2018-07-08, 12:48
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Tror du mer på en random mördare eller vad är din mest sannolika teori? Eftersom du så starkt motsätter SD som GM.
Det är väl inte så att jag "starkt motsätter" mig SD som GM, det är väl mer att jag egentligen inte har sett något som talar för att han skulle ha med hennes död att göra. Nu kom dock 'flixa81' med nya uppgifter om att han skall ha varit ute och gått vid den tiden, och där kanske det äntligen kommer något lite mer konkret. Där behövs nog också en källhänvisning snabbt innan det här blir ännu en trådsanning.
Citera
2018-07-08, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Helt enig här, tycker dock att det gått så lång tid nu sedan mordet och utredarna har mest troligt (eller borde åtminstone) kallat in dem som skulle kunna vara intressanta i utredningen ett flertal gånger. De har nog kännedom om LW’s manliga bekanta likväl som vi har. De har tillgång till hennes dator gissar jag och ser ju där vilka som hon haft kontakt med. Men för alldel, bra med nya synvinklar om det mot förmodan skulle vara en annan GM
Skulle jag vara åklagare skulle jag med byggt ett helt vattentätt mål med dom flesta av tekniska bevisen säkrade och analyserade innan en ny GM tas in. Förstå vad som skulle hända med hennes karriär om en ny GM som han vill ha sitta på sannolika, skulle släppas?!

OM dom har ögonen på någon annan så får SD vara skäligen till dess...
OM dom inser att SD är oskyldig, men inte har någon annan, så vill dom ha arbetsro och låter SD sitta som skäligen tillsvidare...
OM dom bara siktar på SD, så sitter han som skäligen tillsvidare...
Summa: SD sitter som skäligen!
Citera
2018-07-08, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det är väl inte så att jag "starkt motsätter" mig SD som GM, det är väl mer att jag egentligen inte har sett något som talar för att han skulle ha med hennes död att göra. Nu kom dock 'flixa81' med nya uppgifter om att han skall ha varit ute och gått vid den tiden, och där kanske det äntligen kommer något lite mer konkret. Där behövs nog också en källhänvisning snabbt innan det här blir ännu en trådsanning.
Ja, det är en spännande information! Men... han bodde i kvarteret, hans barn bor i kvarteret.
Det är värdefull information helt klart. Men tidpunkt och plats är viktigt för att se sambanden.
Citera
2018-07-08, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Va? Vill du ha namn och adress på denne?
Citera
2018-07-08, 12:59
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Om det skulle vara SMS t.ex. så kan det vara lite knepigt å återställa dom om
dom är raderade, men jag vet ju inte mer än vad du har berättat.

Jag tror att det är möjligt att återskapa sms-innehåll, trots att det raderats, så länge man har fysisk tillgång till någon av de enheter som varit inblandade i en sådan konversation.
Citera
2018-07-08, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Tack för ditt svar!
OM det skulle vara så att anhörigas eventuella farhågor och uttalanden vad gäller SD som möjlig ”förövare” var det första polisen matades med när LW konstaterats vara frånvarande, kan det ha varit på gott och ont, tänker jag. Om SD är GM så är det ju fantastiskt värdefullt att utredarnas blickar raskt riktades mot honom, menar jag. Om SD inte är GM är det olyckligt att de eventuella tipsen möjligen kan ha utlöst ett tunnelseende (med endast SD i fokus) hos polisen, funderar jag. Jag hoppas och tror dock att utredarna är öppna för ett brett och vidsynt tänkande kring GM.
Lägg till dom tidigare anmälningarna och deras historik med att SD och HD skiljer sig och med att han hade kontakt...
Lätt att få tunnelseende! Titta bara på denna tråd och då visste inte många att dom haft kontakt på kvällen!
Citera
2018-07-08, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Ja, det är en spännande information! Men... han bodde i kvarteret, hans barn bor i kvarteret.
Det är värdefull information helt klart. Men tidpunkt och plats är viktigt för att se sambanden.

Ungefärlig tidpunkt och plats för den eventuellt omkringstrosande SD vore värdefullt, känner jag också!
Citera
2018-07-08, 13:10
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Det har jag ingen uppgift om men det borde de väl ha. Man kan ju tro att de haft kontakt via nätet.
Annars kan de väl fått fram samtalslista och se att de pratat med varandra.
Hade inte SD sagt att de hade bråkat. Det var väl EGT som skrev, eller minns jag fel?
Citera
2018-07-08, 13:11
Medlem
Legenda77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Jag tror att det är möjligt att återskapa sms-innehåll, trots att det raderats, så länge man har fysisk tillgång till någon av de enheter som varit inblandade i en sådan konversation.

Det är möjligt att återskapa ganska mycket information som raderats från en telefon.
I styckmordet som skedde i Bollnäs 2010 (tror jag det var i alla fall) så lyckads man återskapa raderade filmer m.m.
Detta är nog anledning att man även tagit vissa saker i beslag från anhöriga till SD också (att se om det finns info som behöver återskapas då)
Citera
2018-07-08, 13:15
Medlem
Det slår mig att JG om någon borde listas i sällskapet förutom SD och övriga geocachare. Han var tidigt ute med kondoleanser trots att det officellt inte var bekräftat att den funna kroppen var LWs. Motiv? SDwannabe som fick nobben.

JG och SD ter sig som ler och långhalm, JG kan inte varit ovetande om deras förhållande. Han kanske också ville ha LW men fick nej. JG upptäcker att LW och SD fortfarande har kontakt, sinnet rinner över och han dödar. Som en extra touch är han barmhärtig samarit när SD behandlas som paria och ställer upp med både skjuts och boende. Samtidigt tacksam för misstankarna mot SD eftersom det tar fokus från JG.

Eller samarbete? Överlagt från start? SD lockar ut LW till plank med digital kontakt, där väntar JG. Med eller utan HDs vetskap/assistans.

Obs, spekulationer, mina tankar.
Senast redigerad av Smultr0n 2018-07-08 kl. 13:17. Anledning: Komplettering
Citera
2018-07-08, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Lägg till dom tidigare anmälningarna och deras historik med att SD och HD skiljer sig och med att han hade kontakt...
Lätt att få tunnelseende! Titta bara på denna tråd och då visste inte många att dom haft kontakt på kvällen!

När världen upplevs oändligt stor och otaliga faror verkar lura i vrårna är det ofta lugnande att koppla på tunnelseendet (eller skygglapparna) känner jag. En falsk känsla av trygghet och kontroll ernås på så sätt, tänker jag. Kan dock inte tänka mig att en endaste polis unnar sig att uppföra sig som ovan, värt att klargöra.
Citera
2018-07-08, 13:22
Medlem
Ja jag måste avsluta med att jag finner det oerhört konstigt att hennes vänner obehindrat fortsatte geocacha, åka på semester o dyl när detta inträffade! Själv skulle man ju direkt ställa sig till förfogande för att ev vara till hjälp eller åtminstone bli så illa berörd att "allt" skulle frysa ett tag?[/quote]

Ovanstående ej skrivet av mig!!
Men instämmer till fullo!
Begriper helt enkelt inte beteendet.
Senast redigerad av Addella 2018-07-08 kl. 13:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in