2018-07-08, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Enligt källa har SD haft digital kontakt med Lena den aktuella kvällen vilket han erkänt
Detta kan jag med bekräfta nu när det uppgiften är ute. Det är detta polisen tagit fasta på bl.a. (tror det finns ett tios från familjen mot SD vid försvinnandet med, OBS TROR!).
Citera
2018-07-08, 11:09
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Detta kan jag med bekräfta nu när det uppgiften är ute. Det är detta polisen tagit fasta på bl.a. (tror det finns ett tios från familjen mot SD vid försvinnandet med, OBS TROR!).

Och eftersom hon haft fler digitala kontakter den här kvällen och SD är den enda som är intressant så borde det rimligtvis vara honom hon hade den senaste kontakten med.
Alternativt att de stämt träff
Han nekar dock till att ha träffat Lena
Citera
2018-07-08, 11:09
Medlem
Att spaningsledningen byts ut är för mig inte ett bevis att dom gjort grova fel, men tankarna går åt det hållet.

Om dom gått utanför modellen man ska jobba efter på spaningsmord, inte säkrat arbetet med styrgrupp (ledningen) och dessutom matat åklagaren med fel riktade uppgifter, så hennes arbete med se helheten (bevisövervikt) vart lidande.
Ja, det är ett bra skäl att byta ut utredningsledningen och varför vi sitter där vi sitter idag.
Citera
2018-07-08, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Det är korrekt att han försökte elda upp Lindas kropp, men jag har för mig att kroppen låg på ett annat ställe först, i bostaden om jag minns rätt.

Finns inget som tyder på det om jag mins rätt, det kanske har gått som en teori.
Man kunde inte ens bevisa brott, än mindre en brottsplats.

MA dömdes för brott mot griftefriden.
Trots att all förstod vad som hänt så gick han fri för att dödsorsaken
inte gick att fastställa.
En väldigt ledsam historia.
Citera
2018-07-08, 11:12
Medlem
Citat:
Och eftersom hon haft fler digitala kontakter den här kvällen och SD är den enda som är intressant så borde det rimligtvis vara honom hon hade den senaste kontakten med.
Den kontakten kanske är det åklagaren sköt sig själv i foten med?! Nått gör ju att TR inte gick på hennes linje med sannolika skäl.
2:a rundan i TR måste hon ha mer bevis att presentera, hon får inte gå upp till TR utan något mer.
Citera
2018-07-08, 11:15
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Den tanken hade jag rätt tidigt eftersom det dröjde att hitta henne trots att hon fanns nära hemmet. Som Pajosv också noterat att det händer att de flyttas till ett "bättre" ställe.

Visserligen brukar väl inte ens förhärdade kriminella gilla och köra en kropp hit och dit, men om det är någon som dödar någon i hastigt mod så kanske kroppen stuvas undan på ett ställe är helt olämpligt till GM sansat sig något. Exempelvis ett redskapsförråd eller liknande.

Ja, det finns otaliga exempel på att kroppar flyttas. Man har ihjäl någon i hastigt mod och står plötsligt där med en död kropp i en bostad i villaidyllen. Då vill man inte att grannen knackar på dörren för att låna lite socker. Det blir lite dålig stämning då...

Häromåret var det en ung kvinna (i mellan Sverige) som hade ihjäl en annan kvinna i någon slags relationsdrama. Om jag minns rätt så påbörjade hon en så kallad transportstyckning och tog med kroppen i sin bil för att dumpa kroppen vid något grustag eller vad det nu var.
Citera
2018-07-08, 11:16
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:

Det vore värdefullt om du (utan att själv hamna i obekväm sits förstås) ville berätta varför du tror detta (av mig fetade)?
Citera
2018-07-08, 11:22
Medlem
Honan6s avatar
Ett litet inlägg off ämnet, men vill bara påminna de som skriver mycket pm, att de ska kolla så att inte inkorgen är överfull - om så är fallet uppstår ju problemet att fler pm inte kan tas emot.

(Sorry, om detta inlägg stör i nystanet)
Senast redigerad av Honan6 2018-07-08 kl. 11:23. Anledning: Stavfel
Citera
2018-07-08, 11:24
Medlem
Citat:

Men EGT, förstår du inte att de tog in honom för att han inte skulle förstöra / göra av med bevis?
Sen tycker jag att det är bedrövligt och ganska desperat av dig att du försöker skydda SD till vilket pris som helst. Troligtvis är han en mördare och troligtvis kände även du Lena. Du vet alltså att han har haft kontakt med Lena, ändå försöker du hitta alternativa gärningsmän.
Citera
2018-07-08, 11:34
Medlem
Citat:
Enligt källa har SD haft digital kontakt med Lena den aktuella kvällen vilket han erkänt

Hur pålitlig bedömer du den källan.
Citera
2018-07-08, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergabo
Men EGT, förstår du inte att de tog in honom för att han inte skulle förstöra / göra av med bevis?
Sen tycker jag att det är bedrövligt och ganska desperat av dig att du försöker skydda SD till vilket pris som helst. Troligtvis är han en mördare och troligtvis kände även du Lena. Du vet alltså att han har haft kontakt med Lena, ändå försöker du hitta alternativa gärningsmän.
???
Du svarar själv din fråga! ”Troligtvis”... så då ska vi döma honom för det???

Kontakt ja, det är säkert ett skäl att han är skäligen... men vägen till dömd är lång
Citera
2018-07-08, 11:37
Medlem
Citat:
Det intressanta i den här nya informationen hade varit att veta vad som sades i den kontakten..Om det är orsaken till att ögonen så snabbt riktades mot SD. Kan det återigen ha varit någon form av hot som gjorde att de tog in honom på onsdagen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in