2018-07-09, 09:33
Medlem
ludwiqs avatar
Fotbollsresa i England/London

Jag och några polare tänkte i vår dra ner och kolla fotboll i London. Tanken är att stanna två nätter och boka alltihop själva för att komma undan så billigt som möjligt. Flyg och boende är inga problem att hitta.

Men vart hittar jag matchbiljetterna så smidigt/billigt som möjligt. Tanken är att kolla på Manchester United mot något London lag (Palace, Fulham eller Arsenal troligtvis). Hittar inga biljetter ännu på lagens officiela sidor utan bara hos svenska bolag, där de känns svindyrt. Borta sektionen mellan Arsenal-United (på Emirates) vill de ha ca 6000kr för.

Vad får man ge för en biljett ca för dessa typen av matcher? (Tanken är att stå på Borta-sektionen oavsett vilken match det blir)
Citera
2018-07-09, 09:40
Medlem
SolanGundersens avatar
Hej!

Brukar åka en hel del över till London för att kika på fotboll. Billigast blir att regga sig på lagets hemsida får att köpa vid officiella släppet som brukar vara runt 30-40 dagar innan match. Boxoffice som är en svensk sida kan du hitta biljetter ibland till riktigt låga priser. Såg West Ham-West Bromwich iår och betalade 224kr per biljett för helt okej platser.
Citera
2018-07-09, 09:52
Medlem
ludwiqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SolanGundersen
Hej!

Brukar åka en hel del över till London för att kika på fotboll. Billigast blir att regga sig på lagets hemsida får att köpa vid officiella släppet som brukar vara runt 30-40 dagar innan match. Boxoffice som är en svensk sida kan du hitta biljetter ibland till riktigt låga priser. Såg West Ham-West Bromwich iår och betalade 224kr per biljett för helt okej platser.

Tack så mycket! Ska absolut kolla upp Boxoffice.

Så om jag vill kolla t.ex. Arsenal - United, behöver jag vara medlem på Arsenals officiela hemsida?

Samt, säljer de biljetter för Borta sektionen där också?
Citera
2018-07-09, 09:56
Medlem
SolanGundersens avatar
Arsenal behöver du betala för att bli medlem, kostar runt 300kr per person för att bli det men det är ganska lätt att få tag i biljetter då. Du kan inte köpa till bortasektionen via Arsenal utan det är via bortalaget man köper dem. Skulle kolla på boxoffice eller liknande sidor men det kan bli riktigt dyrt skulle jag tro.
Citera
2018-07-09, 10:03
Medlem
ludwiqs avatar
Citat:
Arsenal behöver du betala för att bli medlem, kostar runt 300kr per person för att bli det men det är ganska lätt att få tag i biljetter då. Du kan inte köpa till bortasektionen via Arsenal utan det är via bortalaget man köper dem. Skulle kolla på boxoffice eller liknande sidor men det kan bli riktigt dyrt skulle jag tro.

Så, om jag vill komma så billigt som möjligt undan borde jag skaffa medlemskap hos Manchester United och gå via deras sida? Har inte riktigt bestämt oss vilken match men bara att vi vill kolla från bortasektionen.
Som du säger så verkar Boxoffice ha väldigt dyra biljetter för borta stå samt verkar de väldigt svåra att hitta.
Citera
2018-07-09, 10:11
Medlem
SolanGundersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ludwiq
Så, om jag vill komma så billigt som möjligt undan borde jag skaffa medlemskap hos Manchester United och gå via deras sida? Har inte riktigt bestämt oss vilken match men bara att vi vill kolla från bortasektionen.
Som du säger så verkar Boxoffice ha väldigt dyra biljetter för borta stå samt verkar de väldigt svåra att hitta.

Tror du får det svårt att även köpa av United då deras bortasektioner typ alltid är slutsålda och dem släpps via något poängsystem för hur många matcher du åkt på typ. Vet inte hur du kommer undan billigast. Men tror du får svårt att komma under 2000kr per biljett på en sådan stormatch du vill se.
Citera
2018-07-09, 10:28
Medlem
ludwiqs avatar
Citat:
Tror du får det svårt att även köpa av United då deras bortasektioner typ alltid är slutsålda och dem släpps via något poängsystem för hur många matcher du åkt på typ. Vet inte hur du kommer undan billigast. Men tror du får svårt att komma under 2000kr per biljett på en sådan stormatch du vill se.

Hmm okej, Arsenal-United i sig är absolut inget krav. Palace/Fulham - United går lika bra men man vill ju så klart veta om man kan få garanterad biljett innan man blir medlem. Tror du de matcherna är lika fullbokade från Uniteds sida också?

Får annars bara ringa in och kolla läget precis!

Tacksam för all grym hjälp!
Citera
2018-07-09, 19:52
Medlem
zebra121s avatar
Annars har du Stubhub som är en sajt många använder sig av.
Något höga priser men du kan gärna kika om det är överkomligt. Där köpte en polare en biljett till Watford-Everton i bortaklacken.
Citera
2018-07-09, 22:20
Medlem
SolanGundersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Något höga priser men du kan gärna kika om det är överkomligt. Där köpte en polare en biljett till Watford-Everton i bortaklacken.

Sant, även footballticketnet funkar.
Citera
2018-07-10, 10:24
Medlem
ludwiqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Citat:

Tack så mycket för hjälpen!

Har hittat biljetter på Långsidan mellan Palace-United i februari (en tisdag) för 1600kr st. Detta måste vara ganska rimliga priser va?
Citera
2018-07-18, 11:44
Medlem
Galatasaray eller Besiktas till hösten.

Hade varit kul att se Istanbul och extra kul att se fotboll när man ändå är där. Någon som sitter på en bra sida för biljettköp?

Tänker mig oktober/november. Besiktas har hemmamatch mot ett mindre lag på söndagen i slutet av oktober med Gala tar emot Fehnerbace söndagen efter. Derbyt kostar omkring 1000 kr per person på
https://www.stubhub.se/find/s/?q=ga%C3%B6atasaray och det känns aningen mastigt i förhållande till arenans storlek, att jag är ute i god tid och, kanske fr f a till matchens kvalitet på förhand.

Finns det bättre sidor för biljetter? Någon som sett ett derby i Istanbul och kan säga NÅGOT om "värdet"?
Citera
2018-09-29, 09:56
Medlem
zebra121s avatar
Citat:

Så footballticketnet fungerar bra alltså?

Någon här inne som nyttjar den sidan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in