ju dock att ändra sitt inlägg i efterhand och jag funderade på om det kanske var en felskrivning...
Eller så betyder det att, om man vill, så kan man tolka två olika uppgifter så att de pekar åt samma håll...
Citera
2018-07-09, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Hon skriver att hon älskar sina bröder, det tycker jag bara är rart just nu.

Det är nog meningen att folk ska tycka det är rart.
Citera
2018-07-09, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Sockerhals skriver "Muskulös är han också, äldste sonen"... jag vet inte iof vad Du tycker är muskulös, har Du sett honom... är det bilden med syskonen här så kan jag inte hålla med Dig!

Sonen är stor. Han har börjat bygga sin kropp de senaste åren också. Har för mig att LW för något år sedan skrev att han då var 186 lång. Jag vet att EW är en relativt bastant dam och då kanske du får en bättre uppfattning av bilden.
Citera
2018-07-09, 11:01
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Eller så betyder det att, om man vill, så kan man tolka två olika uppgifter så att de pekar åt samma håll...

För egen del och hur jag tänker, då spelar det egentligen ingen roll om det var första kontakten på länge eller om de fortsatt ha kontakt ett tag innan den här kvällen.

Mordet kan ha skett pga groll några veckor/månader tillbaka eller något som hände just den kvällen.
Det som vore intressant att veta är om de bestämt träff den aktuella kvällen när de hade kontakt.

Men tyvärr har jag inte mer information kring det. Tror inte det läcker heller från utredningen då de kanske vill hålla den detaljen hemlig för att kunna använda
sig av den informationen i kommande förhör
Senast redigerad av flixa81 2018-07-09 kl. 11:04. Anledning: Tillägg
Citera
2018-07-09, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Sonen är stor. Han har börjat bygga sin kropp de senaste åren också. Har för mig att LW för något år sedan skrev att han då var 186 lång. Jag vet att EW är en relativt bastant dam och då kanske du får en bättre uppfattning av bilden.
Jag tittade på bilden där han står med sina syskon... han ser (enligt mina ögon) inte speciellt stor ut, ok kanske lång men så stark vet jag inte...
ps... mitt barnbarn är lika lång, samma ålder och han skulle inte klara bära någon i 100-150 meter på axeln...ds
EW... den bilden jag tittade på var bara syskonen med på... och där ser han inte speciellt "musklig ut"
Citera
2018-07-09, 11:11
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
SD har setts ute och gå av grannen den aktuella tidpunkten

Det här blir ju bara bättre och bättre.

Även här är det förstås betydelsefullt VAR.

Kanske inte lika lätt att hitta på en trovärdig förklaring till att man är ute den tiden på dygnet om man inte har en hund.

Trovärdigt eller inte, att vara på promenad klockan 23.30. Här gäller det att visa att den uppfriskande kvällspromenaden för att kunna slappna av och somna bättre passar in i ett förlopp som sker parallellt i tid, mordet.

För om han var ute på promenad då, hörde han ett skrik just då?

Och om han har ett kort i rockärmen, ett annat tänkbart händelseförlpp än det där han är inblandad, hur passar det ihop med hans promenad och hans egen berättelse.

Hans berättelse kan inte innehålla något om att han sett någon ( eller?). Eller hört något.

För han berättade väl inte om ” kvällspromenaden” i första vändan?

Han hade motivet, han hade kontakten, han var i närheten, han hade tillfället.

Det var någon som kände henne, det var någon som visste att hon var vaken, det var någon hon vågade öppna sin förr åt mitt i natten, det var någon som kände till området.

Länk efter länk fogas samman.
Sen kommer svar från NFC.....
Citera
2018-07-09, 11:22
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimFa
Det är nog meningen att folk ska tycka det är rart.

Du tipsade om bloggen som skulle vara UW’s, varifrån har du fått det?

Vet du själv att det är han?

Är själv tveksam då den är bakdaterad.
Citera
2018-07-09, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det här blir ju bara bättre och bättre.

Även här är det förstås betydelsefullt VAR.

Kanske inte lika lätt att hitta på en trovärdig förklaring till att man är ute den tiden på dygnet om man inte har en hund.

Trovärdigt eller inte, att vara på promenad klockan 23.30. Här gäller det att visa att den uppfriskande kvällspromenaden för att kunna slappna av och somna bättre passar in i ett förlopp som sker parallellt i tid, mordet.

För om han var ute på promenad då, hörde han ett skrik just då?

Och om han har ett kort i rockärmen, ett annat tänkbart händelseförlpp än det där han är inblandad, hur passar det ihop med hans promenad och hans egen berättelse.

Hans berättelse kan inte innehålla något om att han sett någon ( eller?). Eller hört något.

För han berättade väl inte om ” kvällspromenaden” i första vändan?

Han hade motivet, han hade kontakten, han var i närheten, han hade tillfället.

Det var någon som kände henne, det var någon som visste att hon var vaken, det var någon hon vågade öppna sin förr åt mitt i natten, det var någon som kände till området.

Länk efter länk fogas samman.
Sen kommer svar från NFC.....
Ja "bättre och bättre"... hade/har pga barnen i båda familjerna hoppats på annan GM än MGM.
Men efter vad som framkommit nu (det senaste dygnet) vad gäller att det framkommit att SD hade haft kontakt med LW och om det med att grannar sett SD ute så sent på natten stämmer... ser mörkt ut för SD. Stackars SD/familjer om han är oskyldig... och även är skyldig... vilket elände oavsett! Hoppas det blir en lösning på detta snarast!
Citera
2018-07-09, 11:32
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Ja enligt källa så ska en granne ha sett SD ute och gå

Där ryker bilen då i en händelse kedja.

Om inte den hämtats i ett "senare skede" för transport eller liknande. Men då får man inte ihop det med skrik osv riktigt. Om man inte ska hålla på med att krångla till det lite med att kroppen flyttats, vilket kan ha skett i paniken.

Man har ju iaf beslagtagit bilen och ansett den intressant.
Kanske vittnet kom sent in i bilden, eftersom grannen kanske inte visste att hon första var ens försvunnen och sedan kanske för att vittnet inte kände till att de hade kontakt.

Läste någonstans att polisen hade fått in en hel del tips, både från personer som ringt in men även via mail. Tar väl ett tag att gå igenom alla dessa.

Ber om ursäkt för inlägg i tråden som kanske redan har behandlats. Håller som bäst på att läsa ikapp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in