2018-07-08, 15:47
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Vad menar du med spår? Det enda man vet är väl att mobilen pingades i närheten av Vivalla? Eller där omkring

Vet man att den pingats just i Vivalla?

Har för mig att det stod i tidningarna att den pingats i närheten av hennes hem som iofs ligger nära Vivalla.

Tänk om mobilen inte hittades i skogen som många trott, tänk om de hittade den när de var och grävde i SD:s trädgård den där torsdagen innan han släpptes.

Om inte, undrar om de gjorde några fynd då? Inskickat till NFC kanske.
Citera
2018-07-08, 15:49
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella

Har för mig att det stod i tidningarna att den pingats i närheten av hennes hem som iofs ligger nära Vivalla.

Tänk om mobilen inte hittades i skogen som många trott, tänk om de hittade den när de var och grävde i SD:s trädgård den där torsdagen innan han släpptes.

Nja, det skulle nog ha läckt ut från polisen om det fanns något som pekade mot SD.
Citera
2018-07-08, 15:50
Medlem
flixa81s avatar
Citat:

Har för mig att jag läste i tråden att den pingades eller hittades i något område mellan Hjärsta och Vivalla men jag kan va helt fel ute nu
Citera
2018-07-08, 15:51
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
SD behöver inte på något vis erkänna mordet för HD. Däremot kan han av misstag avslöja någon liten detalj som bara mördaren skulle kunna veta eller att ex, påstår att han gjorde en kvällspromenad ett klockslag för HD som motsäger det han tidigare uppger i polisförhör. Det ger utredningen bekräftelse på någonting som SD inte har för avsikt att röja.

Det får en att undra om det är så tunt med indikationer på SD som GM att uredarna sätter sitt (sista? ) hopp till att SD ska försäga sig för att ens få det bekräftat att det är han?
Citera
2018-07-08, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Absolut inte. Jag tror inte någon ny eller befintlig cache ligger med i det troliga scenario. Men å andra sidan vet vi inget om det, men ingen baktanke där av mig.

Den mystiska man är inte jsg som nämnt eller fört in på spelplanen. Men vill gärna veta mer om honom!!!

Jo det är du som fört in mysterious begreppet. Känns som du slingrar dig.
Citera
2018-07-08, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
fast du har ju själv sagt att det fanns tekniska bevis, och antytt att det handlat om LWsblod hos SD
Ser inte vad det har med mitt inlägg att göra? Men ja, det finns dom antydningar.
Citera
2018-07-08, 15:58
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Jo det är du som fört in mysterious begreppet. Känns som du slingrar dig.

Varför skulle inte JG kunna vara den mystiske mannen som barnen höll tyst om.

Han kanske är gift och dessutom var kompis med SD, skulle kunna bli en riktig soppa om det kom ut.

Jo ni vet väl vid det här laget att jag tycker JG är mystisk.
Citera
2018-07-08, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Nej jag baserar det på utredarnas intresse för SD.
Hon har bevisligen i tråden haft kontakt med/chattat med fler den här kvällen.
Inklusive SD.
Han har erkänt detta.
Tycker inte du det ligger nära till hands att han är den siste som haft kontakt med henne?

Spelar eg ingen roll om ngn annan var efter, kanske det var mitt i chatten när han ilsket kliver på, eftersom hon inte avslutade och sade hejdå som hon brukar. Det är iaf en ny uppgift att de hade SMS kontakt, förvånar mig inte men kanske dem som menar att dem inte har haft kontakt på 1,5 år. Undrar vilka lögner han smällt i HD, eller så är det som jag tror att hon spelar med i hans spel för att slippa hamna i en farlig sits.
Citera
2018-07-08, 16:05
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Den förhoppningen delar jag gärna med dig.

Jag är jävligt förvånad över att mobilen fortfarande existerar å då kanske
i fungerande skick,
det låter nästan sagolikt.

Om SD är mördaren tycker jag att han borde ha alla skäl i världen att
förstöra den.

Vi får se det är bara att hålla tummarna.

Är det möjligt att GM kastat iväg LW:s mobil utan att åtminstone ha tillintetgjort den först?!

Det jag tror mig ha förstått är att mobilpingandet (och senare även kanske fysiskt mobilfynd) fick utredarna att inte söka nära FP. Att fördröja upptäckt av LW ser jag som en möjlig anledning till att GM medvetet skulle ha låtit telefonen ligga och tala om var den var.

Om GM inte besvärades av tanken på att mobilen säkerligen skulle komma att hittas måste hen ha vetat att den inte innehöll något som kunde avslöja henom, kan jag tycka.

Attans märkligt detta med mobilen...
Citera
2018-07-08, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Att spaningsledningen byts ut är för mig inte ett bevis att dom gjort grova fel, men tankarna går åt det hållet.

Om dom gått utanför modellen man ska jobba efter på spaningsmord, inte säkrat arbetet med styrgrupp (ledningen) och dessutom matat åklagaren med fel riktade uppgifter, så hennes arbete med se helheten (bevisövervikt) vart lidande.
Ja, det är ett bra skäl att byta ut utredningsledningen och varför vi sitter där vi sitter idag.

Att man valde att flytta på Peter Springare var att efter hans semestervecka i inledningen av utredningen. Så hade man misskött utredningen så Peter var minst sagt upprörd och Bo Andersson som är polisområdes chef drar inte jämt med Peter vilket ledde till förflyttningen. Peter Springare är den mest kompletta utredaren på grova brott.
Citera
2018-07-08, 16:10
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linxieloo
Det är egentligen inget annat jag fnular kring annat än hur både Moralensväktare och Limetime kan ha rätt. Jag bedömer båda som trovärdiga i sina uppgifter men just i frågan kring mobilen så går de isär.
Jag tror nog mer bara på ett olyckligt sammanträffande vid påträffade av en annan telefon i det läget. Som jag förstått det så är Vivalla ett område med lite "högre brottsstatistik", så helt omöjligt är det ju inte om en telefon hittats i buskarna. Sedan tar det ju säkert ett litet tag innan telefonen är undersökt och polisen inser att det är fel telefon.

Fast om de söker en viss telefon så må de rimligtvis veta specifikt att det är den som träffas om man pingar den? Nu kanske man inte får träff så exakt som till kvadratmetern ändå men lite underligt är det ju om man fått tydlig träff på LWs telefon påen exakt plats men man senare hittar en annan telefon just där?
Citera
2018-07-08, 16:10
Medlem
Citat:
Varför skulle inte JG kunna vara den mystiske mannen som barnen höll tyst om.

Han kanske är gift och dessutom var kompis med SD, skulle kunna bli en riktig soppa om det kom ut.

Jo ni vet väl vid det här laget att jag tycker JG är mystisk.

Han bor ihop med en kvinna som är ogift.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in