2018-07-08, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, den lilla erfarenhet jag har av de fall jag följt genom att ha läst förundersökningarna i dessa fall, visar tydligt hur enormt svårt det är att "hålla alla bollar i luften" om man ljuger.

En lögn kräver ofta en ny lögn som kräver en ny lögn.
Att sedan hålla i minnet alla lögner, gör att man lätt hanar i en härva av lögner som man trasslar in sig i. Det går inte att minnas alla detaljer och det är väldigt lätt att förbi något så att det blir ologiskt.

Om det är ett mord gjort i hast, kan det var svårt att fixa till en bra förklaring till alla indicier, även om man är slipad. Tyvärr har ju mördaren ett stort försprång här...

Och tyvärr bodde inte paret ihop, vilket gör att HD inte kan ha den koll på SD (som jag fortfarande håller för trolig gm) mordnatten. Men det kan ju vara andra saker som hon kan vara vittne till iom resan till USA osv.

Jag brukar säga att håll dig till sanningen, då behöver du aldrig komma ihåg vad du sagt.
Citera
2018-07-08, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Menar du att polisen tolkar bristen på bevis mot SD som att han måste vara en mycket förslagen mördare som "har tänkt på allt"?

Man har inte gjort någon gärningsmannaprofil i denna utredningen ännu. Men om man skulle göra det kommer man väldigt nära SD.
Han är strukturerad och lämnar ogärna någonting åt slumpen. Men trots det så vid ett sådant här brott fungerar inte hjärnan normalt utan man missar så gott som alltid någon liten detalj. Och det finns idag redan besvärande uppgifter som talar mot SD oskuld.
Kan inte riskera att förstöra utredningen genom att lämna ut detaljer här. Men om jag säger som så att var jag i SD situation nu skulle jag nog ligga sömnlös i väntan på ett kommande gripande och fundera på vad för bevis jag lämnat efter mig.
Citera
2018-07-08, 17:41
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Jag brukar säga att håll dig till sanningen, då behöver du aldrig komma ihåg vad du sagt.
Hahahaha underbart skrivet. Lögner är ett socialt cancer som värden skulle vara friskare utan
Citera
2018-07-08, 17:43
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Man har inte gjort någon gärningsmannaprofil i denna utredningen ännu. Men om man skulle göra det kommer man väldigt nära SD.
Han är strukturerad och lämnar ogärna någonting åt slumpen. Men trots det så vid ett sådant här brott fungerar inte hjärnan normalt utan man missar så gott som alltid någon liten detalj. Och det finns idag redan besvärande uppgifter som talar mot SD oskuld.
Kan inte riskera att förstöra utredningen genom att lämna ut detaljer här. Men om jag säger som så att var jag i SD situation nu skulle jag nog ligga sömnlös i väntan på ett kommande gripande och fundera på vad för bevis jag lämnat efter mig.

Senast igår verkade han iofs ganska utsövd och obekymrad, i alla fall av bilden att döma:

Citera
2018-07-08, 17:48
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Jag tror att det är så att han var en av de sista, eller den sista. Men de kanske inte bestämde träff, tror inte att hon gått med på något sådant, utan han kanske kom dit efter SMS dit och knackade på när hon var i en annan chat. Kanske hotade med att skicka nakenbilder igen om hon inte kom ut och pratade. Iaf väldigt bestickande att de har kontakt samma kväll, tror inte på så här mycket slump.

Nä nu börjar det bli lite väl mycket omständigheter för att inte misstänka att SD är GM.
Statistik
Han ÄR skäligen misstänkt
Lenas tidigare anmälningar
Deras såriga relation
Kontakt på mordkvällen.
Citera
2018-07-08, 17:49
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
kan det ha med vilken tid han sågs av grannen?

SD har setts ute och gå av grannen den aktuella tidpunkten
Citera
2018-07-08, 17:50
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
SD nekar till att träffat LW mordkvällen. Men har självklart träffat LW tidigare.
Det finns en digital konversation som SD inte kan förneka och han erkände den först när han fick beviset på bordet innan så var han helt oförstående till varför han vart förhörd.
Inte så smart av SD att inte vara öppen med att de hade haft kontakt mordkvällen, om du menade det. Borde han förstått att det var kollat.
Citera
2018-07-08, 17:50
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
smart tanke, ”kom hit annars...”

Planerat mord?
Röja Lena ut vägen?
Alla scenarion känns faktiskt möjliga
Citera
2018-07-08, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Sant! GM visste förhoppningsvis inte ett skvatt om de gedigna Flashback-kunskaperna gällande mobilspårning som vi fått se prov på i denna tråd!

Vi skulle kunna utföra det perfekta brottet
Citera
2018-07-08, 17:53
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
”Lämna chatt, paket och dörr öppen” borde han med ha sagt då?!

Det var långsökt..
Om han hotar Lena med något allvarligt för att hon ska komma till planket
så släpper hon väl det hon har för handen och springer dit och glömmer stänga dörren...
Inget SD hade behövt säga
Citera
2018-07-08, 17:53
Medlem
Citat:
Jag har ju också genom uppgifter i denna tråd fått intrycket av att SD är narcissist (vilket jag fått en del skit för). Isåfall anser han nog fortfarande att hon förtjänade att dö. Skulle han ens kunna ta in informationen att hon inte har ett förhållande med Beholder X eller med någon annan? En narcissist som inser att hen har fel går inte ihop. Men det skulle faktiskt vara intressant att se hur han skulle hantera detta.
Ska vi kanske åka på rättegången om han åker fast? Jag har aldrig bevistat en sådan så vore allmänbildande om inte annat...
Det skulle vara intressant att följa en slutlig rättegång och se hur han försökt vilseleda och förneka och hur polisen lagt pusslet utan hans medhjälp.
Citera
2018-07-08, 17:55
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Senast igår verkade han iofs ganska utsövd och obekymrad, i alla fall av bilden att döma:

Ja han tror ju själv att han begått det perfekt mordet och kommer gå fri
Kanske därför han agerar som han gör
Drag åt narcissist säger jag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in