2018-07-08, 14:58
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
SD behöver inte på något vis erkänna mordet för HD. Däremot kan han av misstag avslöja någon liten detalj som bara mördaren skulle kunna veta eller att ex, påstår att han gjorde en kvällspromenad ett klockslag för HD som motsäger det han tidigare uppger i polisförhör. Det ger utredningen bekräftelse på någonting som SD inte har för avsikt att röja.

Ja, den lilla erfarenhet jag har av de fall jag följt genom att ha läst förundersökningarna i dessa fall, visar tydligt hur enormt svårt det är att "hålla alla bollar i luften" om man ljuger.

En lögn kräver ofta en ny lögn som kräver en ny lögn.
Att sedan hålla i minnet alla lögner, gör att man lätt hanar i en härva av lögner som man trasslar in sig i. Det går inte att minnas alla detaljer och det är väldigt lätt att förbi något så att det blir ologiskt.

Om det är ett mord gjort i hast, kan det var svårt att fixa till en bra förklaring till alla indicier, även om man är slipad. Tyvärr har ju mördaren ett stort försprång här...

Och tyvärr bodde inte paret ihop, vilket gör att HD inte kan ha den koll på SD (som jag fortfarande håller för trolig gm) mordnatten. Men det kan ju vara andra saker som hon kan vara vittne till iom resan till USA osv.
Citera
2018-07-08, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Jag har ingen aning, men det är inte ovanligt att gärningsmannen flyttar en död kropp till ett ”bättre” ställe.

Det finns ingenting som tyder på att kroppen flyttats utan BP och FP är densamma.
Citera
2018-07-08, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Känner honom inte personligen, så nej.
Mina teorier kan väl bygga på egna teorier om ufo om så? Varför ska jag inte få skriva ned det som tillkommit mig?
Både det jag läser i deras loggar (alltså deras egna ord), vad vänner sagt och skrivit och vad jag själv upplevt...?!

Visste inte att kravet är att jag pratat med honom själv... och att det då bara gäller mig...???

Nej, jag menar att dina uppgifter är okonfirmerade. Du skrev att du pratat med Beholder x i telefonen och att han sagt fel på dag och angående avspärrning till dig. Eller har jag missförstått?
Citera
2018-07-08, 15:04
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Kan denna granne vara UW eller NW?

Det har jag ingen uppgift om.
Men tror inte det då hade nog källan vetat att det var sonen eller exmaken.
Källan benämner det som en granne
Citera
2018-07-08, 15:05
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Ja, det är riktigt du måste ha fysisk tillgång och lite tur.

När du raderar SMS så tar du bort genvägar sökvägar plus att du
öppnar upp för överspelning,
det är där turen kommer in.

Det va därför jag skrev att det kan vara lite knepigt att återställa dom.

Din kunskap imponerar! Då har jag bara att hoppas att GM inte haft turen på sin sida så att t.ex. värdefull aktivitet ersatts med annan neutralare sådan.
Citera
2018-07-08, 15:09
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Jag kan bekräfta att din analys är mycket nära en sanning som utredarna får av SD.

Detta tillsammans med att han inte tidigare erkänt får mig att dra slutsatsen att vi aldrig kommer att få ett erkännande från honom.

Han är inte den som kommer att bryta ihop och bara erkänna.
Jag gissar på att han kommer med historia på historia, allt för att passa de nya bevisen. Precis som man sett Billy, Edvin och Madsen göra.
Citera
2018-07-08, 15:11
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Livräddning menar du?

Jag försår att IMEI numret är mobilens identifikation oavsett SIM-kort. Men om IMEI numret går att nå från alla master, kan man nå detta nummer utan simkortet?

Nu tänker jag att i all hast, blev mobilen gömd ute till skogs eller gömd någonstans i närområdet och att mördaren inte hann få ut SIM-kortet i första vändan. Då är det lättare att försöka förstöra mobilen helt.

Jag har ändå otroligt svårt att tro att man inte försökte pejla mobilen som steg ett för att försöka lokalisera henne vid ett misstänkt människorov?

Tänker att formuleringen i kvällspressen kan vara oprecis alternativt att man genom förfinad teknik lyckats spåra mobilen som kanske sänder ut svaga signaler (haha, nu är jag ute och försöker simma igen ) eller något ditåt.

Jo man måste försökt spåra mobilen när hon ännu var försvunnen eftersom man delgav pressen att mobilen lokaliserats och bl. a Aftonbladet skrev om detta innan LW hade hittats.
Citera
2018-07-08, 15:14
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Det finns ingenting som tyder på att kroppen flyttats utan BP och FP är densamma.
Finns det någonting, utöver skrikvittnets uppgifter, som tyder på att fyndplatsen är brottsplatsen?
Citera
2018-07-08, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Livräddning menar du?

Jag försår att IMEI numret är mobilens identifikation oavsett SIM-kort. Men om IMEI numret går att nå från alla master, kan man nå detta nummer utan simkortet?

Nu tänker jag att i all hast, blev mobilen gömd ute till skogs eller gömd någonstans i närområdet och att mördaren inte hann få ut SIM-kortet i första vändan. Då är det lättare att försöka förstöra mobilen helt.

Jag har ändå otroligt svårt att tro att man inte försökte pejla mobilen som steg ett för att försöka lokalisera henne vid ett misstänkt människorov?

Tänker att formuleringen i kvällspressen kan vara oprecis alternativt att man genom förfinad teknik lyckats spåra mobilen som kanske sänder ut svaga signaler (haha, nu är jag ute och försöker simma igen ) eller något ditåt.

Jag menar larmnumret: 112 polis brandkår ambulans.
Ja, du kan ta ur SIM-kortet ur din mobil å ringa 112.

Nu påstås det att den är hittad, det förvånar mig att den överhuvudtaget
existerar fortfarande.
Jag tycker att det är mycket märkligt att GM inte förstörde den omgående.
Vad tycker du själv?

Jag har också otroligt svårt å tro att man inte försökte hitta den så fort det
bara va möjligt.
Det är en orsak till att jag tvivlar på att den varit påslagen hela.

Om den nu är påträffad så kanske vi får reda på sanningen så småningom,
om det går till åtal.
Citera
2018-07-08, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Dom var vänner, men efter anmälan fick geocacharna i Örebro välja sida sägs det.
Med relation menar jag mer än vän... ursäkta nomenklaturens dubbelbottning.

Då blir det ännu mer märkligt att så snabbt beklaga frånfället när kroppen inte identifierats som Lena. Dvs om JG och Lena var vänner men Lena valdes bort till förmån för vänskap med SD.
Citera
2018-07-08, 15:20
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Jag kan bekräfta att din analys är mycket nära en sanning som utredarna får av SD.
Menar du att polisen tolkar bristen på bevis mot SD som att han måste vara en mycket förslagen mördare som "har tänkt på allt"?
Citera
2018-07-08, 15:21
Medlem
Citat:
Man avslutade sökning efter mobiltelefon när man hittade den, hade den inte hittats hade man garanterat fortsatt leta efter den då den är en viktig del i beviskedjan.
Det håller jag med om och tyckte uppgiften att den inte var hittad, samtidigt somndom verkat avslutat söket i den skogen där den pejlats. Ologiskt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in