2018-07-08, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Senast igår verkade han iofs ganska utsövd och obekymrad, i alla fall av bilden att döma:

skönt att se att HD slapp följa med denna gång
Citera
2018-07-08, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Inte så smart av SD att inte vara öppen med att de hade haft kontakt mordkvällen, om du menade det. Borde han förstått att det var kollat.

han är nog inte så smart som han själv tycker
Citera
2018-07-08, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Den sist kända kontakten 23:09 var inte SD. Säg att han har en kontakt 23:10. Då är tidsfönstret 20 minuter för honom att hinna till LW, få ut henne till planket på nått sätt så dörren lämnas öppen.
Känns långsökt, men visst, fullt möjligt om allt klaffar. Dom bor inte så långt ifrån varandra.

Nu sägs det från insatta att kontakten var tidigare på kvällen, men jag ville inte bara påträngande och fråga när.

Om SD valt att chatta alternativt sms från sin mobil, hade han kunnat stå utanför LW och hållt kontakten. Eller så bestämde dom träff vid planket som man kunnat gjort vid tidigare tillfällen. Och en enkel promenad från SD bostad på ca 6-10 min.
Citera
2018-07-08, 18:05
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Vi skulle kunna utföra det perfekta brottet

Uh, hemska tanke! Tänk om GM lusläser allt vi skriver?! Läser och lär?! Flashback=tipsfabrik åt GM ?!
Citera
2018-07-08, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Inte så smart av SD att inte vara öppen med att de hade haft kontakt mordkvällen, om du menade det. Borde han förstått att det var kollat.
Och varför skulle han förnekat att dom skulle haft kontakt, om han var oskyldig?
Citera
2018-07-08, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Man ska inte krångla till någonting i onödan.
Att JG skrev på nätet att man hittat LW kropp tycker inte jag är speciellt uppseendeväckande. Då man letar efter LW efter misstänkt människorov och finner en avliden person i dess absoluta närhet så drar nog dom flesta slutsatsen att det är LW som hittats. Sannolikheten att det skulle finnas två kroppar är nästan obefintlig.

Sannolikheten är självklart hög men det förklarar ändå inte varför JG som valt sida mot Lena plötsligt skulle vara så snar ut att kondolera. Skuldkänslor skrev nån, jovisst kan det vara så. Däremot är han fortsatt god bror med SD och tar senare även bort sitt beklagande.
Citera
2018-07-08, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Planerat mord?
Röja Lena ut vägen?
Alla scenarion känns faktiskt möjliga

Jag tror inte att han hade planerat att mörda henne länge, möjligen var det hans avsikt när han gick hemifrån. Han var nog blind av raseri, gissar på en blandning av svartsjuka och anklagelser över sitt spruckna äktenskap. Som han givetvis inte kan lägga någon skuld på sig själv för. Svartsjuk bara för att LW kramat Beholder X på ett event? Så fullständigt meningslöst.
Citera
2018-07-08, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smultr0n
Sannolikheten är självklart hög men det förklarar ändå inte varför JG som valt sida mot Lena plötsligt skulle vara så snar ut att kondolera. Skuldkänslor skrev nån, jovisst kan det vara så. Däremot är han fortsatt god bror med SD och tar senare även bort sitt beklagande.
Menar du att han tog bort inlägget på FB? Han gjorde sin sida privat, men tog han även bort inlägget?
Citera
2018-07-08, 18:16
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Om SD valt att chatta alternativt sms från sin mobil, hade han kunnat stå utanför LW och hållt kontakten. Eller så bestämde dom träff vid planket som man kunnat gjort vid tidigare tillfällen. Och en enkel promenad från SD bostad på ca 6-10 min.
Uppenbart en katt och råttalek.
Är det möjligt det framkommit (spår)omständigheter som talat mot SD som GM ?
Citera
2018-07-08, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Då kvarstår frågan varför biträdande utredningsledare fick gå med?
Om han lede arbetet under PS semester och misskötte den, borde det bara vara hen som får gå, och den mest kompletta styra rätt med skeppet?

Dom jobbade väldigt nära varandra och är en nål i ögat på polisledningen. Därav blev båda omplacerade. Nu ska det återigen till en internutbildning vilket säkerligen kommer fria dom två.
Citera
2018-07-08, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Menar du att han tog bort inlägget på FB? Han gjorde sin sida privat, men tog han även bort inlägget?
Jag förstod det som att det försvann/togs bort men det kan naturligtvis vara så att det inte längre gick att läsa för att sidan blev privat. Inte vänner på facebook så jag kan inte svära på saken. 😇
Citera
2018-07-08, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Uh, hemska tanke! Tänk om GM lusläser allt vi skriver?! Läser och lär?! Flashback=tipsfabrik åt GM ?!

Jo, det är dumt att hjälpa GM med alternativa förklaringsmodeller. Tex ge en bra förklaring till varför hennes blod återfunnits hemma hos honom. Eller föreslå diverse andra möjliga gärningsmän. Han kan ha nytta av olika tips från er erfarna fbackare som läst om andra mordfall och hur de klarat sig undan. Tänk på det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in