2018-07-08, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ben-varfor
Man hittar lätt två exempel på radikalisering.

Det ena från 1971 när Palme ville rikta om samarbetet mellan
tjänsterna genom att växla från CIA till KGB. Detta skedde i
samband med Allendes tillträde i Chile (Mitrokhin/Andrew, The
world was going our way).

Det andra från maj 1981 när Andropov startar operation RYAN.
Man kan hävda att Reagans tillträde innebar en förändring men
Star Wars projektet startade först 1983. RYAN var ett storskaligt
koordinerat samarbete mellan KGB och GRU som syftade till att
upptäcka tecken på ett överraskande kärnvapenanfall. Sovjet
förberedde också en respons (anti-RYAN). Man hävdar att
U-137 (hösten 1981) skulle placera ut kärnvapenminor
vid vissa krigsankringsplatser i Blekinge. Operationen
skulle då vara en del av anti-RYAN.

Fast det är ju en rabiat lögnare och Palmehatare som påstår att Palme svängde på det sättet så det är ungefär lika tillförlitligt som när SD utnämnde moderatledaren till muslimkramare efter det berömda "öppna era hjärtan" talet.

Påståendena om det är stämmer inte med vad man objektivt kan observera. Sanningen är att politiken och doktrinen i USA förändrades och att det skedde utan kongressens godkännanden i hemlighet (iran/contras mm via WACL t ex).
Citera
2018-07-08, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sovvandring
NF's tider stämmer om NF mötte LOP vid den norra reklampelaren på Sveavägens östra sida.
http://www.itdemokrati.nu/page31.html
Problemet är att han inte säger detta.
Han säger att han såg dem på 25 meters avstånd då de befann sig utanför prylbutiken La Cartiere, som jag alltid trott låg strax norr om Skandias huvudentré.
Skissen du länkar till måste vara felritad. Annars är det något fel på vallningsfotografierna.

Den norra reklampelaren låg ytterligare 10 m längre norrut, och i dom trakterna kom mannen i den blå täckjackan som det är populärt att kalla AB.

Konstigt nog så hävdas det med stor envishet av åklagare, utredare och även av AB själv att bankomaten låg där, när den egentligen låg på Sveavägen 42 strax norr om Dekorima vid den södra reklampelaren.

Man har dessutom maskat adressen och bankomatens namn i förhör med AB.

Att den skulle ligga mitt på kvarteret uppe 44:an verkar vara en falsk uppgift som är viktigt att plantera ut av någon anledning.

(FB) Mordet på Olof Palme - 28 februari 1986
Citera
2018-07-08, 14:56
Medlem
ben-varfors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Fast det är ju en rabiat lögnare och Palmehatare som påstår att Palme svängde på det sättet så det är ungefär lika tillförlitligt som när SD utnämnde moderatledaren till muslimkramare efter det berömda "öppna era hjärtan" talet.

Påståendena om det är stämmer inte med vad man objektivt kan observera. Sanningen är att politiken och doktrinen i USA förändrades och att det skedde utan kongressens godkännanden i hemlighet (iran/contras mm via WACL t ex).

Frånstedt och Persson var i stort eniga om beskrivningen
av mötet 1971 eftersom inget har dementerats after det att
Frånstedts böcker kom ut. Frånstedt ansåg, enligt
böckerna, att Palme var en framstående politiker
men att det fanns oroande saker i umgänget med
främmande makt.

Det råder enighet om att operation Ryan startade 1981
och det är ingen tvekan om att Reagan lanserade
Star wars 1983. Tvivelaktigheter rörande Iran/Contras
berör väl inte främst Andropovs radikala agerande
när det gäller RYAN och NFZ. Parallellen till Iran/Contras
är väl snarast den svenska krutsmugglingen via DDR vilket
definitivt har med Palme att göra.
Citera
2018-07-08, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gida
Problemet är att han inte säger detta.
Han säger att han såg dem på 25 meters avstånd då de befann sig utanför prylbutiken La Cartiere, som jag alltid trott låg strax norr om Skandias huvudentré.
Skissen du länkar till måste vara felritad. Annars är det något fel på vallningsfotografierna.

Den norra reklampelaren låg ytterligare 10 m längre norrut, och i dom trakterna kom mannen i den blå täckjackan som det är populärt att kalla AB.

Konstigt nog så hävdas det med stor envishet av åklagare, utredare och även av AB själv att bankomaten låg där, när den egentligen låg på Sveavägen 42 strax norr om Dekorima vid den södra reklampelaren.

Man har dessutom maskat adressen och bankomatens namn i förhör med AB.

Att den skulle ligga mitt på kvarteret uppe 44:an verkar vara en falsk uppgift som är viktigt att plantera ut av någon anledning.

(FB) Mordet på Olof Palme - 28 februari 1986

Ja det stämmer. Här kan man se var La Cartiere låg, ungefär vid den norra annonspelaren.
https://www.youtube.com/watch?v=xE-KsxPJaFU&t=1s

0.08 Den svarta skylten i övre vänstra kant.
0.18 Här syns samma skylt bättre i övre högra kant.
Senast redigerad av cherryfive 2018-07-08 kl. 16:18.
Citera
2018-07-08, 16:31
Medlem
Tänker på en sak när jag läser ABs och NFs vittnesmål. NF ser makarna Palme gå längs mot väggen och bakom dem ca 10 m en man i blå täckjacka, förmodligen AB.

AB ser tre personer gå framför honom på ett avstånd av 5-10 meter (5-7).

Kan det vara så att när NF passerat makarna Palme dyker GM strax efteråt upp bakom dem från exempelvis Skandias entré alternativt någon affär?

NF ser ALDRIG tre personer gå i bredd. AB ser ENDAST tre personer gå i bredd. NF har eller aldrig noterat någon GM vid Dekorimahörnet.

IM ser en person stå i Dekorimahörnet i ”ett par minuter”.

Kan det vara så att GM står där ett tag, får anrop om att MOP är på väg, lämnar Dekorimahörnet för att s a s möta upp MOP, ställer sig vid Skandia och inväntar dem och sen dyker upp bredvid dem (det är då AB noterar alla tre i rad) för att sedan inleda konversation, lägga armen runt OP, skjuta och sen avvika in på Tunnelgatan.

IM pratar ju om att ”något händer vid den reklampelaren”. Det är kanske sammanfaller med att GM ansluter till MOP från sitt ”gömställe” vid Skandiaentrén. IM har iofs nämnt att GM kliver ut från Dekorimahörnet, men det kan vara någonting hans hjärna fått för sig i tumultet. Eller så är det två GM, d v s en spanare och en skytt som samtidigt är i ett område om 8x25 meter? Han som går med MOP och han som står i Dekorimahörnet. IM och AB vittnesmål sammanfaller inte annars.

My two cents.
Citera
2018-07-08, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cherryfive
Ja det stämmer. Här kan man se var La Cartiere låg, ungefär vid den norra annonspelaren.
https://www.youtube.com/watch?v=xE-KsxPJaFU&t=1s

0.08 Den svarta skylten i övre vänstra kant.
0.18 Här syns samma skylt bättre i övre högra kant.
Tack!
Då var det som jag trodde och minns det från verkligheten.

Viktiga detaljer som måste bli rätt.

Vi befinner oss nu ca 80 (!) meter norr om mordplatsen, och jag finner det oerhört anmärkningsvärt att trots att man är väl medvetna om detta försöker inbilla hederligt folk att det är AB som syns tio meter bakom.
Det skulle ju ha varit trovärdigt om nu bankomaten låg mitt på kvatrteret, men det gjorde den ju icke.
Citera
2018-07-08, 17:08
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Tack!

Vi befinner oss nu ca 80 (!) meter norr om mordplatsen, och jag finner det oerhört anmärkningsvärt att trots att man är väl medvetna om detta försöker inbilla hederligt folk att det är AB som syns tio meter bakom.
Det skulle ju ha varit trovärdigt om nu bankomaten låg mitt på kvatrteret, men det gjorde den ju icke.
Bingo! Det är extra intressant att se just sådant som undanhålls och fövrängs. Rena varphögen för oss som letar fragment.
Citera
2018-07-08, 17:19
Medlem
Citat:
Tack!

Hur många här tror att NF hade klarat ett lögndetektortest? Han ser en person som mycket möjligt kan vara mördaren men han väntar ändå tills den 3:e mars med att göra någon anmälan. Han stannar ej när han hör skotten utan fortsätter gå i 10 sekunder för att sen vända sig och på 200 meters håll kunna urskilja mannen i porten som samma person som han hade passerat. Svårt att se det ens vara teoretiskt möjligt under dessa ljusförhållande. Dessutom har aldrig AB befunnit sig på den platsen han ska ha mött NF. Samt NF behöver två försök för att kunna få till rätt plats där han ska ha mött paret Palme. Dessutom stämmer ej gångtiderna vilket fått en del till att skapa ett mötesscenario, där då paret Palme bevisligen måste ha haft ett möte med mannen i blått som NF säger sig gå efter dem. För var ska han annars ha tagit vägen när AB ser ett sällskap på tre personer?
Citera
2018-07-08, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Bingo! Det är extra intressant att se just sådant som undanhålls och fövrängs. Rena varphögen för oss som letar fragment.
Att dom sedan maskar adressen i förhören samt namnet på banken, och fortsätter även i CP rättegången att dra bankomaten upp till Skandiaentrén.
Verkar också som om dom får AB att peka ut ett felaktigt läge i tingsrätten.

Helin: Var någonstans låg bankomaten? Du kan peka på kartan här.
AB: Ungefär mitt på kvarteret.
Helin: Där du pekar nu ja...

Var AB pekade vet vi inte exakt, men han har ju även i förhören hävdat samma sak.
Det är något underligt med detta.
Citera
2018-07-08, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sulfint
Hur många här tror att NF hade klarat ett lögndetektortest? Han ser en person som mycket möjligt kan vara mördaren men han väntar ändå tills den 3:e mars med att göra någon anmälan. Han stannar ej när han hör skotten utan fortsätter gå i 10 sekunder för att sen vända sig och på 200 meters håll kunna urskilja mannen i porten som samma person som han hade passerat. Svårt att se det ens vara teoretiskt möjligt under dessa ljusförhållande. Dessutom har aldrig AB befunnit sig på den platsen han ska ha mött NF. Samt NF behöver två försök för att kunna få till rätt plats där han ska ha mött paret Palme. Dessutom stämmer ej gångtiderna vilket fått en del till att skapa ett mötesscenario, där då paret Palme bevisligen måste ha haft ett möte med mannen i blått som NF säger sig gå efter dem. För var ska han annars ha tagit vägen när AB ser ett sällskap på tre personer?
Frågan är vem mannen i blått egentligen var, eller om han öht existerat.
Har stått vid 56 och kollat neråt och kan konstatera att det är omöjligt att göra några detaljerade observationer.
Citera
2018-07-08, 17:27
Medlem
Insinuerar ni att NF är med i någon slags konspiration?
Citera
2018-07-08, 17:39
Medlem
Citat:
Frågan är vem mannen i blått egentligen var, eller om han öht existerat.
Har stått vid 56 och kollat neråt och kan konstatera att det är omöjligt att göra några detaljerade observationer.

Om jag hade fått gissa utan egentligen veta ett dugg. NF har passerat mordplatsen och La Cartiere vid tidigare tidpunkt under kvällen och har sett att "Lennart" jobbar i skyltfönstret. Det är den uppgiften han har som är unik och används som bevis på att hans historia är sann. Han läser om mordet dagen efter och tänker "Men vad fan jag måste ha passerat ungefär samtidigt. Visst gjorde jag det och det vet i fan om inte det var paret Palme jag såg". Han läser sen om AB och gör sin historia ännu mer intressant genom att även lägga in honom i historien. Han berättar den för någon som promptar på att han måste gå till polisen. Väl där så lyckas han placera både AB och paret Palme på en omöjlig plats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in