2018-07-08, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Nej, jag menar att dina uppgifter är okonfirmerade. Du skrev att du pratat med Beholder x i telefonen och att han sagt fel på dag och angående avspärrning till dig. Eller har jag missförstått?
Känner honom inte, så ja - missförstånd eller att jag varit otydlig.
Citera
2018-07-08, 15:25
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Fast tunnelseende är långtifrån alltid något man väljer. Du associerar till "skygglappar" men många tänker nog på den konsekvens av adrenalinpåslag som gör att man för en stund skärper sig, att man fokuserar.

Ett slags tunnelseende som gör att man kan fokusera på en sak i taget behöver inte vara av negativ art, nejdå. En sådan koncentrations-/prioriteringsförmåga är väl att föredra i brottsutredningar förstås, kan jag tänka mig.
Citera
2018-07-08, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Din kunskap imponerar! Då har jag bara att hoppas att GM inte haft turen på sin sida så att t.ex. värdefull aktivitet ersatts med annan neutralare sådan.

Den förhoppningen delar jag gärna med dig.

Jag är jävligt förvånad över att mobilen fortfarande existerar å då kanske
i fungerande skick, det låter nästan sagolikt.

Om SD är mördaren tycker jag att han borde ha alla skäl i världen att
förstöra den.

Vi får se det är bara att hålla tummarna.
Citera
2018-07-08, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idealistjavisst
Jag har följt tråden från start men är inte insatt i varken geocaching, geografiska platsen (örebro) eller tyvärr har någon insyn i själva brottet via kontakter t ex, mer än det jag läst till mig via media (well..) och här. Jag tycker bara att allt är så oerhört sorgligt och vanvettigt att det bara måste klaras upp!

Jag vill uttrycka min beundran och peppa er som hängivet fortsätter ifrågasätta och analysera all slags information (ok den lilla som ges) , medias/polisens uttalanden, chattar, bekantas/kontakters uttalanden etc.
Även alla spekulationer ska inte underskattas! Om vi utgår ifrån att även polisen och andra berörda i fallet läser här så kan iakttagelser, skärmdumpar, loggar etc vara oerhört värdefulla då de isf inte kan ändras i efterhand (ännu en gång ev) utan att misstänkliggöras.
Utredarna kan hitta en pusselbit här som de missat, det kan plötsligt bli tydligt hur allt hänger ihop etc etc.

Sen kan man väl inte undgå att vissa folk här i tråden troligen har någon egen agenda, snurrar fast i egna värderingar och fokuserar på fel saker - liksom att det är oerhört trist att utredningen började så olyckligt med felprioriteringar från polisen - och varför de nu bytte ut stora delar av de först tillsatta.

så heja heja alla hjältar - vi vill alla att detta ska lösas! Extra tanke till barnen och övriga anhöriga som måste lida oerhört.

Ja jag måste avsluta med att jag finner det oerhört konstigt att hennes vänner obehindrat fortsatte geocacha, åka på semester o dyl när detta inträffade! Själv skulle man ju direkt ställa sig till förfogande för att ev vara till hjälp eller åtminstone bli så illa berörd att "allt" skulle frysa ett tag?

Mitt intryck är att hon hade många bekanta, men få riktiga vänner. Och bara en ovän...
Citera
2018-07-08, 15:29
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Den förhoppningen delar jag gärna med dig.

Jag är jävligt förvånad över att mobilen fortfarande existerar å då kanske
i fungerande skick, det låter nästan sagolikt.

Om SD är mördaren tycker jag att han borde ha alla skäl i världen att
förstöra den.

Vi får se det är bara att hålla tummarna.

Har en tanke om att GM kanske återvände till LW:s hus efter mordet.. för att hämta något eller förstöra något.
Inte mobilen kanske för den tror jag hon hade med sig men kanske något annat..
Därav dörren på glänt.
Men det kanske är den långsökt tanke
Citera
2018-07-08, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Funderar på just det faktum att SD sitter skäligen och att polisen internt är säkra på honom.

Jag skrev tidigare dom kriterier han sitter på, och det är ju lite lull lull. Ingen teknisk bevisning presenterades vid någon av dom två förhandlingar, som åklagaren ändå ville få till sannolika skäl.

Nu har massa vatten runnit under broarna och dom borde vara väldigt mycket närmare sanningen. Rättsmed har dock fortfarande inte släppt kroppen.
Analyserna från NFC trillar in och det borde peka åt nått håll.

Är det mot SD, så borde dom ta in honom då och då på förhör och höra honom hur han förklarar det dom hittar, OM det pekar på honom. Han är ju redan varse att han är under lupp.

MEN... om dom börjat fundera på en annan GM så ligger dom nog lågt utåt. Låter SD vara skäligen så slipper dom frågor och press från pressen, medan dom jobbar med att tolka analyssvaren och sätta dom i sitt sammanhang. Kanske övervakar med.

En annan sak som får mig än mer konfunderad är att det brukar komma ett ”misstankarna har förstärkts”, men det kommer bara att dom jobbar på fallet. Vill dessutom minnas att åklagaren nämnde åter ”brett”, men det jan vara en gammal minnesbild och inte från senaste uttalandet.

fast du har ju själv sagt att det fanns tekniska bevis, och antytt att det handlat om LWsblod hos SD
Citera
2018-07-08, 15:31
Medlem
Popetoterors avatar
Var inte Vivalla ett ytterligare spår för några dagar sen
Citera
2018-07-08, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Har en tanke om att GM kanske återvände till LW:s hus efter mordet.. för att hämta något eller förstöra något.
Inte mobilen kanske för den tror jag hon hade med sig men kanske något annat..
Därav dörren på glänt.
Men det kanske är den långsökt tanke

Det är väl inte omöjligt, kanske mest beroende på vem som är GM.
Citera
2018-07-08, 15:36
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popetoteror
Var inte Vivalla ett ytterligare spår för några dagar sen

Vad menar du med spår? Det enda man vet är väl att mobilen pingades i närheten av Vivalla? Eller där omkring
Citera
2018-07-08, 15:38
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Det är väl inte omöjligt, kanske mest beroende på vem som är GM.

Ja mördaren verkar onekligen ganska iskall så det är ingen omöjlighet
Citera
2018-07-08, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Det intressanta i den här nya informationen hade varit att veta vad som sades i den kontakten..Om det är orsaken till att ögonen så snabbt riktades mot SD. Kan det återigen ha varit någon form av hot som gjorde att de tog in honom på onsdagen

Jag gissar att han är ursinnig för att han just fått veta att hon ska till Norge med Beholder X som han tyckt att hon varit för intim med på Läckö. Hon kanske har förnekat en relation och nu känner han sig ”bedragen”. Gissar att han krävt en träff på stående fot och redan var rasande när han sökte upp henne.
Citera
2018-07-08, 15:44
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Vad menar du med spår? Det enda man vet är väl att mobilen pingades i närheten av Vivalla? Eller där omkring
Som jag har förstått det bor väl exmaken i den riktningen. Kanske polisen anar att SD kan ha slängt telefonen just där för att rikta misstankarna bort från sig själv?
(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in