2018-07-08, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Hade inte SD sagt att de hade bråkat. Det var väl EGT som skrev, eller minns jag fel?
Du minns fel!
Citera
2018-07-08, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smultr0n
Det slår mig att JG om någon borde listas i sällskapet förutom SD och övriga geocachare. Han var tidigt ute med kondoleanser trots att det officellt inte var bekräftat att den funna kroppen var LWs. Motiv? SDwannabe som fick nobben.

JG och SD ter sig som ler och långhalm, JG kan inte varit ovetande om deras förhållande. Han kanske också ville ha LW men fick nej. JG upptäcker att LW och SD fortfarande har kontakt, sinnet rinner över och han dödar. Som en extra touch är han barmhärtig samarit när SD behandlas som paria och ställer upp med både skjuts och boende. Samtidigt tacksam för misstankarna mot SD eftersom det tar fokus från JG.

Eller samarbete? Överlagt från start? SD lockar ut LW till plank med digital kontakt, där väntar JG. Med eller utan HDs vetskap/assistans.

Obs, spekulationer, mina tankar.
Jo, kanske. Om inte annat som parhäst till SD och medhjälp?! Men någon relation mellan dom (JG och LW) har jag inte ens sett antydningar till.
Citera
2018-07-08, 13:29
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legenda77
Det är möjligt att återskapa ganska mycket information som raderats från en telefon.
I styckmordet som skedde i Bollnäs 2010 (tror jag det var i alla fall) så lyckads man återskapa raderade filmer m.m.
Detta är nog anledning att man även tagit vissa saker i beslag från anhöriga till SD också (att se om det finns info som behöver återskapas då)

Så är det absolut. Vid det här laget borde utredarna ha hunnit genomsöka (och återskapa eventuellt raderat) innehåll på flertalet viktiga enheter.
Citera
2018-07-08, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addella
Ja jag måste avsluta med att jag finner det oerhört konstigt att hennes vänner obehindrat fortsatte geocacha, åka på semester o dyl när detta inträffade! Själv skulle man ju direkt ställa sig till förfogande för att ev vara till hjälp eller åtminstone bli så illa berörd att "allt" skulle frysa ett tag?

Ja, det borde jag haft med i listan under BeholderX!
Faktiskt en ganska stark magontskänsla...
När dom far till Norge på onsdagmorgonen är hon fortfarande bara försvunnen!
Och OM dom har en relation, far man då iväg?
Hon kunde lika gärna legat skadad vid någon avancerad cache. Borde dom inte fara runt och söka då?
Eller for JH iväg till Norge med vetskap att det var lönlöst att söka????
Senast redigerad av EnGodTanke 2018-07-08 kl. 13:36. Anledning: Fel i citatet
Citera
2018-07-08, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lekatt
Ditt inlägg ovan daterat 2018-05-19 kl 18.24

Om mobiltelefonen har hittats! Var det detta som föranledde att bilen hämtades på Arlanda?
Ligger det tidsmässigt i fas så utifrån vad de såg i mobiltelefon togs bilen in?
Har det gått att följa var bilen funnits den aktuelle tiden 14-15 maj via bilens gps? Vore lätt se var bilen fanns om inte gps var borttaget/raderat. Om så är fallet är väl det ett bevis i sig.

Vad bilens tekniska undersökning gett har jag ingen information om, men man kan kolla resrutt genom bilens egna GPS om den är inbyggd i bilen. Eller via en av polisen monterad GPS så utredarna har kunnat följa bilens rutt från Örebro till Arlanda. Det har förekommit en del kritik kring hur TR släppt MGM vind för våg, och det går inte till så. Så länge han fortsatt är misstänkt för brottet följer polisen varje steg och avvikande beteende som han gör.
Citera
2018-07-08, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Det inlägg du refererar till gjordes 2018-05-19, därefter har LimeTime dementerat att det var mobilen dom hittat.

Men visst, det är nått skumt med händelsen. Dom pejlar till det området, hittar ”nått” och avslutar sökinsatsen där. Om det INTE var mobilen, vad var det? OCH varför fortsätter dom inte att söka?

Vart det dom hittade inte intressant för utredningen borde dom fortsätta söka där den pejlades (den uppgiften verkar ju bekräftad!?)

Jag har endast hört att mobilen är hittad och ingenting annat. Sen håller man information inom gruppen än så länge. När det gäller att tömma masterna så ser man exakt vart mobilen vart avstängd oavsett om det var gjort av någon eller om batteriet tog slut.
Citera
2018-07-08, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Kan denna granne vara UW eller NW?

Det hade verkligen varit en höjdare
Citera
2018-07-08, 13:59
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Kan denna granne vara UW eller NW?

Det kan väl inte ställas utom rimligt tvivel utifrån vad vi hittills (inte) fått veta att t.ex. UW kan ha kikat ut och sett SD promenera? De bor väl, vad jag förstått, relativt nära varandra? Eller vänta nu, UW arbetade väl på annan plats/ort den kvällen/natten?
Citera
2018-07-08, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Om SD är en narcissist (vilket jag tror)
så kan han ha haft en överlägsen och dryg
attityd mot polisen vid förhör. Typ:
"Ni har inget på mig. Det här kommer
att förbli olöst eftersom jag är en så
smart person. Jag har tänkt på allt."

Om så är fallet så förstår jag om polis
och åklagare är övertygade om hans skuld.

Jag kan bekräfta att din analys är mycket nära en sanning som utredarna får av SD.
Citera
2018-07-08, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Jo, kanske. Om inte annat som parhäst till SD och medhjälp?! Men någon relation mellan dom (JG och LW) har jag inte ens sett antydningar till.

Spekulationer från min sida som sagt men visst fanns JG med bland cacheletarna? Han finns på bilder med Lena och SD. Speciellt den bilden med Lena i mitten och herrarna Bill och Bull på flankerna med tungorna ute. Det lär inte vara dag ett JG träffade Lena om man sätter tungan mot hennes ansikte.

Om han nu inte har nån närmare relation blir det ju ännu konstigare att han är så snabbt framme och beklagar.
Citera
2018-07-08, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Om det stämmer, faller bit för bit in på sin (rätta) plats. Det stämmer bra in på den person jag har en föreställning om att han är.

Liten undran, vilka är dina källor? Är de trovärdiga?

Det är källor som har anknytning till utredningen så det är tillförlitliga.
Man jobbar fortfarande brett men hittills fina det ingenting som tyder på någon annan gärningsman än den i dag huvudmisstänkta.
Citera
2018-07-08, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Eftersom jag har otroligt svårt att tänka mig att de skulle varit två om det här brottet, eller att HD på något som helst sätt skulle fått kännedom om det, tänker jag att inget "direkt" sipprat ut via SDs mun.

Har också svårt att tro att HD på minsta sätt skulle i denna sits våga fråga eller sätta sig emot honom. Tvärtom ser man att det tillsammans åker ut och geocachar och ler in mot kameran.

Man kan kanske hoppas på att han på andra sätt avslöjar sig eller på något sätt gör/säger saker som kan vara en del i en bevisning. Vet inte på rak arm vad det skulle kunna vara.

Att han går någonstans för göra något som verkar "out of place". Eller verkar undvika något, får underligt bråttom.

SD behöver inte på något vis erkänna mordet för HD. Däremot kan han av misstag avslöja någon liten detalj som bara mördaren skulle kunna veta eller att ex, påstår att han gjorde en kvällspromenad ett klockslag för HD som motsäger det han tidigare uppger i polisförhör. Det ger utredningen bekräftelse på någonting som SD inte har för avsikt att röja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in